מה כדאי לאכול בבוקר כשממהרים?

יש להימנע בבוקר מאכילת מאכלים מתוקים שמכילים סוכרים פשוטים כמו קרואסונים, עוגות ועוגיות, כי אלה יגרמו להרגיש רעבים לאורך כל היום
אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום, אך רובנו לא יודעים ליישם זאת ביום יום ולהקפיד לאכול אותה על בסיס קבוע. מי שמוותר על ארוחת בוקר מגיע לארוחת הצהרים עם רעב מוגבר, מה שככל הנראה גם יגרום לעליה במשקל בטווח הארוך. אז מה עלינו לעשות כאשר הלו"ז כל כך צפוף ואין זמן להכין ארוחה בריאה על הבוקר? סוזן ברדרמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף, מייעצת

הגוף לא זקוק לכמויות גדולות של אוכל על הבוקר. לאחר צום הלילה, הגוף מסוגל להכיל ארוחה בינונית ומזינה, שמכילה את כל אבות המזון עם כמה שיותר ויטמינים ומינרלים. יש להימנע מאכילת מאכלים מתוקים שמכילים סוכרים פשוטים עם הקימה כמו קרואסונים, עוגות ועוגיות, כי אלה יגרמו להרגיש רעבים לאורך כל היום, ויגררו אחריהם חשק למתוק לאורך כל היום. לפניכם 5 אפשרויות להכנת ארוחת בוקר מזינה ומהירה עבור אנשים עסוקים.

ענת הראל אומרת כי הכריך הזה אהוב עליה באופן אישי. מעבר לכך שמדובר בשילוב של מרכיבים בריאים שנותנים לגוף את כל אבות המזון שהוא זקוק להם בארוחה אחת – הוא פשוט טעים. צילום אורן דאי, סטיילינג ענת לבל
כריך עם לחם של מאפיית ברמן. צילום אורן דאי, סטיילינג ענת לבל

סנדוויץ' – אופציה נוחה לאכילה בדרכים, אבל כמובן שלא כל סוג כריך נחשב בריא. מומלץ לבחור בלחם מזין כמו שיפון או כוסמין, שמכילים הרבה סיבים ובעלי אינדקס גליקמי נמוך. מומלץ לשלב  בכריך שומן בריא, ירק וחלבון, והרי לכם ארוחת בוקר מאוזנת, משביעה ובריאה. אופציות: אבוקדו, ביצה ומלפפון, גבינת שמנת 5% עם סלמון וחסה, טחינה גולמית עם חביתה ועגבנייה.

 

רגע מתוק ליד הקפה – לחובבי הקפה של הבוקר, לצד משהו מתוק, מומלץ לבחור בחטיף על בסיס חלבונים בטעם שוקולד או פירות יער, שמכיל סיבים תזונתיים, חלבוני סויה, וויטמינים ומינרלים. חטיף ארוחת בוקר מהווה ארוחה מאוזנת מבחינה תזונתית, טעימה קלה ונוחה, עם כמות של עד 200 קלוריות לחטיף.

 דייסת שיבולת שועל – זו אולי נשמע כמו עבודה מרובה, אבל כל מה שצריך כדי להכין דייסה, אלה 3 כפות שיבולת שועל ומים רותחים. כדי שיהיה קצת יותר טעים ומזין, ניתן  להוסיף לדייסה קינמון, תפוח עץ ירוק ופירות יער. אכילת דייסת קוואקר בבוקר תספק אנרגיה לזמן ארוך ותשמור על רמות סוכר מאוזנות.

שייק לדרך – בימים מאוד עמוסים וכשהמקרר ריק, אפשר להכניס לשייקר 2 כפות מדידה של אבקת שייק וכף אבקת חלבון של כמו של הרבלייף, להוסיף מים או חלב ומעט קרח, וליהנות בדרך לעבודה. השייק מכיל את הוויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק להם בבוקר לתפקוד תקין, לערנות ולתחושת שובע.

יוגורט עם תפוח – מדובר בארוחת בוקר קלילה ונוחה לנשיאה לעבודה במשרד או מחוץ לו. ארוחה שמכילה סיבים תזונתיים, ויטמינים וחלבון, מה שתורם לתחושת שובע לאורך זמן.

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר