מועדון היין יולו בסיפתח לשנת 2018

שני בקבוקי יין על טהרת האזרחות הישראלית, שלושה בקבוקים צרפתים מאזור BANDOL, ובקבוק אמריקאי בעל אופי צרפתי מעמק נאפה. צילום יגאל ברנע
יולו הוא מועדון חברים חובבי יין שהוקם בשנת 2004 על ידי חובבי יין ותיקים שהחליטו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף ומתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה’ האחרון בחודש בביתו של אחד מהם

על מהותו של מועדון יולו (YOLO)  תוכלו לקרוא בסוף הכתבה. בכל מקרה מדובר במועדון של חובבי יין שנפגשים אחת לחודש לערב יין נושאי. סיימנו את שנת הבר-מצווה של יולו, והתחלנו את השנה ה- 14. משמעות שנים אלה במונחים של בקבוקי יין, היא 940 בקבוקי יין שפקקיהם נחלצו ונלגמו עד כה על ידי חברי המועדון יחדיו במפגשים הפורמליים והמתועדים.

ומה היה לנו הפעם? שני בקבוקי יין על טהרת האזרחות הישראלית, שלושה בקבוקים צרפתים מאזור BANDOL, ובקבוק אמריקאי בעל אופי צרפתי מעמק נאפה. כהרגלנו בקודש נפתח הערב הראשון של השנה בבקבוק שמפניה, הפעם דום פריניון משנת 2006. מבוא מצוין לשנת 2018 לכל הדעות.

גראז' דה פאפא לבן ואדום מיוצרים על ידי עידו לוינסון בחניה של בית המשפחה בהוד השרון. צילום אלירן אביטל
גראז' דה פאפא לבן ואדום מיוצרים על ידי עידו לוינסון בחניה של בית המשפחה בהוד השרון. צילום אלירן אביטל

יקב לוינסון, גראז' דה פאפא בלאן 2015

היין הלבן – 100% שרדונה, שמיוצר על ידי היינן עידו לוינסון בחניה של בית המשפחה בהוד השרון, ממשיך ומככב.

רשמי טעימה – צבע קש בהיר וצלול. אף מענג עם גווני פרי הדר ופרחים. יין מאוד מינרלי עם מרקם חמאתי. טעמי פומלה/אשכולית לצד גוון של פרי אקזוטי. חמיצות מענגת משולבת במתיקות עדינה. סיומת נעימה וארוכה עם טיפונת מרירות שרק תורמת להנאה. ציון יולו – 15.2 (90). מחיר מדף – 140 ₪. תענוג.

ליקב יפו יש ארבע סדרות, וכולן מופקות מאותם ענבים מהרי יהודה ועמק האלה
ליקב יפו יש ארבע סדרות, וכולן מופקות מאותם ענבים מהרי יהודה ועמק האלה. צילום איילת קרבצקי

יקב יפו, Heritage 2013

יקב משפחתי שממוקם בעמק האלה ומייצר מגוון יינות מכובד. היקב הוקם ב- 1998 ע"י בני הזוג משה ואן צלניקר (היא מאלזס), אליהם הצטרף בהמשך הבן סטפן שלמד ייננות בצרפת. היקב מייצר כיום כ- 50,000 בקבוק בשנה.

רשמי טעימה – צבע אדום כהה, כמעט מתקרב לסגול. אף פירותי מאוד עם ניחוחות אדמתיים. בפה – תחושה של פרי שחור כבד, מתיקות יתר. היין  אלכוהולי ונתן לנו תחושה מעט "ריבתית". אין לו עומק. לא התלהבנו. ציון יולו – 13.6 (87). מחיר מדף 135 ₪.

משפחת בונאן - דור שלישי של ייננים
משפחת בונאן – דור שלישי של ייננים

Domaine Bunan, Chateau La Rouviere, Bandol 2007

אזור היין בנדול נמצא בפרובנס בדרום צרפת. כרמי האזור משתרעים על שטחים בהיקף של כ- 15 אלף דונם. האזור מאופיין ביינות רוזה, ולצדם יינות אדומים ולבנים. הגפן המובילה באזור היא המורבדר – זן מאוד טאניני, הנהנה באזור זה מתנאים אידיאליים בשל הקרקע, החשיפה הרבה לשמש והשפעת הים התיכון. הזן קשה לגידול ומבשיל מאוחר ובאיטיות. שאטו לה רובייר הוא נכס של משפחת בונאן, כמו גם המולאן דה קוסט (היין הבא אחריו בערב זה) – משפחת ייננים דור שלישי.

רשמי טעימה – צבע אדום כהה כמעט אטום. אף פירותי, עוצמתי, מתובל ומלווה בניחוחות עור, אדמה וטחב. יין עשיר, עגול, גוף מלא, פרי שחור, מזכיר טעם דומדמניות. הסיומת ארוכה וטובה. ניכר שיכול עוד להמשיך ולהתפתח לאורך שנים. ציון יולו – 14.9 (90). מחירו בחו"ל 35 דולר.

Domaine Bunan, Moulin des Costes, Bandol 2001

כאמור שייך לאותה משפחה. כנראה שהשנים אכן עושות טוב ליין שלהם, שכן הוא הרשים אותנו הרבה יותר מקודמו.

רשמי טעימה – צבעו סגול כהה. אף עשיר, פירות יער, דשא קצוץ, מליחות ואדמתיות. בפה – גוף מלא, מאוזן, אלגנטי וקטיפתי. יין מלא אופי שעדיין לא מיצה את עצמו, וביכולתו להתיישן התיישנות נוספת. ציון יולו – 15.72 (92). מחירו בחו"ל 41 יורו.

היקב מאופיין בבקבוקים מעוצבים באופן ייחודי בסגנון האמפורה. צילום יגאל ברנע
היקב מאופיין בבקבוקים מעוצבים באופן ייחודי בסגנון האמפורה. צילום יגאל ברנע

Domaine Ott, Chateau Romassan, Bandol 2013

הראשון לבני משפחת אוט, שהגיע לבנדול מאלזס, התמקם באזור בסוף המאה ה- 19, והחל ברכישת חלקות ונטיעת כרמים. כיום הם מחזיקים בשלוש אחוזות שונות. שאטו רומאסאן היא אחת מהן. היינות האדומים מבוססים כמובן על זן המורבדר, בתוספת גרנאש, סינסו וסירה. היקב מאופיין בבקבוקים המעוצבים באופן ייחודי – בסגנון האמפורה.

רשמי טעימה – צבע בגוון שזיף. האף עשיר, פירותי ופרחוני, בתוספת תבליני האזור. בפה היין מרגיש עדיין צעיר לשתייה. טאנינים חזקים. היין לא מורכב, ולחלקנו אפילו נתן תחושה קצת של יין "שטוח" וללא אופי מיוחד, אבל כאמור עדיין נעים לשתייה. ציון יולו – 15.11 (90). מחירו 250 .

חוויה לשתות את היין הזה
חוויה לשתות את היין הזה

Dominus, Napa Valley, 2006

91% קברנה סוביניון, 6% קברנה פרנק, 3% פטי וורדו. אחוזת דומינוס היא בבעלותו של כריסטיאן מואי, איש היין הצרפתי המהולל שמחזיק בין היתר בשאטו פטרוס ובשאטו טרוטאנוי. הוא מייצר יינות בורדו איכותיים באחוזת דומינוס. האמת – חוויה לשתות את היין הזה.

רשמי טעימה – צבע אדום ארגמן מקסים. פירות אדומים בפה. ניחוחות של עור, אוכף, אדמה מתובלים בפלפל שחור. היין עשיר, בעל אופי ועוצמה, מאוזן להפליא ונגיש. בשרני. סיומת ארוכה. הטאנינים מורגשים. עדיין צעיר, ומומלץ לחכות איתו עוד מספר שנים כדי להפיק הנאה מרובה עוד יותר. ציון יולו 17 (94). מחירו בארה"ב 200 דולר.

מה זה YOLO?

YOLO – you only live once – הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה’ האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים. המארח קובע את תכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום כ- 7-8 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.

המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע”י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות. אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתיית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר