מה אוכלים אנשי היי-טק וכמה זה עולה?

בשר – במקום הראשון אצל אנשי היי-טק
53.16 ₪ בממוצע מוציאים עובדי היי-טק בהרצליה על ארוחת צהריים, לעומת 30.35 ₪ מעובדי ההיי-טק בירושלים. עובדי ההיי-טק אוהבים ארוחות בשרים, לעומת עובדי שאר המגזרים שמעדיפים דווקא תפריטי בתי קפה

53.16 ₪ בממוצע מוציאים עובדי היי-טק בהרצליה על ארוחת צהריים, לעומת 30.35 ₪ מעובדי ההיי-טק בירושלים. עובדי ההיי-טק אוהבים ארוחות בשרים, לעומת עובדי שאר המגזרים שמעדיפים דווקא תפריטי בתי קפה. כך עולה מנתוני חברת סיבוס, המספקת פתרונות ניהול לתקציבי ארוחות ליותר מ-2,500 חברות ו-330,000 עובדים ביותר מ- 5,000 מסעדות בפריסה ארצית, והיא חלק מתאגיד Sodexo  העולמי שמעסיק למעלה מ-460,000 עובדים ב-80 מדינות ברחבי העולם ומשרת מידי יום 75 מיליון סועדים.

עובדי ההיי-טק ברמת החייל לא אוכלים יומיים רצופים באותה מסעדה
עובדי ההיי-טק ברמת החייל לא אוכלים יומיים רצופים באותה מסעדה

סיבוס ניתחה את דפוס ההתנהגות של מגזר ההיי-טק בהשוואה לשאר המגזרים במשק בכל הנוגע לארוחת הצהריים בעבודה, והיא כללה מעקב אחר מאות אלפי עסקאות שנעשו בקרב עובדים המקבלים תקציב חודשי מהמעסיק למימוש בארוחת הצהריים. מהממצאים עולה כי התקציב החודשי הממוצע עבור ארוחות הניתן לעובדי ענף ההיי-טק, עומד על 810 ₪ בחודש – כאשר נמצאו חברות המעניקות לעובדים 1200 ₪  לחודש. התקציב החודשי הממוצע הניתן בשאר הענפים (כולל בנקאות ופיננסים, קמעונאות, רכב ותחבורה, תקשורת ועוד) עומד על 729 ₪.כמו כן נבדק כמה מוציאים על ארוחה עובדי ההיי-טק באזורי התעשייה: יוקנעם, הרצליה, תל אביב, באר שבע וירושלים. בהרצליה עומדת עסקה עובדי היי-טק על 53.16 ₪, באר שבע – 45.75 ₪, בתל אביב – 40.76 ₪, יוקנעם – 36.07 ₪, וירושלים – 30.35 ₪. המשמעות היא שעובדי היי-טק בהרצליה מוציאים על ארוחה 16% יותר מאשר עמיתיהם בבאר שבע במקום השני. במקום השלישי תל אביב, ואחריה עובדי יקנעם וירושלים. ממצאים נוספים הראו כי מרבית מעובדי ההיי-טק באזור תל אביב מעדיפים לאכול את ארוחת הצהריים שלהם במסעדה עצמה. לעומת רבים מעובדי ההיי-טק ביוקנעם, לדוגמא, המעדיפים להזמין אוכל למשרד (35%). ההסבר הפשוט הוא  שסביב חברות ההיי-טק בתל אביב יש מסעדות רבות, וחלק משגרת יום העבודה היא יציאה משותפת לארוחה.

חדר אוכל במפעל אינטל בירושלים. צילום אדריכל יהודה דורון
חדר אוכל במפעל אינטל בירושלים. צילום אדריכל יהודה דורון

בנוסף בחנו בסיבוס את סוגי האוכל האהובים ביותר על עובדי ההיי-טק, לעומת שאר העובדים במשק: בשרים הם האהובים והנאכלים ביותר, אחריהם סלטים וסנדוויצ'ים, אוכל של חדר אוכל, בתי קפה, ואוכל ביתי. במגזרים אחרים מעדיפים בראש בתי קפה, ולאחר מכן בשרים, אוכל ממכונות, חדר אוכל, וסלטים וכריכים. ממצא מעניין נוסף הוא, שהאוכל האסיאתי והסושי הנחשבים פופולריים בישראל, נשארו מחוץ לחמישייה מובילה – מקום  שישי בקרב עובדי ההיי-טק, ובמקום עשירי במגזר הכללי. כמו כן אומרים בסיבוס כי בקרב חברות היי-טק שעשו אקזיט בשנים האחרונות, צמחו תקציבי הארוחות לעיתים אפילו ב- 60%.

קרן וייזמן סמנכ"לית שיווק סיבוס, אומרת: " מגזר ההיי-טק היה החלוץ במתן תקציבי ארוחות לעובדים על חשבון המעסיק. עם זאת, בשנים האחרונות אנו רואים מגמה לפיה שאר המשק מדביק את הפער ומתיישר לאט לאט עם תנאי ההיי-טק, כאשר תקציבי ארוחות הופכים לתנאי בסיסי בגיוס עובדים חדשים לחברות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר