מועדון יולו בטעימת יינות ברולו

יינות ברולו (Barolo) מגיעים מהאזור הצפון מערבי של פיימונט. צילום pixabay
הטעימה ה-139 במניין אשר פתחה את שנת הטעימות ה-15 של מועדון יולו, הייתה על טהרת יינות ברולו (Barolo) שמגיעים מהאזור הצפון מערבי של פיימונט ועשויים תמיד על טהרת זן הנביולו (Nebbiolo)

יולו (YOLO)  – ראשי תיבות של 'אתה חי רק פעם אחת', הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין וותיקים, שהחלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום חמישי האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים. המארח קובע את תכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום 7-8 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.

ענבי נביולו. צילום WineNot
ענבי נביולו. צילום WineNot

הטעימה ה- 139 במניין, אשר פתחה את שנת הטעימות ה- 15 שלנו, הייתה על טהרת יינות ברולו (Barolo) שמגיעים מהאזור הצפון מערבי של פיימונט. יין ברולו עשוי תמיד על טהרת זן הנביולו  (Nebbiolo)- ענב קטן מידה ובעל קליפה דקה, המתאפיין בעוצמת הטאנינים שלו ובחמיצות גבוהה. היינות יהיו בדרך כלל עוצמתיים ועשירים. הנגישות ליינות ברולו המסורתיים מחייבת המתנה של מספר שנים לא קטן עד שהיין במצב נגיש ואיכותי לשתייה, גם לאחר צאתו לשוק. אזור יינות ברולו מתחלק לשני תתי אזור, שההבדל הבולט ביניהם הוא סוג הקרקע – אזור עמק סרהלונגה המתאפיין בקרקע חולית עם אבן צור, ואזור העמק המרכזי בו הקרקע יותר חרסיתית. אבחנה זו כמובן כוללנית מאוד, מאחר וקיימות עוד חלוקות משנה והאזור מתאפיין בריבוי חלקות עם מאפיינים ייחודיים; במידה מסוימת בדומה לחלוקה המתקיימת באזור בורגון. המארח של הערב השכיל לבחור יינות מיקבים איכותיים מאוד, ואנחנו יצאנו מכך נשכרים. מכאן נמשיך להתרשמות החברים מהיינות:

יינות הטעימה. צילום יגאל ברנע
יינות הטעימה. צילום יגאל ברנע

L.Pira Chiara boschis, 2003, Barolo Canubi צבע כהה נאה, גם אם מעט אטום. אף עשיר מלא פירות אדומים, מתובל בפלפל לבן. גוף בינוני פלוס. טעמי פרי מתובלים בקפה וניחוחות אדמתיים. חמיצות גבוהה. הטאנינים התרככו יחסית. יין עשיר, אלכוהולי, אבל נגיש ונעים לשתייה, למרות שעדיין מעט אגרסיבי בחך. ציון יולו – 15 (90). מחירו 325 ₪.

Pio Cesare 2001, Barolo Ornato – צבע כהה מאוד. אף עם ריחות בשר. יין פירותי. גוף מלא, עגול. חמיצות מאוד נעימה. סיומת ארוכה ונעימה מאוד, המשלבת גוון של מרירות טובה שתורמת לאיזון. ציון יולו – 16.5 (93) .מחירו 470 ₪.

Conterno – Fantino 2006, Barolo Sori Ginestra – צבע כהה מרשים.  באף פרי וריחות של עור ואדמה. היין הולך ונפתח בפה ככל שהטעימה מתקדמת, אבל מייצר הרבה יובש בפה. כנראה זקוק לעוד זמן התבגרות. ציון יולו – 15.2 (90). מחירו 360 ₪.

הכרמים של יקב Renato Corino מצטיין הטעימה. צילום מהאתר
הכרמים של יקב Renato Corino מצטיין הטעימה. צילום מהאתר

Renato Corino 2004, Barolo Vigne Vecchie Rocche  dell'Annunziata/roncaglie – יין מגפנים בוגרות, והתוצאה מדברת בעד עצמה. צבע סגול כהה צלול. אף פירותי עשיר, עם גוונים אדמתיים. בפה היין חלק. חמיצות מאוד נעימה, מרירות מאוד עדינה. איזון מצוין. הולך ומתפתח, ומפגין מורכבותו ושכבות של טעם לאורך הטעימה. סיומת נעימה. יופי של יין. ציון יולו – 16.3 (95). מחירו 455 ₪.

L.Pira 2004, Barolo Marenca – יין מעניין. חמיצות בולטת. מעט עפיץ, אבל ארוך מאוד בפה, ולאט לאט מתעדן. פירות אדומים, אדמה תחוחה. הסיומת טובה. ציון יולו – 15.5 (91). מחירו 300 ₪.

L.Pira 2004, Barolo Vigna Rionda– צבע נהדר. צלול ומרשים. אף שממלא אותך בפירות אדומים, גרגרי יער וגוון של פלפל. היין עשיר ומורכב בפה. מאוזן להפליא. החמיצות מעולה. אלגנטי. יופי של יין. ציון יולו – 16.5 (93). מחירו 375 ₪. וכל אלה משולבים במטעמים תואמים למיניהם – מושלם. נתראה ביולו הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר