מה היו 15 היעדים הפופולריים לטיולים בעולם ב-2018?

במקום הראשון בודפשט שעקפה את פראג והייתה היעד הפופולרי של המטייל הישראלי בעולם ב-2018. צילום איתמר ברק
אתר "למטייל" סיכם את שנת 2018 בעולם התיירות ובדק את הרגלי הנסיעה והחופשה של הקהל הישראלי בשנה החולפת. התוצאות מעניינות

אתר "למטייל" שנהנה מכ- 1.3 מיליון מבקרים בחודש, בודק בקביעות  את תנועת הגולשים באתר כדי לבחון את דעת הקהל הישראלי ולזהות את היעדים המבוקשים ביותר. לרגל תערוכת התיירות IMTM 2019 בחן האתר את היעדים הפופולריים והבולטים ביותר בחיפושי מידע, תוכן והמלצות, בהם התעניינו המטיילים הישראלים ביותר בשנה שעברה.

פראג במקום השני. צילום עמית להב
פראג במקום השני. צילום עמית להב

במקום הראשון – בודפשט עוקפת את פראג ומסתמנת כיעד הפופולרי של שנת 2018. עמוד היעד של בודפשט רשם ב-2018 גידול של כ-16% במספר הביקורים לעומת 2017. הכתבות הנצפות ביותר על בודפשט היו אטרקציות מרכזיות בעיר, קניות, החלפת מטבע, מרחצאות חמים, מסלול מומלץ בעיר, בודפשט עם ילדים. במקום השני מככבת פראג, שהייתה היעד הפופולרי ב- 2017. השנה פראג ירדה מקום אחד, אבל עדיין היא אחת הערים היפות והמתוירות באירופה, ואהובה מאוד על המטיילים הישראלים. במקום השלישי מדורגת בוקרשט, ברומניה, שצברה תאוצה והפכה לאהובה במיוחד.

בוקרשט מדורגת שלישית. צילום איתי אמוזה
בוקרשט מדורגת שלישית. צילום איתי אמוזה

בלמטייל מציינים כי ב-2018 תפסו הערים במזרח אירופה – בודפשט, פראג ובוקרשט, אצל המטייל הישראלי את מקומן של הערים המערב אירופאיות המובילות הידועות כמו לונדון, ברצלונה, אמסטרדם, רומא. בשנת 2018 דורגה מדריד במקום הרביעי, ועקפה לראשונה את ברצלונה, כאשר יותר ויותר מטיילים גילו את בירת ספרד שהפכה ליעד מוביל לטיול אורבני ולקניות, וכן מהווה נקודת מעבר לדרום ספרד ולמדינות אחרות באזור.

מדריד רביעית. צילום איתי אמוזה
מדריד רביעית. צילום איתי אמוזה

את החמישייה הראשונה סוגרת ברלין, שמדי שנה מתמקמת בצמרת, וגם בשנה שחלפה בחר הקהל הישראלי לטוס אליה. ברלין היא יעד שישראלים חוזרים אליו שוב ושוב, בזכות המחירים הנוחים יחד עם הרבה עניין וחיי לילה שוקקים. רומא בירת איטליה דורגה במקום השישי, מונטנגרו במקום השביעי – יעד מפתיע מאוד שלא דורג בעשירייה הפותחת לפני כן, פאפוס במקום השמיני, לונדון במקום התשיעי, וברצלונה במקום העשירי.

ברלין סוגרת את החמישייה המובילה. צילום איתמר ברק
ברלין סוגרת את החמישייה המובילה. צילום איתמר ברק

במקום ה-11 מדורגת אמסטרדם, שבדרך כלל תופסת מקום בעשרה היעדים הגדולים, אבל השנה נדחקה החוצה, אחריה בטומי, בלגרד, ורשה, וסוגרת את הרשימה במקום ה- 15 רודוס. בין היעדים בהמשך הרשימה: סופיה, מילאנו, טנריף, סרי לנקה, תאילנד. בלמטייל מציינים כי ניתן לראות שמרבית היעדים הפופולריים בחו"ל, הם יערים ולא מדינות, כלומר הקהל הישראלי העדיף בשנה האחרונה חופשות עירוניות קצרות, על פני חופשות ארוכות ביעדים אקזוטיים.

רומא שישית כיעד מועדף. צילום אביטל ישראל
רומא שישית כיעד מועדף. צילום אביטל ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר