מה הם אוכלים בטור דה פרנס?

הטור דה פרנס בעיצומו. מי שצופה בנופים המרהיבים, ברוכבים המתאמצים ובצרפתים המריעים, בוודאי שואל את עצמו מה אוכלים הרוכבים במהלך הרכיבה – לפניה ואחריה.

בשלבים המישוריים של הטור, הרוכב הממוצע שורף מדי יום בין 4000 ל- 8000 קלוריות, ובשלבים ההרריים יכולה צריכת הקלוריות להגיע עד כדי 10000 קלוריות ליום. היה מי שבדק ומצא כי צריכת קלוריות זו הנה שוות ערך ל-17 יחידות של ביג מאק.

תזונת הרוכבים כוללת תדלוק לפני הרכיבה, בזמן הרכיבה ולאחריה. ארוחת הבוקר מתקיימת כשלוש שעות לפני הזינוק, והיא כוללת אורז, פסטה, יוגורט, דגני בוקר, חביתות מחלבון, לחם מלא וקפה בכמויות מתונות (לקפה יש אפקט משתן).

במהלך הרכיבה צורכים הרוכבים 60 גר’ פחמימות לשעה, שמקורן בחטיפי אנרגיה, כריכים ננסיים ומשקאות אנרגיה. ארוחת הצהריים מחולקת לרוכבים בשקיות בד המכונות musettes, ובהן חטיפי חלבון ,חתיכות פרי, כריכים ננסיים עם ריבה, גבינה צהובה, שינקן (רחמנא ליצלן) או הודו, ופחיות ננסיות של קוקה קולה כמו במטוסים.

מייד בסמוך לסיום היום מגיש צוות הקבוצה לרוכבים כריך בשר רזה ו/או גבנ”צ, ומשקה עתיר חלבון במינון של 1.2 גר’ לכל קילו של משקל הרוכב.
ארוחת הערב מוגשת בשעה 20.00 לערך, והיא כוללת חלבון דל שומן כגון חזה עוף או בקר רזה, פסטה, אורז וירקות מאודים.

יש לציין כי לכל קבוצה יש שף צמוד משלה, שמכין עבורה את האוכל במטבח של בית המלון. ישנם רוכבים שלפני השינה עוד מצליחים לצרוך עוד פירות או חטיף . בלילה הם חולמים על המבורגר עסיסי, טוגנים עם מיונז, וקינוח שוקולד בלגי…

עוד כתבות על הטור ועל אופניים: gilirogel.wordpress.com

צילום: Wikimedia






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה