fbpx

מזונות שאתם צריכים לשלב יותר בתפריט שלכם

תזונה נכונה ומגוונת מאפשרת למכונה המורכבת ביותר שישנה, הגוף שלנו, לתפקד בצורה טובה ותקינה. מלבד הגיוון ואכילת מזונות בריאים כמו ירקות ופירות, דגנים מלאים ועוד, ישנם מזונות פחות שכיחים אשר מומלץ לשלב אותם בדרך כזאת או אחרת, בין אם בתיבול, בבישול או כנטילתם כתוספי תזונה. עם אותם מזונות נמנים אלה שבכתבה לפניכם
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
כורכום

כורכום

החומר הפעיל שבו הוא כורכומין, אשר מכיל מגוון רחב של נוגדי חמצון הידועים בחשיבותם לתהליכים תקינים בגוף, וכחומרים אנטי סרטניים. יש בו גם חומרים אנטי־דלקתיים. הכורכומין מסייע להירפאות דלקות בכלל, עם דגש על דלקות עיניים, דלקות בדרכי השתן ודלקות פטרייתיות. כורכום הוא שורש שבו נעשה שימוש רב במטבחים אסייתיים, במיוחד ההודי, וניתן לשלבו בקלות יחסית במגוון תבשילים. מומלץ לקחת אותו גם כתוסף תזונה, ישנם מספר סוגים של תוספים המבוססים על כורכומין לחוד או כחלק משילוב מינרלים.

ספירולינה

ספירולינה

זוהי אצה ירוקה כחולה הגדלה במים מתוקים. הכלורופיל הרב שבה שנותן לה את צבעה הירוק, מסייע בניקוי רעלים והתחדשות התאים בכל חלקי הגוף, והדבר ניכר גם בהשפעתו הרבה על העור שנראה צעיר וחיוני. ספירולינה מהווה מקור לוויטמינים מקבוצות שונות ולחלבון. היא תומכת בתהליכי ייצור נוגדנים, כך שהיא משמעותית לתפקוד מערכת החיסון ויכולתה לבלום מחלות. תרומה חשובה נוספת שלה היא איזון מדדים כמו רמת הסוכר, הכולסטרול ולחץ הדם. כיוון שהיא משתלבת פחות טוב בתבשילים ומאכלים פופולריים, מומלץ לקחת אותה כתוסף תזונה המגיע ככמוסות.

זרעי חילבה

חילבה

בריאותם של התימנים ויכולתם לשמור על נעוריהם מוכרת לכולנו. כנראה שלהוספת חילבה למגוון מאכלים יש חלק בכך. גם פרסים, מצרים, הודים ועמים נוספים, משלבים אותו בבישול. ניתן לעשות בו שימוש במספר צורות, למשל באמצעות כתישתו וערבובו עם מים ותבלינים היוצרים רוטב שניתן להוסיף למאכלים שונים, כתבלין טחון יבש, ואפילו אכילת הנבטים שלו. הוא מסייע בשמירה על רמה תקינה של שומנים וסוכרים, ממתן התפתחות של סוכרת ומחלות הקשורות לכלי הדם והלב, מסייע לירידה במשקל בשל הסיבים שבו היוצרים תחושת שובע. הוא מהווה מקור למגוון ויטמינים, ברזל, מגנזיום ומינרלים נוספים. יש לקחת בחשבון שלאכילתו במצבו הטבעי יש גם תוצרי לוואי, כמו ריח גוף שיכול להיות פחות סימפטי. לכן, ניתן לקחת אותו גם כתוסף תזונה שלא ייצור ריח כזה.

מקלות קינמון

קינמון

תבלין זה מופק מקליפתו של עץ הקאסיה שמקורו בסרי לנקה, אך הגיע למדינות רבות באסיה. הוא נחשב מוכר וגם מוערך עוד בתקופות עתיקות. קינמון ידוע בסגולותיו הרפואיות הרבות. הוא מסייע לאיזון רמת הסוכר בדם, מכיל נוגדי חמצון הנלחמים ברדיקלים חופשיים. הוא מהווה חלק בטיפול במחלת הגסטריטיס, שהיא דלקת בקיבה, בעל יכולת חיטוי וחיזוק המערכת החיסונית. הוא עשוי לסייע גם בצמצום השומן הבטני, והגעה למשקל רצוי באופן כללי. את אבקת הקינמון ניתן לשלב כתבלין בדייסות, עוגות ומאכלים מתוקים, וגם לתבשילים הוא מוסיף בארומה הייחודית שלו. את המקלות שלו אפשר להשרות במים רותחים ולשתות כתה. בנוסף ניתן ליטול תוסף שהוא כמוסות המכילות מיצוי שלו.

פולי קקאו

קקאו

נדגיש שמדובר על מזון עם ריכוז גבוה של קקאו (כך ששוקולד חלב לא ברשימה וגם לא כל שוקולד מריר…). הקקאו מעלה את רמת הסרוטונין, הורמון התורם למצב רוח טוב ושומר על רמות מאוזנות של הורמונים בגוף בכלל. יש בו נוגדי חמצון רבים, כך שהוא תורם משמעותית לתפקוד הלב והעורקים ומגן על התאים מפני הזדקנות. הוא מכיל מגנזיום וגם תורם לריכוז. את הקקאו מומלץ לצרוך כאמור בעיקר כפי שהוא, בתור פולים שלמים, גרוסים או באבקה שניתן להוסיף למשקאות, קינוחים ועוד, וכן בשוקולד עם אחוז גבוה של קקאו, 80% ומעלה.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה