מועצת הצמחים: מותג ביו-תות השיג נתח של 60% מהענף

פרויקט "ביו תות" פועל החל משנת 1998 במטרה לספק לאוכלוסייה תוצרת בטוחה ונקייה משאריות חומרי הדברה. הפרויקט משותף למגדלים, למועצת הצמחים ולחברת ביו -בי (Bio Bee) מקיבוץ שדה אליהו

מועצת הצמחים, הפועלת בשנים האחרונות להרחבת היקף שטחי גידול התות בשיטת הביו, הצליחה להגיע להישג משמעותי לפיו המותג ביו-תות תופס כיום נתח של כ-60% מכלל שטח התות בישראל. שיטת גידול זו נעשית על פני שטח של 1,670 דונם מתוך כ -3,000 דונם.

פרויקט "ביו תות" פועל החל משנת 1998 במטרה לספק לאוכלוסייה תוצרת בטוחה ונקייה משאריות חומרי הדברה.
הפרויקט משותף למגדלים, למועצת הצמחים ולחברת ביו -בי (Bio Bee) מקיבוץ שדה אליהו, המתמחה בגידול ובשיווק חרקים להדברה ביולוגית בחקלאות.

ייחודה של תוצרת "ביו תות" בכך שהיא מבוססת על גידול בהדברה ביולוגית באמצעות אויבים טבעיים: חרקים הניזונים מהמזיקים שמצויים על צמחי תות-השדה. הפרי גדל בתנאים ובשיטות ביולוגיות טבעיות, ידידותיות לסביבה ולבריאות, תוך שימוש מופחת ומבוקר בחומרי הדברה.

ההדברה הביולוגית מבוססת על ניצול עיקרון טבעי הגורס כי לכל מזיק יש אויבים טבעיים התוקפים ומשמידים אותו. עם התפתחות החקלאות המודרנית הופר שיווי המשקל הביולוגי, כך שחרק שבמקום אחד אינו נחשב למזיק, הופך למזיק קשה במקום אחר, ולהיפך. ההדברה הביולוגית מנסה להחזיר את המצב הטבעי לקדמות, באמצעות הכנסת האויבים הטבעיים וחזרה לשיווי המשקל המקורי.

המגדלים השותפים לפרויקט חתומים על הסכם עם המועצה ועם חברת ביו-בי , לפיו הם מחויבים להתנהל על פי הנהלים המתחייבים משימוש באויבים טבעיים, בכל הנוגע לבקרת איכות, בדיקות מעבדה לשאריות חומרי הדברה על-ידי מעבדה מוסמכת לאורך כל תקופת הגידול וסימון אחיד על האריזה במדבקת המותג: "ביו תות, תות של בריאות", אשר כוללת גם פרטי המגדל ותאריך.

הצטרפות המגדלים למותג היא וולונטרית, והם רואים חשיבות רבה במיתוג הפרי ובבידולו מפרי שלא מגודל בממשק ההדברה המשולבת.
רשימת המגדלים המאושרים לשווק במותג "ביו תות – תות של בריאות" מתפרסמת באתר מועצת הצמחים – ענף ירקות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר