מהדורה חדשה ליין הדגל של יקבי כרמל: Carmel Limited Edition בציר 2005

להפקת היין היוקרתי נבחרות חלקות הכרם המצטיינות ביותר של יקבי כרמל, לאחר איתור אותם כרמים ואותן חלקות ייחודיות מתוך כחמישה כרמים פוטנציאליים אשר הניבו את הפרי האיכותי ביותר

יקבי כרמל מציגים עתה את Carmel Limited Edition 2005, יין הדגל החדש של היקב (יינן: ליאור לקסר, היינן הראשי של יקבי כרמל), המיוצר במהדורה מוגבלת וממוספרת.

בבציר 2005 הופקו 9,767 בקבוקים בלבד של היין, מהם כ- 45% מיועדים ליצוא.

זו השנה הרביעית בה מייצרים ביקבי כרמל את הלימיטד אדישן הממוצב בצמרת יינות הסופר פרימיום הישראליים, הן ברמת התמחור והן ברמת המוצר.
היין מפגין צבע סגול כהה סמיך ואטום, באף: בשרניות עם ארומות של קפה, פטל, שזיף שחור, טבק, אולי מעט טופי, ליקריץ, מנטוליות מסוימת, רמז לאקליפטוס וירקרקות מלווה בפירותיות דובדבנים נוכחת, עם נימה המסגירה מתיקות מדומה.
הסיומת מלווה בתיבול. היין משדר כבדות, גוף מוצק וטאנינים איתנים.
זהו יין עוצמתי ועם זאת מאוזן, אותו עדיף ליישן שנתיים עד ארבע שנים לפני פתיחת הבקבוק ושתייתו בהזדמנות מיוחדת.

להפקת היין היוקרתי נבחרות חלקות הכרם המצטיינות ביותר של יקבי כרמל, לאחר איתור אותם כרמים ואותן חלקות ייחודיות מתוך כחמישה כרמים פוטנציאליים אשר הניבו את הפרי האיכותי ביותר.

הרכב הזנים ליין הדגל של כרמל עשוי להשתנות בבסיס הבלנד ממהדורה למהדורה, ותמיד זה יהיה כפונקציה של איתור וחיפוש דו שלבי של קבלת החלטה ראשונית מה יהיו מרכיבי הזנים בבלנד הייעודי ללימיטד אדישן, ומה ימשיך מכאן לסדרות הנמוכות יותר, ובדיקה נוספת מתבצעת לאחר שנה ממועד הבציר שבמהותה בוחנת כיצד התפתח הפרי ומה הפוטנציאל שהוא מביא עמו.
היין המתקבל הוא תוצאה מסכמת של בחירה מכוונת מטרה, ועשייה נשמה דגש מרבי על אלגנטיות והרמוניה בין כל המרכיבים.

הבלנד ללימיטד אדישן 2005 מורכב משילובם של זנים בורדולזיים קלאסיים: ענבי קברנה סוביניון מהגליל העליון (65%), ענבי פטיט וורדו מהרי יהודה (17%), ענבי מרלו מהגליל העליון (15%), וענבי קברנה פרנק מהגליל העליון (3%).

לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 15 חודשים. כל חלקת כרם עברה תהליכי ויניפיקציה והתיישנות בנפרד, והבלנד הסופי נקבע רק בתום תקופת ההתיישנות בחביות. לאחר הביקבוק התיישן היין שנה נוספת בבקבוקים טרם השקתו.

היין המייצג תפיסה ייננית המושפעת מ"העולם הישן", השמה דגש על אלגנטיות ואיזון בין הפרי לטאנינים, לרמות החומצה והאלכוהול. על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום בו, בוקבק היין בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד, ועל כן עשוי לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק.

יש לציין כי השקת היין מבציר 2005 משמעותית, מאחר ושנת הבציר העוקבת 2006 לא הניבה ענבים באיכות הדרושה על מנת להפיק את Carmel Limited Edition, ובשל כך הוחלט שבשנת בציר זו לא ייוצר היין.

על בציר 2005
החורף שקדם לבציר 2005 היה קר יחסית, והתברך במנות קור מרובות אשר תרמו להתעוררות טובה ונכונה של הגפן מתרדמת החורף. עונת הגשמים הייתה קצרה, אך כמות המשקעים תאמה את הממוצע הרב שנתי.
לאורך עונת הגידול הטמפרטורות היו נוחות ואף נמוכות מן הממוצע, ללא אירועי שרב קיצוני. הפסקת הגשמים המוקדמת, בשילוב השקיה מבוקרת, הביאה לעוצמת צמיחה מתונה בכרמים, וליבולים נמוכים בכ- 25% ביחס לבציר 2004. השילוב של תנאי מזג אויר נוחים ויבולים נמוכים גרם להבשלה אופטימלית של הענבים, וליינות איכותיים במיוחד.


Carmel Limited Edition 2005
מחיר מומלץ: 230 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר