מחקר חדש מראה כי שימוש בקליפות רימונים בתזונת כבשים משפר באופן מיוחד את החלב ומעשיר אותו בנוגדי חמצון

בסדרת ניסויים קודמים שנערכו בארץ בפרות חלב נמצא שהזנה בקליפות רימונים הביאה לשיפור מובהק בייצור החלב. אובחנה גם השפעה חיובית על מניעת תחלואה ושיפור תנובת החלב ורכיביו

על ערכיהם הבריאותיים הגבוהים של גרגירי הרימון כבר שמענו. מסתבר שלקליפות הרימון ערכים בריאותיים גבוהים עוד יותר. ועכשיו, כשגידול הרימון בישראל הפך למשמעותי במיוחד הודות לטכניקות פריטת גרגיריו ומכירתם בצורה המוכנה לאכילה, נוכל ליהנות גם מהערכים בקליפתו, שאחרת הייתה הופכת לפסולת ייצור בכמויות מאוד גדולות מכ- 23,000 דונם עצי רימון הגדלים בישראל.

חוקרי מכון וולקני במשרד החקלאות בדקו ומצאו כי הוספת קליפות הרימון לתזונת הכבשים, משפיעה באופן ישיר על איכות החלב ואף מגבירה את ייצורו. קליפות הרימון ידועות כמזרזות ריפוי של פצעים, מעוררות את מערכת החיסון, מונעות טרשת עורקים ועשירות בנוגדי חמצון. כעת, השפעות חיוביות אלו והערכים התזונתיים של קליפת הרימון יועברו אלינו באמצעות החלב שאנו שותים וגם הכבשים ייהנו מהערכים הבריאותיים הגבוהים.
המחקר יוצג היום בכנס השנתי למדעי הבקר לחלב, שמארגנים המחלקה לבקר בשירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) במשרד החקלאות, התאחדות מגדלי הבקר בישראל ומועצת החלב.

החוקרים מצאו כי בקרב הכבשים שהשתתפו במחקר עלתה תנובת החלב ב- 6%, זאת מבלי ששינו את כמות המזון שהן צורכות. יתרה מכך, מצאו כי תכולת החומרי נוגדי החמצון (אנטיאוקסידנטים) בחלב עלתה ב- 28%, דבר שסייע להן להתמודד טוב יותר עם מחלות!
על פי התקדמות המחקר, להערכת החוקרים השימוש בקליפות רימונים בתזונת הכבשים יביא לשיפור בבריאות הכבשה ולעלייה בכמות החומרים הנצברים בחלב, בעלי השפעה חיובית על בריאות האדם.

ממצאיו של המחקר מלמדים כי תרומתו של הרימון גבוהה גם לאדם וגם לכבשים, אפילו בריכוזים נמוכים. נוסף על כך, קליפות הרימונים הפכו בשנים האחרונות לפסולת תעשייתית אשר כמותה הולכת וגדלה, כתוצאה מהתפתחות ענף הרימונים. ככל שעולה המודעות לצריכת הרימון ומוצריו, כך גם עולה כמות קליפות הרימונים, שכעת יש להן דורש ותרומה מרובה.
בסדרת ניסויים קודמים שנערכו בארץ בפרות חלב נמצא שהזנה בקליפות רימונים הביאה לשיפור מובהק בייצור החלב. אובחנה גם השפעה חיובית על מניעת תחלואה ושיפור תנובת החלב ורכיביו.

מחקר זה ואחרים, וכן מידע רב על הענף, מוצגים בכנס השנתי למדעי הבקר, שמארגנים המחלקה לבקר בשירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) ומכון וולקני במשרד החקלאות, התאחדות מגדלי הבקר בישראל ומועצת החלב במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר. הכנס, במעמד כל ראשי הענף והעוסקים בו, יצרני חלב, אנשי תעשיית החלב, מדריכים, חוקרים, רופאים ווטרינרים וספקים, נפתח ב- 2 ביולי ויתקיים עד 4 ביולי  2013 בירושלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר