מדריך מפה לשיטות הרזיה

קראתם ספרי בישול? אספתם מתכונים? בישלתם? אכלתם? עכשיו הזמן לדיאטה. הוצאת מפה הפיקה את מדריך מפה לשיטות הרזיה, מאת הדיאטנית הקלינית עמליה אשד. מטרתו של המדריך לספק מידע אמין בכל הנושאים הקשורים להרזיה – החל במגוון רחב של דיאטות, דרך שאיבת שומן, ניתוחי קיבה, תרופות ותוספי תזונה, וכלה בטיפולים התנהגותיים ופעילות גופנית.

מדריך מפה לשיטות הרזיה
דיאטות* שאיבות שומן* ניתוחים* פעילות גופנית
תרופות ותוספי תזונה* טיפולים קבוצתיים
מאת עמליה אשד
מפה הוצאה לאור
המחיר: 98 ש"ח


קראתם ספרי בישול? אספתם מתכונים? בישלתם? אכלתם?
עכשיו הזמן לדיאטה.
בעשורים האחרונים בולטת עלייה משמעותית בשיעורי ההשמנה ברחבי העולם בקרב מבוגרים ובעיקר בקרב ילדים. אורח חיים דל בפעילות גופנית והתפתחות עצומה של תעשיית המזון המהיר והמתועש, תורמים לעלייה בשיעורי ההשמנה.
בד בבד, מיליוני אנשים ברחבי העולם מוציאים מדי שנה סכומי עתק על שירותים ומוצרים שונים לטיפול בהשמנה. החיפוש אחר תרופת פלא להשמנה מתמקד בדרך כלל בפתרונות קלים, מהירים ואפילו דרמטיים, אלא שרק מעטים מן האנשים היורדים במשקלם בעקבות דיאטה מצליחים לשמור על הישגיהם, ואימוץ הרגלי אכילה חדשים ונכונים אינו תהליך קל.

הוצאת מפה הפיקה את מדריך מפה לשיטות הרזיה, מאת הדיאטנית הקלינית עמליה אשד. מטרתו של המדריך לספק מידע אמין בכל הנושאים הקשורים להרזיה – החל במגוון רחב של דיאטות, דרך שאיבת שומן, ניתוחי קיבה, תרופות ותוספי תזונה, וכלה בטיפולים התנהגותיים ופעילות גופנית.

החלק הראשון של הספר מציג את ספרי הדיאטות המפורסמים ביותר בעולם. כל הדיאטות המוצגות בספר זה הופיעו בספרי דיאטה, שחלקם זכו להצלחה רבה וניצבו שבועות רבים ברשימות רבי המכר בעולם (חלק ניכר מהם תורגמו לעברית והצליחו גם בישראל).
עמליה אשד בודקת בקפדנות כל דיאטה, ומציינת מה טוב ומה רע בה, ואם מומלץ לעשות אותה.
כל דיאטה זוכה לתעודת זהות, ולתיאור מפורט של האפיון התזונתי שלה והמפתח להצלחה בה, ספר הדיאטה, אתר האינטרנט, ולבסוף הגדרה בשורה אחת.
הפרק עוסק גם בממציא השיטה (ומחבר הספר עליה), ומנתח את ההיגיון שביסוד השיטה, את עקרונות הדיאטה ואת יתרונותיה וחסרונותיה. בסיום כל דיאטה מופיע "מבדק מפה" המציין אם הדיאטה מומלצת או לא.

בחלקו השני של הספר מוצגים כל הטיפולים הקיימים להתמודדות עם השמנה: ניתוחי קיבה לסוגיהם, שאיבות שומן, תרופות ותוספי תזונה, וכן סוגי טיפול התנהגותיים (כגון טיפולים קבוצתיים), טכניקות של דמיון מודרך, וכמובן – ספורט ופעילות גופנית.

הספר נכתב מתוך ההבנה כי צרכני הדיאטה סובלים לא רק מעודף משקל, אלא גם מעודף מידע שבחלקו אינו מדויק. מטרת הספר לספק מידע שיאפשר בחירה מוּשׂכּלת של הטיפול המתאים מתוך המיגוון הקיים. בכל הדיאטות והטיפולים יש התייחסות פרטנית ליתרונות ולחסרונות, לגורמי סיכון ולתופעות לוואי, ומשובצים בהם סיפוריים אישיים מעניינים. החומר מתבסס על ספרות מקצועית מקיפה ועדכנית, על נתונים של מומחים שונים ועל אתרי אינטרנט נבחרים.

עמליה אשד היא דיאטנית קלינית בעלת תואר שני בתזונה וביוכימיה. ב-13 השנים האחרונות היא מנהלת קבוצות תמיכה להרזיה, ובמהלך עבודתה פיתחה תוכנית בה היא מלמדת את מטופליה לאהוב את אורח החיים החדש והבריא (השיטה מתוארת בספר 'דיאטת 10 השבועות' בהוצאת ידיעות אחרונות). אשד כותבת בעיתונות, מייעצת לגופים שונים בתחום המזון והדיאטה, ומרצה בנושאים אלה בפורומים שונים.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר