מדליית כסף בינלאומית למסחה 2002 של יקב תבור

יקב תבור זכה במדליית כסף בתחרות היין היוקרתית VINALIESשנערכה בפריז.
בתחרות השתתפו יקבים מכל העולם, אשר הציגו כ-3,000 יינות בקטגוריות השונות.

מסחה 2002 זכה במדליית כסף בקטגורית היינות האדומים.
מסחה הינה הסידרה היוקרתית ביותר של יקב תבור, בה חופשי היינן אריה נשר לבצע ככל העולה על רוחו על מנת למקסם את התוצאות של היין.
בשנת 2002 נהנו ביקב תבור מכרם קברנה סוביניון מבוגר בעל יבול נמוך במיוחד (700 ק"ג לדונם), שאת ענביו שילבו עם מעט ענבי מרלו הגדלים בגליל.

יקב תבור נוסד בשנת 1999 ע"י ארבע משפחות כורמים- בן תנחום, סלע, פלג וקורמן – אשר החליטו לעשות מעשה ולייצר את יינן בעצמן.
כל משפחה מופקדת על צד אחר בניהול היקב. הניסיון החקלאי המצטבר של ארבע המשפחות מגיע ביחד לארבע מאות שנה, עובדה העושה את תבור ליקב צעיר בעל ניסיון של יקב טרוארי ותיק.

מייסדי היקב הכפרי הקטן שואפים למצוינות בלי קיצורי דרך. הניסיון החקלאי של המשפחות המייסדות, בחירה חכמה של זני ענבים איכותיים המטופחים בסוגי קרקע שונים, וייננות מאופקת, מקנים ליקב תבור את טעמו הייחודי.
לדברי יינן היקב, אריה נשר: "הקפדנות, הרצינות והכבוד שמשפחות הכורמים רוחשות לאדמה ולטבע, משאירים לי את החלק הקל או הקשה – לא לקלקל את מה שהצליחו הם להפיק מהטבע".

"יקב תבור" מייצר כיום כ-250 אלף בקבוקי יין בשנה בשלוש תוויות:
סדרת תבור – מבוססת על יינות צעירים לשתייה עכשווית עם זמן יישון קצר בחבית.
סדרת תבור אדמה – מבוססת על סוגי אדמה שונים. היינות מתיישנים כשנה בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. בסדרה זו ניתן למצוא שני סוגי שרדונה הגדלים על אדמות בזלת וגיר, שני סוגי מרלו הגדלים על אדמות בזלת וגיר, ושני סוגי קברנה סוביניון הגדלים על אדמות בזלת וטרה רוסה.
סדרת תבור מסחה – סדרת הדגל של היקב המונה יין קינוח אדום, ובלנד של קברנה סוביניון ומרלו ששהו שנתיים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. כמו כן, סדרת מסחה מיושנת בחביות מיוחדות בנות 2,000 ליטר ליישון ארוך ואיטי.

אריה נשר, יינן הבית, מחזיק בהשקפת עולם טרוארית במהותה, המתבטאת בדרך ניהולו את הכרם. על פי תפיסתו, תשעים אחוזים של איכות היין נקבעים בזמן גידול הגפן ומיקומה בכרם, ולתהליך הייצור יש השפעה של עשרה אחוזים בלבד על איכותו. מכאן שעל היינן לסייע לגפן ולספק לה תנאים אופטימליים, כדי שזו תתפתח ותעשה את שלה. מסיבה זו משקיע אריה את מרב זמנו ביצירת סביבה אופטימלית לכרם ולזני הענבים הגדלים בו, ומתערב רק במקום הנחוץ. אריה מטפל בכרם בעצמו, ואחראי על הנטיעות, על שיטות הגידול, על הדישון האורגני, על הגיזום, על ההדליה, ועל קביעת מועד הבציר.

"יקב תבור" נמצא בבעלות חברת IBBL SPIRIT – UDV ישראל, חברה בת של "קוקה קולה". החברה היא היבואנית והמפיצה הבלעדית של מותגי המשקאות מתאגיד Diageo העולמי, הכוללים בין השאר את ג'וני ווקר, ג'יי אנד בי, בושמילס, סמירנוף, גורדונ'ס, בייליס ועוד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר