מחקר: אכילת עוגות, עוגיות, גלידה, דבש, ושוקולד מעלה את הסיכון לחלות בסרטן השד

מחקר חדש של האגודה האיטלקית למחקר, הליגה האיטלקית למלחמה בסרטן ומשרד החינוך האיטלקי, קובע כי אכילת מזונות מתוקים כגון: עוגות, עוגיות, גלידה, דבש, ושוקולד מעלים את הסיכון לחלות בסרטן השד.

במחקר השתתפו 2,569 נשים עם סרטן שד ו- 2,588 נשים בקבוצת ביקורת. בגילאים 23 עד 74. המידע נאסף בשאלונים מפורטים אשר כללו פרטים על היסטוריה רפואית, פעילות פיזית, גורמים סוציו דמוגרפים, עישון, צריכת אלכוהול, ועוד הרגלי חיים שונים ואף מידע על הרגלי תזונה שנאסף באמצעות שאלון מקיף אשר כלל כ-80 שאלות.

במחקר נראה קשר ישיר בין צריכת מזונות מתוקים ועלייה בסיכון לחלות בסרטן השד. הסיכון היה תלוי בגורמים נוספים כמו צריכת קלוריות, צריכת אלכוהול, פעילות פיזית, גיל, אינדקס מסת גוף והיסטוריה משפחתית של סרטן שד. על פי מסקנת החוקרים ההשערה היא שמזונות מתוקים מעלים את עמידות הגוף לאינסולין, דבר הגורם ליצור מוגבר של אינסולין המהווה גורם מחולל סרטן בגוף האדם ואף מגביר הפרשת הורמונים כמו אסטרוגן ואנדרוגן המעלים את הסיכון לחלות בסרטן שד. המחקר פורסם בגליון נובמבר של כתב העת המדעי בריטיש מדיקל ג'ורנל.

האגודה למלחמה בסרטן מדגישה: "תוצאות מחקר זה מחזקות ידע קודם שיש בידי אנשי המדע, המוכיח כי לתזונה השפעה מכרעת על התפתחות סרטן וכי מזון מסוגים שונים עשוי לגרום לסוגי סרטן שונים כגון סרטן המעי הגס, סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן הכליה. כך למשל אנו יודעים כי בעשורים האחרונים ישנה עליה במקרי הסרטן כתוצאה מאימוץ תזונה ואורח חיים מערביים הכוללים תזונה עתירת קלוריות, רמת צריכה גבוהה של שומן מן החי וכן רמת פעילות גופנית נמוכה. מחקר זה מוסיף עתה גם מזונות מתוקים, לרשימת הגורמים העשויים לגרום לסרטן.
אנו קוראים לציבור לאמץ אורח חיים בריא הכולל תזונה מופחתת קלוריות, דלת שומן ועשירה במיוחד בירקות, כדרך יעילה ומוכחת להפחתת הסיכון לחלות בסרטן. מומלץ לכלול בתפריט היומי מגוון של ירקות ולשלב גם פרי, להגביל צריכת שומן מן החי ומזון מטוגן או חרוך, ולהעדיף שימוש מבוקר בשמן זית, שמן קנולה וטחינה על פני שמנים אחרים.

מומלץ גם להימנע משתיית אלכוהול, ולהגביל את צריכתו לכל היותר לכוסית אחת ליום, ולצמצם ככל האפשר בצריכת מזונות מתוקים. חשוב לעסוק בפעילות גופנית סדירה, כמו הליכה נמרצת על פי היכולת האישית של כל אחד, לפחות 5 פעמים בשבוע למשך חצי שעה או יותר, וכמובן להימנע מעישון, המהווה גורם המוות מספר אחד הניתן למניעה".

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לפנות לטלמידע, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום 1800-599-995, או לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת www.cancer.org.il





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר