מוסקט – המיקום השתנה אבל הקסם נשאר

התפריט מבוסס על מוצרים וחומרי גלם טריים ואיכותיים כשהמנות, הפסטות והמאפים נעשים במקום. צילום חגית עובד
מוסקט זה חגית ואילן עובד – הוא השף ואחראי על המזון, היא על כל השאר בחוץ והקשר בין הסועדים והמלצריות למטבח. שניהם רואים עצמם כמארחים יותר ממסעדנים ומתחילים להתרגל למיקום החדש ברמת אביב הישנה אחרי 16 שנים במושב אודים

כשבני היה צעיר ורווק, הוא התגורר בין השאר במשך שנה ביחידת חצר של בית במושב אודים ליד איקאה, עיר הבירה של נתניה. באותה שנה ביקרנו מספר פעמים בבית הקפה מוסקט שהיה נקודת משיכה משמעותית באודים. שנים רבות לאחר מכן, בחופשת חנוכה הגעתי ל'מוסקט-קסם של מקום' במשכנה החדש של המסעדה-קפה-מעדנייה-כריכייה (מלשון כריך) במרכז המסחרי של רמת אביב הישנה, עם שתי ילדות – התאומות בנות השמונה של בני, להלן נכדותיי.

צילום גל רוגל
צילום גל רוגל

את סגירת המעגל עשיתי עם חגית עובד, רעייתו ושותפתו של אילן – הוא השף ואחראי על המזון, היא על כל השאר בחוץ – הקשר בין הסועדים והמלצריות למטבח. שניהם רואים עצמם כמארחים יותר ממסעדנים, ומתחילים להתרגל לפורמט החדש במיקום החדש אחרי 16 שנים באודים. ב- 31 אוקטובר 2019 סיימו שם, ובסוף נובמבר כבר פעלו במשכנם החדש. למה סגרו באודים, ועשו רילוקיישן אל רמת אביב הישנה בואכה העיר הגדולה? כרגיל, בגלל בעיות של רשויות וטרדות בירוקרטיות שיכולות לשגע כל בנאדם נורמלי. השניים עשו רילוקיישן לא רק למוסקט, אלא גם לתפריט שעבר תוך מספר צמצומים שנובעים מכך שהמטבח ברמת אביב קטן מאוד. תפריט מוסקט באודים היה תמיד חלבי, ואם באודים היו שתי מנות דגים, אז ברמת אביב יש דג אחד – סלמון טרי. בכל מקרה, חגית מדווחת שאנשים מאודים מפרגנים ובאים לרמת אביב, אותה היא מכתירה כשכונה מאוד נחמדה, שסועדים מגיעים גם ממנה ואפילו חוזרים שנית ושלישית.

צילום שיר רוגל
צילום שיר רוגל

אז אני כאן עם גל ושיר, ומאחורינו במרפסת הסגורה שניים שאני מנסה להאזין לשיחתם אך מיד מאבד עניין – חבר הכנסת יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי, ואיציק שמולי מהעבודה. לא ברור לי אם באו ליהנות מהמרק או כדי לרכל, או אולי אני נוכח בסגירת עסקת המאה בשמאל הישראלי (נכון לתאריך פרסום הכתבה – זה לא). בחירת המנות על ידי הילדות מהירה ופשוטה: גל – סלט שלגיה, גם בגלל השם – שכמו רוב המנות כאן מתכתב עם שמותיהן של אגדות ילדים אלה ואחרות. הסלט על בסיס חסה עם ירקות טריים, בצל, פלפל קלוי, גבינת פטה כבשים וגרעיני חמנייה, ברוטב בלסמי (48 ₪). חוות הדעת: "הסלט טעים מאוד, מתובל כמו שצריך. גרעיני החמנייה מאוד מוסיפים, וגורמים לסלט להיות כמו מנה עיקרית". בכל מקרה את רצועות הפלפלים הקלויים היא דגה והוציאה מצלחת הסלט, בדקתי – טעימים מאוד. שיר הזמינה רביולי גבינות עשוי במקום עם רוטב של שמנת ועגבניות, המקנות למנה את שמה (52 ₪). חוות הדעת: "טעים מאוד",  והרביולי שמבושלים אל-דנטה בהחלט נעמו וטעמו לה.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

מרקי היום במועד ארוחתנו (26 ₪), היו מרק בצל ששמו הולך לפניו, מרק אפונה, ומרק עדשים. בחרתי מרק בצל ולא התאכזבתי, עשיר בטעמים, וכפי שאני מבין מושקעת בו תשומת לב ועבודה רבה. אילן מבשל תחילה את הבצלים במשך שעתיים להפקת טעמים מהם, לפני שהוא מוסיף את התיבול המיוחד שלו. מרק המגיע עם גבינת פרמזן שהוסיפה למרק, וקרוטונים – עליהם ויתרתי. המנה העיקרית שלי הייתה לזניה גרטל בטטה (יש גם לזניה אנזל) עם רוזמרין, רוקפור, פרמזן ומוצרלה, על רוטב עגבניות חם ובצד סלט אישי (54 ₪). נהניתי מאוד משילוב המרקמים והטעמים.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

את השמות למנות נתנו הילדים של חגית ואילן. גל ושיר הפנו את תשומת לבי לכך ששמות הקישים נלקחו מ'אריאל בת הים הקטנה', בסלטים שלגיה וחלק מהגמדים, שמות הכריכים מפינוקיו, וילדודס – מנות הילדים ושמותיהן הגיעו מ'מלך האריות'. יש למנות גם שמות מעניינים כמו 'שטויות במיץ עגבניות', ובמנות פתיחה מנה משעשעת ששמה 'אורי כדורי'. הן ציינו שלפסטות ולדג הסלמון אין שמות מצחיקים, וכי "המיצים במסעדה ששמה מוסקט איכותיים וסחוטים ישר מהעצים – תפוזים, לימונדה וגזר. המקום יפה במיוחד, והמארחים שם מטפלים בנו שנרגיש כמו בבית", דברי נכדותיי.

צילום חגית עובד
צילום חגית עובד

עוד בתפריט מנות כמו מרק בצל בקערת לחם (46 ₪), סלט ביישני (48 ₪), קדרה בסגנון איטלקי (68 ₪), פולנטה (32 ₪), ומבחר קישים  – אריאל, פלונדר, סבסטיאן, וקיש אנטיפסטי (54 ₪). יש כאן גם מגוון ארוחות בוקר מושקעות, כמו בוקר בקיבוץ (57 ₪), בוקר בעיר (63 ₪), בוקר בכפר ובוקר בכפר טבעוני (שתיהן 58 ₪), בוקר בריאות (42 ₪), בוקר של חגית עם כוס יין (63 ₪), בוקר צרפתי (52 ₪), או בוקר מתקתק (24 ₪). את כל התפריטים של מוסקט קסם של מקום ברמת אביב תמצאו כאן, ואפשר גם לקנות הביתה במעדנייה במקום.

שיר וגל ממליצות על מוסקט וישמחו לחזור לכאן. הסבא מצטרף, ומאחל לחגית ואילן קליטה מוצלחת ברמת אביב ואותה הצלחה שהייתה למוסקט באודים.

מוסקט קסם של מקום – ברודצקי 15 רמת אביב תל אביב. 053-9372409. א'-ה' 20:00-08:00, שישי 16:00-08:00

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר