מה לנגמל מגלוטן ולסדנאות האפייה של רולדין?

סדנת אפייה ברולדין
שחר בן-פורת נגמל מגלוטן אך בכל זאת הגיע לסדנת אפייה של רולדין. הנה חוויותיו מיום זה

לעבור טיפול גמילה מסוכר וגלוטן ואז להגיע לסדנת פטיסרי צרפתי, בה לומדים להכין קינוחים דוגמת מילפיי, רושרס וקרמליה – זה נשמע כמו מתכון ברור לסיום הליך הגמילה המורכב. עם זה בדיוק מצאתי את עצמי מתמודד טרום תקופת החגים. מה לא עושים בשביל העבודה?

הבחירה בסדנת הפטיסרי הצרפתי הייתה כמעט מתבקשת: בן הזוג שלי הוא אופה ביתי מדופלם, חובב נלהב של עולם הפטיסרי הצרפתי, וזה היה ברור שהוא לא רק ייהנה מהסדנה, אלא גם ישמח מאוד לאכול את התוצרים שלה; במיוחד כאשר אין לו יותר שותף לחוויה.

לומדים לאפות ברולדין
משתתפי הסדנה בתמונה משותפת

הסדנה התקיימה במרכז המבקרים החדש של רולדין בקדימה, כחלק מליין של סדנאות המתקיימות במקום, חלקן למבוגרים ואחרות לילדים. תפריט הסדנאות שהמרכז מציע מגוון, כמתבקש, וכולל בין השאר סדנת גבינות, בה מכינים עוגות וקינוחים מבוססי גבינה; סדנת שמרים, בה מכינים עוגות ומאפים מבוססי שמרים; וכאמור, סדנת פטיסרי צרפתי, בה מכינים קינוחים ידועים מהמטבח הצרפתי.

המילה "מכינים" היא משמעותית: זו אינה סדנה בה צופים בשף המכין את המנה, אלא כל המשתתפים בסדנה לוקחים חלק בתהליך. התחלקנו לשלוש קבוצות, וכל קבוצה הכינה את הקינוחים השונים. זו אינה שיטה ייחודית בעולם סדנאות האפייה והבישול, אך חשוב לדעת זאת אם אתם מעדיפים לצפות במתרחש מהצד וליהנות בסיום מהתוצרים. אם זה מה שאתם מחפשים, זה אינו המקום לכך.

במהלך הסדנה, שארכה כשעתיים וחצי, הקצפנו, ערבבנו, יצקנו, מיצקנו, חיממנו וקיררנו חומרי גלם כאלה ואחרים. ההדרכה שקיבלנו הייתה מקצועית, סבלנית ונדיבה, והדבר תרם מאוד לכל החוויה. בסיום הסדנה טעמנו קצת מהדברים, ובעיקר יצאנו הביתה עם קופסה מלאה במתוקים, שיכולים להספיק בקלות לארוחה משפחתית בשישי או למפגש חברים.

ומה עם הגמילה שלי? סדנת אפייה ברולדין היא דרך מצויינת לבחון עד כמה שברירית – או יציבה – העוגה שלי; כלומר הגמילה שלי. לשמחתי, לא רק שלא טעמתי מכל מה שהכנו בסדנה, אלא גם לא היה לי ממש חשק לכך. בן הזוג שלי, לעומת זאת, התענג על כל ביס וביס במשך ימים רבים לאחר מכן.

 

פרטים והרשמה באתר רולדין: www.roladin.co.il

 

צילום טלי דברת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר