מחלבות גד רוצה לעלות כיתה: מהלך אסטרטגי שיווקי יעלה לה כ-5 מיליון ש"ח

לפי נתוני סטורנקסט, "מחלבות גד" הגדילה את נתח השוק בשנת 2010 ב-7% לעומת גידול של 1.9% של כלל שוק החלב

"מחלבות גד" – המחלבה הרביעית בגודלה בישראל, יוצאת במהלך אסטרטגי שיווקי חדש בהשקעה שלדבריה תגיע לכ-5 מיליון ש"ח.

מהלך המיתוג האחרון ב"מחלבות גד" התבצע לפני כעשר שנים, כאשר השיקה "גד" את הלוגו והצבעוניות הכחולה והמיוחדת שלה, דאגה שכל מוצריה ירוכזו במקום אחד במקרר, והרחיבה את מגוון המוצרים.
עזרא כהן, יו"ר "מחלבות גד", אומר כי המיתוג הגדיל את היקף המכירות בעשור האחרון בכ-200 מיליון ש"ח בשנה, הגדיל את מגוון המוצרים מ-50 ל-250 , והפך את "מחלבות גד" ממחלבה משפחתית קטנה למותג מוביל בכל הקטגוריות בהן היא פועלת.

על פי נתוני סטורנקסט, "מחלבות גד" מהווה 2.9% מכלל תחום החלב בישראל, עם גידול של 7% לעומת גידול של 1.9% של שוק החלב (בחודשים ינואר- אוקטובר 2010).
ב סקר שנערך ע"י מכון המחקר אג'נדה בספטמבר 2010, נמצא כי "מחלבות גד" נתפסת כמותג מוביל בארבעה פרמטרים: המותג האיכותי ביותר בקטגוריה, המותג הטעים ביותר בקטגוריה, המותג המגוון ביותר בקטגוריה, והמחלבה נתפסת כמותג המומחה ביותר של הקטגוריה.

גיל שגב, סמנכ"ל השיווק ב"מחלבות גד", אומר שהמחלבה יוצאת במהלך אסטרטגי שיווקי ארוך טווח, אשר ילווה במהלך מיתוגי חדש.
המהלך יכלול מספר אלמנטים מרכזיים: עדכון הלוגו, שינוי עיצובים של האריזות, שפה תקשורתית חדשה, הרחבת מגוון המוצרים, כניסה לקטגוריות חדשות.
לפי תחזית החברה, המיתוג החדש יגדיל בשנת 2011 את היקף המכירות בכ-20%.
המחלבה משווקת כיום כ-250 מוצרים במגוון רחב מחלב בקר, חלב צאן, גבינות ים תיכוניות, גבינות איטלקיות וגבינות מיוחדות.
מחזור הפעילות של המחלבה בשנת 2010 יהיה כ-280 מיליון ש"ח.

לאחרונה פתחה גד רשת מעדניות חלביות ממותגות "מחלבות גד" בסופרים של הרשתות הפרטיות. נפתחו כ-25 מעדניות חלביות ברשתות רמי לוי, כמעט חינם וסופר ספיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, ובהתאם לתוכנית האסטרטגית ייפתחו עוד כ-30 מעדניות חלביות.

כחלק מאסטרטגיית התפתחות והתרחבות החברה בעתיד הקרוב בארץ ובעולם, החלשלומי אלפיה, מחלבות גד מ-1/12/10 מונה לראשונה מנכ"ל  חיצוני למחלבות גד, ושלומי אלפיה יחליף בתפקיד את עזרא כהן שישמש כיו"ר פעיל.
בתשע השנים האחרונות מילא שלומי אלפיה, בהשכלתו משפטן ומהנדס מזון, מגוון תפקידי ניהול בכירים ב"שטראוס גרופ". ביניהם מנהל תפעול "אשכול בריאות ואיכות חיים" ומנהל "מחלבת שטראוס".
לפני כן שימש במספר תפקידי ניהול נוספים, ביניהם מנהל תפעול של חברת "סנפרוסט", מנהל מפעל "א.ל.ע.ד הצפוני',' ומנכ"ל חברת "דליטק".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר