מחקר חדש: סויה תורמת להפחתת הסיכון לשברים

צריכת תזונה עשירה בסויה מפחיתה את הסיכון לבריחת סידן בעשרות אחוזים

במחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Archives of Internal Medicine נמצא כי צריכת מזונות על בסיס סויה, כמו למשל חלב סויה, עשויה להפחית את הסיכון לשברים בקרב נשים בגיל המעבר.

מחקרים אחרים הראו קשר בין צריכת מוצרי סויה לצפיפות העצם, אולם המחקר החדש הוא המחקר הגדול הראשון שחקר את הקשר בין צריכת סויה לבין הסיכון לשברים.

החוקרים אספו נתונים של קרוב ל- 24,000 נשים סיניות לאחר המנופאוזה. משתתפות המחקר השלימו שאלוני צריכת מזון מפורטים, ולאחר 4.5 שנים הן נשאלו אם סבלו משברים.

החוקרים מצאו כי צריכה גבוהה יותר של חלבון סויה נמצאה קשורה באופן משמעותי לסיכון נמוך יותר לשברים, זאת גם לאחר שנלקחו בחשבון גורמים כמו גיל, צריכה קלורית, מצב סוציו אקונומי, רכיבי תזונה נוספים, וגורמי סיכון לאוסטיאופורוזיס.

החוקרים הוסיפו כי הקשר ההפוך היה מודגש יותר בקרב נשים בתחילת המנופאוזה. אצל נשים שנמצאו 10 שנים מתחילת המנופאוזה, הסיכון לשברים פחת ב- 48% בקרב אלה עם הצריכה הגבוהה ביותר של חלבון סויה בהשוואה לאלה עם הצריכה הנמוכה ביותר.
אצל נשים הנמצאות למעלה מ- 10 שנים מתחילת המנופאוזה, הסיכון פחת ב- 29%.

ההשערה היא כי מרכיבי הסויה/האיזופלאבונים בסויה מגנים על העצם מפני שברים, על-ידי כך שמפחיתים את תהליכי הפירוק שלה ומגבירים את בנייתה.

נראה כי תזונה עשירה בחלבון הסויה (כמו חלב סויה אלפרו שעשיר בחלבון: 3.7 גר' ל- 100 מ"ל) מקטינה את הסיכון לשברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר