מה יש בפירות היבשים?

ייבוש פירות הנו תהליך עתיק יומין ,בו השתמשו עמים נודדים על מנת לשאת צידה לדרך באופן אשר ישמרה לאורך זמן. בעבר נהוג היה לייבש את הפירות בעזרת חום השמש, אולם התהליכים כיום הינם תעשייתיים יותר

בואו של חג ט"ו בשבט מוציא אצל רובנו אותן צלחות מעוטרות המחולקות למספר תאים ומשמשות לתצוגת ראווה בסלון בכל הקשור לפירות יבשים. 
ייבוש פירות הנו תהליך עתיק יומין ,בו השתמשו עמים נודדים על מנת לשאת צידה לדרך באופן אשר ישמרה לאורך זמן. בעבר נהוג היה לייבש את הפירות בעזרת חום השמש, אולם התהליכים כיום הינם תעשייתיים יותר, מהירים (בשימוש של תנורי חום), וכמובן היגייניים ומבוקרים יותר.

בתהליך הייבוש מופחתת כמות הנוזלים שבפרי מ- 90%-80% לכ-25% בלבד, מה שמעלה באופן יחסי את ריכוז הפחמימות, החלבונים, השומנים והסיבים התזונתיים שבפרי, כמו גם ריכוז ויטמיני B ו-E, והברזל שבפירות. פירות יבשים, אם כן, הם ספקי אנרגיה גדולים מאד והם יכולים להוסיף ערך תזונתי רב למאכלים שונים, במיוחד כשאינם מבושלים.

עם זאת, חשוב לזכור כי התכולה הקלורית של פירות יבשים גדולה פי כמה משל הטריים, ויש גם את אלו "המסוכרים" אשר מבחינה תזונתית, יש להגביל את צריכתם היות והם לא שונים במאומה מסוכריות (למשל, בננה מטוגנת, אננס מיובש, פפאיה מסוכרת, פקאן מסוכר וכו').

תאנים
תאנים עשירות מאד בברזל ותכולה גבוהה של סיבים (המקנה להם את השפעתן הידועה על זירוז תהליכי עיכול, כך שהן מהוות מזון טוב לסובלים מעצירות).

צימוקים
כידוע, הצימוקים הנם תוצר ייבוש של ענבים המכילים (בעיקר בקליפה) חומרים אנטי אוקסידנטים (המסייעים במניעת מחלות לב וסרטן), וחומרים נוספים התורמים באיזון רמות הכולסטרול בדם, שיפור זרימת הדם.

חמוציות
עשירות בנוגדי חמצון חזקים הפועלים נגד תהליכי סרטן ומונעים טרשת עורקים. החמוציות מסייעות גם במניעת דלקות דרכי השתן, ובמניעת אבני כליה

שקדים
עשירים במינרלים החשובים לתפקוד תקין של הגוף: סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן ואבץ. הם מכילים גם ויטמינים חשובים, כמו ויטמין E, ויטמינים מקבוצה B ובמיוחד חומצה פולית. כמו כן מספקים השקדים כמות גדולה של סיבים תזונתיים ומהווים מקור טוב לחלבון.

תמר 
התמר מספק אנרגיה מיידית וזמינה תודות לכמות סוכר גבוהה, עשיר בוויטמין D, מגנזיום, סידן וברזל. מנקה ומטהר את המעיים, יעיל בפעילות עיכול תקינה, טוב לטיפול בדלקות בדרכי השתן ואנמיה.

re:bar, רשת ארצית למשקאות בריאות פונקציונליים, מציעה מגוון משקאות בריאות על בסיס יוגורט אמיתי, כחלק מתפיסה המקדמת אורח חיים בריא ואיכות חיים בעולם לחוץ ותובעני.
לרשת re:bar  יש 12 סניפים: קניון איילון, דיזינגוף סנטר, קניון גבעתיים, קניון סביונים, קניון הזהב, גרנד קניון חיפה, אבן גבירול 84 ת"א, הולמס פלייס פ"ת, גו אקטיב ראשל"צ, מכון וינגייט, קניון שרונים, ו- G כפר סבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר