מומחים סינים בתחום החלב עברו השתלמות בישראל

לצורך ההשתלמות תורגמו מערכי השיעור לשפה הסינית, תוך התגברות על קשיים טכניים ומכשולי שפה רבים

קבוצת מנהלי תחומים סינים בענף החלב, השלימה תכנית השתלמות מקיפה בישראל. בשנים האחרונות נמצא משק החלב בסין צמיחה מהירה, תוך ביקוש הולך גובר לחלב ומוצריו.

המשתלמים למדו בארץ על השימוש בטכנולוגיות מתקדמות להגברת יצור החלב, שיפור היעילות ורווחתן של הפרות ברפת ובעת החליבה.
תוכנית ההדרכה הועברה על ידי אנשי אפימילק מקיבוץ אפיקים בשיתוף עם מכללת הגליל, ונמשכה שלושה חודשים. לצורך התוכנית תורגמו מערכי ההדרכה לשפה הסינית תוך התגברות על קשיים טכניים ומכשולי שפה. ההשתלמות כללה ניסיון עבודה מעשי ברפתות ומכוני חליבה ברחבי הארץ.

ההשתלמות הקיפה את מכלול הנושאים הנוגעים לניהול הרפת: בריאות הפרה והעגלים, איתור מהיר של שינויים בהתנהלות הפרות באמצעות "מד התנהגות", הגדלת תכולת החלבון והשומן בחלב, זיהוי של חלב בעייתי בזמן אמת ובידודו והזנת הפרות.

מומחי הרפת הסינים עוסקים ביצור חלב עבור תאגיד מנג'יו הסיני, אחת המחלבות הגדולות והמובילות בסין. על אף הצמיחה הגבוהה, צריכת החלב בסין עדיין נמוכה משמעותית לעומת המקובל בישראל ובמדינות המערב. התחזית היא שהצריכה תמשיך ותגדל וחברות החלב נערכות לכך.

תעשיית החלב הישראלית נהנית ממוניטין רב בסין, וזאת בין השאר הודות לרפת הדגמה מתקדמת שהוקמה על ידי ממשלת ישראל ובה מיושמים האמצעים של אפימילק – צ.ח.מ אפיקים. תפוקת החלב הממוצעת לפרה בסין היא 5000-6000 ליטר לשנה, ואילו רפתות שיישמו את הטכנולוגיות הישראליות הגיעו לכמות כפולה של 11500 ליטר בשנה, מה שיצר תהודה רבה ברחבי סין.

בעקבות הצלחת הקורס מתוכננת להגיע קבוצה חדשה של מנהלים סינים בחודש מרץ. הליווי של המנהלים הסינים ממשיך גם לאחר חזרתם לסין בעבודתם באמצעות יועץ ישראלי של אפימילק המתגורר בסין.

מידע על הפעילות הבינלאומית של אפימילק והמוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר