מחיילי הוד מלכותה בהודו לישראל – בירות IPA יחגגו הקיץ

יבואנית האלכוהול "הכרם" תקיים הקיץ את חודש ה-IPA. בין הבירות: ברודוג אלויס ג'וס ופאנק IPA, בולברד, פולר'ס, מלכה הינדי ועוד רבות ומרירות. יונתן לבני השתתף בטעימה מקדימה ומדווח

IPA הם ראשי התיבות של INDIA PALE ALE. מקורו של השם בהודו, כשחיילי הוד מלכותה שהו שם בימים אימפריאליסטיים רחוקים, וכמו כל האנגלים גם הם ביקשו לשתות בירה חזקה שתכיל כמות כשות ואלכוהול כזו שתעזור גם לבירה וגם לחיילים לשרוד את החום, באותם ימים של טרום מזגנים. סגנון הבירה מתאפיין במרירות גבוהה ובשכבות פרי בחלק מהבירות. גם אחוזי האלכוהול גבוהים בדרך כלל יותר מאשר בבירות אחרות.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

בירה היא ללא ספק משקה מועדף עבור רבים מאיתנו בקיץ חם כמו זה שלנו, אם כי אינני בטוח שכל אחד יתחבר לסגנון זה, שכאמור רחוק מלהיות זה של בירה קלילה. ההנחות שסידר לנו שר האוצר כחלון במכסים על אלכוהול, במסגרת תכנית נטו משפחה, עוזרות להוריד את מחירי הבירה ולאפשר לה להגיע לכל כיס. לאחרונה הוזמנתי לטעימה שאורגנה במסעדת פורטרס אנד סאן בתל אביב על ידי חברת הכרם – היבואנית המובילה של בירות IPA לארץ.

BREWDOG PUNK IPA – בירה מצוינת של מבשלת הבירה קראפט. לבירה צבע זהוב וטעמי פירות טרופיים. יש בה סיומת מרירה וגוף קל, ויש בה 7.2% אלכוהול. מחירה 15 ₪.

BREWDOG ELVIS JUICE – בירה IPA  אמריקאית. תוספת של קליפות אשכוליות גורמת לטעמי הדרים ללוות בירה כהה ומעט כבדה. 6.5% אלכוהול. מחירה 15 ₪.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

BREWDOG JACK HAMMER – בירה מרירה במיוחד’ למרות היותה שונה מהסגנון הקלאסי של בירות IPA. השפעה אמריקאית נותנת לה עוקצנות ומרירות שנמשכת ונמשכת גם לאחר סיום השתייה. 330 מ"ל ו- 7.2% אלכוהול, וגם היא נמכרת ב- 15 ₪.

BREWDOG VAGABOND PALE ALE – בירה נטולת גלוטן, בעלת טעמי הדרים, מאלט ומרירות עדינה. זו אינה בירה המאפיינת את זן ה- IPA , אבל לי היא הייתה מאוד טעימהגם כן 15 ₪.

מלכה הינדי – התרומה הישראלית לסגנון ההודי. מוסיפים לה שלושה סוגי כשות  תהליך הייצור. בטעם מרירות עדינה ופרחונית בטעם קרמל. צבע כהה. 6.2% אלכוהול. מחירה 15.50 ₪.

בשלב זה כבר הייתי שתוי ולא המשכתי בשתייה, למעט בירה אחת נוספת שאהבתי במיוחד: DUVEL TRIPEL HOP – הבלגים תמיד ידעו לייצר בירות נהדרות, ודובל היא אחת החביבות עלי. כשות מסוג סיטרה נותנת טעם מיוחד של עוצמה עם ארומות הדריות. ללא ספק מזכירה את הדובל הקלאסית המוכרת. הרבה אלכוהול – 9.5%, ועדיין במחיר של 15 ₪ לבקבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר