מה הקשר בין תומאס אלווה אדיסון ורעננה ?

מה קשור התיאור הביוגרפי של תומאס אלווה אדיסון למסעדה ? זה גם מה שאנחנו שאלנו את עצמנו בביקור במסעדת אדיסון ברעננה. המקום מעוצב כדיינר אמריקני טיפוסי, תוך דימיון רב למסעדת דיקסי התל אביבית הותיקה, אבל לא ממש ברור מה הקשר של ממציא נורת החשמל לקולינריה המקומית

תומאס אלווה אדיסון (11 בפברואר 1847 – 18 באוקטובר 1931) היה ממציא ואיש עסקים אמריקאי שהמציא מוצרים חשובים רבים שנועדו לצריכה המונית, בהם נורת החשמל, אקדח הקעקועים ועוד רבים אחרים.

בזמנו נחשב אדיסון לממציא הנודע ביותר בעולם ("הקוסם ממנלו פארק"), הוא רשם מספר שיא של פטנטים ברחבי העולם – 1,093. למרות זאת, רבים מהפטנטים הם שיכלול של המצאות קודמות (למשל הטלפון) עליהם עבדו בין היתר רבים מעובדיו. ביקורת שהושמעה כלפי אדיסון הייתה כי אינו משתף אחרים בקרדיט על ההמצאות. (מתוך ויקיפדיה).

מה קשור התיאור הביוגרפי של תומאס אלווה אדיסון למסעדה ? בכלל מדובר באדיסון אחר ? זה גם מה שאנחנו שאלנו את עצמנו בביקור במסעדת אדיסון ברעננה. המקום מעוצב כדיינר אמריקני טיפוסי, תוך דימיון רב למסעדת דיקסי התל אביבית הותיקה, אבל לא ממש ברור מה הקשר של ממציא נורת החשמל לקולינריה המקומית.

נעזוב את תומאס ונעבור לאוכל. התפריט מאוד מגוון וכולל סלטים, מנות ראשונות, פסטות, בשרים ופירות ים. אנחנו פתחנו בשתי מנות ראשונות: סלט בטטה (43 שקל) ופטה כבד (39 שקל), אשר מוגש עם קונפיטורת חצילים בליווי טוסטונים. סלט הבטטה היה מנה ענקית ומצוינת. פטה הכבד היה אף הוא מנה ענקית, אבל הכבד הוגש קר מדי (הישר מהמקרר) וניכר היה על הטוסטונים שליוו אותו כי עברו חימום מהיר בטרם ההגשה, אפילו התעורר חשד שפגשו מיקרוגל בדרכם לצלחת, מה שהוביל לצמיגיות יתר במרקם.

לעיקריות הזמנו המבורגר אדיסון (250 גרם) שמחירו 49 שקל (ללא תוספת כמו צ'יפס, פירה, סלט או הום פרייז שמחירם נע בין 14-18 שקל (מה שהופך את מחירו של ההמבורגר ל-63-68 שקל ואנטריקוט 300 גרם אשר מגיע בתפריט בליווי פירה (86 שקל).

מנות הבשר הגיעו תוך זמן לא ארוך היו מצוינות. ההמבורגר היה גדול ועסיסי ונטחן עם פיסטוקים. הוא הוגש על לחמניה גדולה בתוספת חמוצים (שהיו בינוניים מאוד) וירקות. לצד ההמבורגר הזמנו הום פרייז. המלצר (החביב מאוד) הסתפק בשאלה אם אנחנו מכירים את המנה. כאשר ענינו בחיוב הוא שכח לציין כי אצלם הם מגיעים עם הרבה מאוד רוטב צ'ילי מתוק, מה שהופך אותם לאתגר גם בעבור חובבי החריפות.

גם הסטייק היה מצוין. אנטריקוט 300 גרם, עשוי בדיוק במידה. האכזבה הייתה מהצ'יפס אותו ביקשנו במקום הפירה. הצ'יפס היה צמיגי ועייף וגם מנה רצינית של קטשופ היינץ לא הצילה אותו. רוטב הפלפל שהוגש לצידו של הסטייק היה דומיננטי מדי, עם הרבה יותר מדי פלפל.

לקינוח הזמנו אצבעות אדיסון: שוקולד בלגי על בסיס עוגיות חמאה (32 שקל). זו מנה עם פוטנציאל מצוין על הנייר, אולם היא לא הרקיעה לשיאים. מנה נחמדה, אבל לא יותר מזה.

אדיסון מקום נחמד. העיצוב יפה, המיקום מצוין והבשר מאוד טעים. הבעיה היא שהם נופלים בדברים הקטנים כמו הלחם, החמוצים בהמבורגר, התוספות והרטבים. אלה נקודות שדורשות השקעה קטנה וטיפול נכון בהם יוצר את ההבדל בין ארוחה בינונית לארוחה מצוינת. לאדיסון יש פוטנציאל למצוינות – הם פשוט צריכים להשקיע קצת יותר.

Edison
אחוזה 282, רעננה
טלפון: 09-7743131
פקס: 09-7715755
שעות הפעילות:
א – ש 12:00 – אחרון הלקוחות
עסקיות: א – ה 12:00 – 17:00
אתר אינטרנט


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר