מדליות ליקבים ישראליים בתחרות הבינלאומית בצרפת Challenge International du vin: רקנאטי, ברקן ודלתון

מדובר בתחרות היין הבינלאומית הגדולה בצרפת, ואחד אירועי היין המפורסמים בעולם. התחרות קיימת כבר כמעט 30 שנה, והשנה השתתפו בה 5,072 יינות שונים מ-36 מדינות; הוענקו 1,447 מדליות, מתוכן רק 250 מדליות זהב

הישג ליקבי רקנאטי בתחרות יינות בינלאומית, עם מדליית זהב לרקנאטי שירז 2003 ומדליית ארד ליין רקנאטי ברברה 2004 בתחרות Challenge International du vin.

מדובר בתחרות היין הבינלאומית הגדולה בצרפת, ואחד אירועי היין המפורסמים בעולם. התחרות קיימת כבר כמעט 30 שנה, והשנה השתתפו בה 5,072 יינות שונים מ-36 מדינות; הוענקו 1,447 מדליות, מתוכן רק 250 מדליות זהב.
היינות נטעמים על ידי צוותים של טועמים, שמספרם הגיע השנה ל-840. צוותים אלו כוללים בעיקר ייננים, סומליירים, סוחרי יין ושאר אנשי מקצוע מנוסים, אך גם מעט חובבי יין אשר השתלמו והוכיחו את יכולתם בטעימת יין מקצועית.

רקנאטי שיראז 2003 – יין השיראז הראשון שיצא ממרתפי יקבי רקנאטי. הוא יין ניחוחי ומלא חיים, שופע בארומות אופייניות של פטל וסיגליות, עם נגיעה של וניל, קקאו ואגוז מוסקט. היין זכה במדליית ארד בתחרות הבינלאומית היוקרתית 2005 IWSC.

רקנאטי ברברה 2004 – היין הראשון מזן ברברה בישראל שיצא ממרתפי יקבי רקנאטי, מבציר 2003. היין מופק מענביו של כרם יחיד (SINGLE VINYARD) הממוקם בגובה של 800 מטרים בקיבוץ מנרה שבגליל העליון. זהו יין הברברה היחיד שאינו איטלקי אשר זכה להכרה בתחרות היין הבינלאומית היקרתית VINITALY, שם זכה בציון לשבח.

4 מדליות ליינות ברקן מסדרת Altitude Cabernet Reserve
שלושת יינות הקברנה סוביניון החדשים,מסדרת Altitude Cabernet Reserve של יקבי ברקן, זכו בתחרות Challenge International du Vin ב- 3 מדליות: 1 מדליית זהב ו-2 מדליות כסף,
היינות שזכו הינם:
Cabernet +624 Altitude – מדליית זהב
Cabernet +412 Altitude – מדליית כסף
720Cabernet + Altitude – מדליית כסף
במדליית בסף נוספת זכה קברנה סוביניון רזרב בציר 2003.

סדרת אלטיטוד רזרב מציגה שלושה יינות קברנה סוביניון המייצגים שלושה ביטויים שונים של הזן מאותה שנת בציר, מכרמים שונים שההבדל העיקרי ביניהם הוא גובהם מעל פני הים.
אופן עשיית היינות היה דומה בשלושת המקרים: תסיסה חמה למדי, שהמשכה בהשרייה ארוכה על הקליפות – שלושה עד ארבעה שבועות. שלושת היינות יושנו בחביות, רובן חדשות ומאלון צרפתי, למשך תקופה קצרה יחסית בת שנה עד 15 חודשים. המטרה: לשמור על בהירות אופי הפרי, ולא לטשטש את הביטוי המקורי של כל כרם.

קברנה סוביניון רזרב 2003 של יקב דלתון זכה במקום השני בתחרות Challenge international du vin
נעמה מועלם, ייננית הבית ביקבי דלתון, מספרת: "בציר 2003 היה מן המשובחים שידע יקב דלתון בעשר שנותיו, וממנו הפקנו את יין הדגל קברנה סוביניון רזרב 2003. זהו יין שאנו גאים בו ומאמינים שיעניק הנאה רבה לרבים עוד במשך שנים רבות"

קברנה סוביניון רזרב הינו יין מורכב ואופייני מאוד לזן. הוא בעל צבע אדום עמוק ובעל ארומות עשירות של פירות יער, מנטה ופטל בר. ניחוח היין מועשר על-ידי היישון בחבית, אשר נותן ארומות מעושנות, טופי, וניל וקפה. ליין מבנה טאנינים מוצק וסיומת ארוכה.
היין מתאים לשתייה כעת והוא ימשיך וישתבח במשך שנים ארוכות.
מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של 18-16 מעלות.
היין דומיננטי בטעמיו, לכן מוצע להגיש אותו בליווי מאכלים עשירי טעמים, כגון גבינות קשות וחריפות, צלעות בעשבי תיבול או צלי בקר ברוטב יין. אפשרות נוספת היא לשתות אותו ללא ליווי אוכל, ופשוט ליהנות מהיין.



למידע נוסף על התחרות:
www.challengeduvin.com




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר