מחקר בספרד: סיבים בענבים אדומים עוזרים לבריאות הלב

בעוד נוגדי חימצון ביין אדום מקובלים כתורמים לבריאות טובה יותר של עורקי הלב, אומרים חוקרים בספרד כי ענבים המשמשים לייצורו מכילים רמות משמעותיות של סיבים שגם הם מסייעים בחיזוק הלב

בעוד נוגדי חימצון ביין אדום מקובלים כתורמים לבריאות טובה יותר של עורקי הלב, אומרים חוקרים בספרד כי ענבים המשמשים לייצורו מכילים רמות משמעותיות של סיבים שגם הם מסייעים בחיזוק הלב.

הם מצאו כי הסיבים ונוגדי החימצון (אנטי אוקסידנטים) בענב הטמפרניו מפחיתים לחץ דם וכולסטרול, טוב יותר מאשר מקורות אחרים של סיבים תזונתיים, במיוחד שיבולת שועל ופסיליום.

המחקר שפורסם בגיליון יולי/אוגוסט של כתב העת Nutrituon, בא בעקבות ניסויים קודמים של אותו צוות, שמצא כי שתיית 30 מיליליטר של יין אדום ביום עשויה לתרום עד 7 אחוזים מצריכת הסיבים היומית המומלצת בספרד.

במחקר האחרון שלהם רצו המדענים ממחלקת המטבוליזם והתזונה במכון דל פריו במדריד, להעריך את ההשפעות של ענבי יין אדום עשירים בסיבים על המערכות הקרדיו-ואסקולריות של מתנדבים בריאים ובעלי כולסטרול גבוה כאחד.

החוקרים בחרו בענב הטמפרניו מפני שהם מצאו כי בזן זה יש רמות גבוהות של סיבים תזונתיים בהשוואה לזנים לבנים.
לפי המחקר שבוצע ע"י צריכת מוצר של סיב תזונתי מבוסס טמפרניו שפותח במכון ב- 1998, תחליף הענב הכיל 5.25 גרם של סיב תזונתי ו- 1,400 מיליגרם של פוליפנולים נוגדי חימצון.

בתום תקופת הניסוי בחן הצוות דגימות דם, ומצא כי רמות הכולסטרול היו נמוכות עד ב- 14 אחוז אצל אנשי בריאים שלקחו את התוסף, וכמעט 19 אחוז נמוכות יותר אצל בעלי כולסטרול גבוה שהשתתפו במחקר. הכולסטרול של קבוצת הבקרה שלא קיבלה את התוסף נשאר ללא שינוי.

החוקר ג'ארה פרז-חימנז, שהיה שותף לכתיבת המאמר, הסביר כי התוצאות של תוסף הטמפרניו שאינו יין על הדם, מבטיחות, מפני שהעדר אלכוהול עושה אותו מתאים לאנשים שרוצים לצרוך פוליפונולים מיטיבים הנוכחים בענבים וביין, אך לא רוצים או לא יכולים לשתות אלכוהול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר