מחניודה – מסעדת שפים חדשה בשוק הירושלמי

מסעדת שוק עונתית וים תיכונית בבעלותם וניצוחם של שלושה שפים ירושלמיים בעלי רזומה עשיר: אסף גרניט, יוסי אלעד ואורי נבון.

שוק מחנה יהודה הירושלמי, או בלשון המקומיים "מחניודה", הולך ומשתדרג במראה, בתכולה, ובהיבט הגסטרונומי.
עתה מצטרפת אל הסצנה הקולינרית המתהווה בשוק מסעדת "מחניודה", מסעדת שוק עונתית וים תיכונית בבעלותם וניצוחם של שלושה שפים ירושלמיים בעלי רזומה עשיר: אסף גרניט, יוסי אלעד ואורי נבון.

נראה כי מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן בין שלושה שפים, המביא לידי ביטוי את סגנונו של כל אחד מהם, ויוצר מטבח ירושלמי מוקפד, מדויק, ישיר ולא מתחכם בכוח. בכל סרוויס מוביל שף אחד את הטון במטבח, והאחרים מיישרים קו ומתפקדים כטבחי פס מן השורה.

התפריט של מחניודה נכתב על לוח ענק מדי יום, ומבוסס על חומרי הגלם המובחרים ביותר שנאספים על ידי השלושה בבסטות הסמוכות, ובכל יום מוצע לסועדים מבחר שונה של מנות בארבע קטגוריות מחיר (20-30 ₪, 30-60 ₪, 60-80 ₪, 80 ₪-100 וקצת).
בכל קטגוריה שתי מנות דגים, שתי מנות בשר וצמד מנות צמחוניות.

תמצאו כאן בין השאר טרטר של טונה אדומה עם טאץ' של ווסאבי על מצע קרפצ'יו מלפפון; סשימי של סלמון עם בצלים כבושים, צנוניות ושרוכים של מלון; מחבת של שקדי עגל, אשכי שור וחוט שדרה ברוטב עגבניות, ארוגולה ולימון חמצמץ; נתח קצבים ברוטב יין בליווי פירה, קונפי שום וירקות שורש צלויים בגריל; לאפה מלאה בכל טוב – איברים פנימיים, עגבניות טריות, בצלים וארוגולה לצד רוטב עמבה ויוגורט פיקנטי.

חלל המסעדה המחולק לשתי קומות גם הוא לא שגרתי, ומשלב את המטבח, המזווה ואזור ההסעדה למתחם אחד שמח מאוד.
המטבח הפתוח מחופה אריחי חרסינה צבעוניים ועליזים, ממוקם בקומה הראשונה ותופס חלק גדול מהחלל.
הסועדים מוזמנים לשבת על הבר הקטן המתצפת על צוות הטבחים, להתמקם באחד משולחנות העץ הפזורים סביב, או לבחור בבר הישיבה הנמוכה.
בקומה השנייה אופציות ישיבה נוספות, נמוכות וגבוהות, כולל בר קטן המשקיף על המתרחש מטה.
ברחבי המסעדה מפוזר המזווה הפעיל של המטבח, למעשה חלק מהדקורציה של המסעדה – בויטרינות בסגנון של פעם, על מדפים או בארגזי עץ –  מאוחסנים כל הפרודוקטים המשמשים את הטבחים: ירקות ופירות רעננים, בקבוקי שמן זית ועראק, סירופ מייפל ואריזות אורז. 

שף אסף גרניט – עמד בראש מסעדת "אדום" בירושלים במשך שמונה שנים, בה הגיש מטבח שף עונתי עם נגיעות איטלקיות וצרפתיות. גרניט החל את דרכו כטבח במסעדת קבלייר הצרפתית בירושלים, ועבד במסעדות שונות ברומא ובלונדון. בנוסף השתתף בשלוש תכניות של "קרב סכינים" – בשתיים הראשונות הביס את השף דניאל פקאר ואת השף סטפן, ובתוכנית הגמר הפסיד לסטפן בנקודה אחת.

שף יוסי אלעד – מומחה אפייה. בעליו של הקפה-ביסטרו "שק קמח" שפעל במבשרת ציון והיווה מוקד עלייה לרגל במשך 4 שנים. בעשור הקודם פתח עם חני פרבר ז"ל מסעדה בתל אביב בשם "סארדו",  ולאחר מכן ניצח על מטבחן של "אוקיאנוס" ו"קקאו" הירושלמיות, מסעדת "אלומה" בתרשיחא ו"במטבח של רמה" בנטף. חבר בעמותת "שפים למען השלום" ובארגון "סלואו פוד" העולמי, המקדם שימוש בחומרי גלם מקומיים ועונתיים. מושפע מאוד מהמטבח האיטלקי.

שף אורי נבון – סיים את לימודיו במכללת הדסה בסטאז' בקייטרינג "מזל טלה" מבית "פודארט". ב"רפאל" היה האופה למעלה משנה. משם המשיך למסעדתL`escargot בעלת כוכב מישלן בלונדון. בסוף 2005 חזר לירושלים למסעדת "קנלה" והיה הסו-שף של מרכוס גרשקוביץ (כיום בעלי אנג'ליקה). בשנתיים האחרונות תפקד כשף של מסעדת "לבן בסינמטק" בירושלים.

המסעדה איננה כשרה.

מחניודה
רח' בית יעקב 10, ירושלים
טל. 02-5333442
א'-ה' 18:30 – עד לקוח אחרון; ו' 18:00-12:00
מוצ"ש 21:00 – עד לקוח אחרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר