מזנון שבת עשיר בטנדורי הרצליה –  חגיגה

בקר רג'יסטן בחריפות קלה בבופה שבת בצהרים של טנדורי
רינה פושקרנה – מלכת האוכל ההודי הבלתי מעורערת במדינת ישראל, האישה שהכירה לנו את הנאן, קארי וגראם מסאלה, עלתה לארץ מניו דלהי ב- 1982

את רינה פושקרנה לא צריך להציג – מלכת האוכל ההודי הבלתי מעורערת במדינת ישראל. האישה שהכירה לנו את הנאן, קארי וגראם מסאלה, עלתה לארץ מניו דלהי בשנת 1982 . ב- 2010 פתחה עם בעלה, רב החובל ההודי וינוד, את מסעדת טנדורי בתל אביב ואחר כך גם בהרצליה (היו גם הרפתקאות באילת, ובירושלים טנדורי כשרה), ומאז הם מגישים אוכל הודי מרחבי תת היבשת, המותאם לחך הישראלי. לאורך השנים הפכה רינה לסוג של שגרירה של  הודו בישראל, המקדישה זמן רב לקירוב הישראלים לטעמים ההודים הנהדרים.המטבח ההודי המגוון מתאים מאוד לצמחונים וטבעונים, וגם לאוכלי בשר ודגים, וכך גם הארוחות המוגשות במסעדה.

רינה פושקרנה – מלכת האוכל ההודי הבלתי מעורערת במדינת ישראל
רינה פושקרנה – מלכת האוכל ההודי הבלתי מעורערת במדינת ישראל

לאחרונה פתחה מסעדת טנדורי בהרצליה את שעריה מדי יום שבת לארוחת מזנון (בופה) בשעות הצהרים, לקהל מגוון. זה  מזנון עשיר ושופע מטעמים – לא חריף, מעודן וטעים. מיד כשנכנסנו למסעדה הרגשנו שהגענו למקום "אחר": מוזיקה, בודהה מציץ מכל פינה, תאורה נעימה. התיישבנו ליד אחד השולחנות. מימיננו ישבו שני זוגות שהתלחשו להם ונראה שמאוד אהבו.

מקום "אחר": מוזיקה, בודהה מציץ מכל פינה ותאורה נעימה

מקום "אחר": מוזיקה, בודהה מציץ מכל פינה ותאורה נעימה. צילום איריס לוי

מולנו מספר חברות "פתחו שולחן" והיו הרבה צחוקים באוויר. משמאל ישבה משפחה גדולה שחגגה יום הולדת לסבא – ילדים, נכדים, והרבה שמחה. לידם ישבה משפחה עם שלושה ילדים, שפחות הסתדרו עם האוכל במזנון, ולהם הוגשו מנות סטנדרטיות של "ארוחות ילדים"  -שניצל, צ'יפס וכו'.

דג בטנדורי בבופה הצהרים של שבת
דג בטנדורי בבופה הצהרים של שבת. צילום איריס לוי

המלצר הציע יין או בירה הודית. כמובן שהוא בחר בבירה הודית, ואילו אני הלכתי על היין. אז הוא הזמין אותנו להכיר את המנות המוצעות, עם שלל אפשרויות וטעמים – ירקות, קטניות ובשר בקר. לשולחן הוגש לכל אחד לפי בחירתו עוף – צ'יקן טיקה, או דג בטנדורי. המנות במזנון משתנות, ובכל פעם שניגשים למזנון ניתן לטעום מנות אחרות.

מרק עגבניות קרמי ועדין מאוד, ומרק עדשים עם מבחר זרעי תבלין
מרק עגבניות קרמי ועדין מאוד, ומרק עדשים עם מבחר זרעי תבלין. צילום איריס לוי

מנה ראשונה – מרק. היו שניים כאלה במזנון : עגבניות שהיה קרמי ועדין מאוד, ומרק עדשים עם מבחר זרעי תבלין שאהבתי מאוד. במזנון מספר סוגים של סלטים רעננים, ירקות מוחמצים, סלק ואחרים. אין ארוחה הודית בלי צ'אטני, אז הוגשו ארבעה סוגי צ'אטני – תמרהינדי, מנגו, עגבניות ושום וכוסברה – נהדר. הצ'אטנים השונים נזללו עם לחם נאן חם ומתפצח שהוגש לשולחננו.

אורז בירני צמחוני עם ירקות
אורז בירני צמחוני עם ירקות. צילום איריס לוי

למנה עיקרית טעמנו מהההכול – חופשי: מקס דל – תבשיל עדשים עשיר וריחני; אורז בירני לבן ואורז בירני צמחוני עם ירקות; חומוס מסלה  – תבשיל חומוס טעים במיוחד עם הרבה ירקות; בקר רג'יסטן – בחריפות קלה; אלו גובי – תבשיל תפוחי אדמה וכרובית שבושלו עם זעפרן; תבשיל ירקות ארומטי צמחוני נהדר. אהבתי מאוד את הצ'יקן טיקה – לא קל להכין בשר עוף שלא יתייבש ולא יהיה סיבי – כאן זה הצליח.

הקינוחים של בופה שבת בצהרים בטנדורי
הקינוחים של בופה שבת בצהרים בטנדורי. צילום איריס לוי

לקינוח הייתה מנת פודינג אורז שבושל עם זעפרן ומנגו, והוגשה קרה – ממש מעדן. מנת קינוח נוספת אליה, לא התחברנו – תבשיל סולת ושקדים שהוגש חם; והיו גם פירות העונה. שוב נהנינו מהאוכל שרינה פושקרנה והצוות שלה מבשלים. אווירה נעימה בצהרי היום, במקום מוקפד ובמחיר הוגן ביותר – ממליצה!

אין ארוחה הודית בלי צ'אטני, אז הוגשו ארבעה סוגי צ'אטני
אין ארוחה הודית בלי צ'אטני, אז הוגשו ארבעה סוגי צ'אטני

מחירה של ארוחת מזנון ביום שבת:  76 ₪, מנת ילדים: 40 ₪. מסעדת טנדורי פתוחה לארוחות אלה בימי שבת 12:30 – 16:00. רחוב משכית 32, אזור תעשייה הרצליה פיתוח

 

הכותבת היא שף איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה. בפייסבוק

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר