מחקר חדש: פעילות גבוהה של אנטי אוקסידנטים בתה המעודדים את המערכת החיסונית

מחקר חדש מקיף ומורכב שנערך במחלקה לביוכימיה ולביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת אגרטון שבקניה, אפריקה; בשיתוף עם המחלקה הכימית של קרן חקר התה בקניה, קבע כי הרכיבים האנטי אוקסידנטים, שהם נוגדי חמצון ממקור טבעי המצויים בסוגים שונים של תה, הם המפתח ליתרונותיו הבריאותיים של המשקה

מחקר חדש מקיף ומורכב שנערך במחלקה לביוכימיה ולביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת אגרטון שבקניה, אפריקה; בשיתוף עם המחלקה הכימית של קרן חקר התה בקניה, קבע כי הרכיבים האנטי אוקסידנטים, שהם נוגדי חמצון ממקור טבעי המצויים בסוגים שונים של תה, הם המפתח ליתרונותיו הבריאותיים של המשקה. בזכותם פעילותם הבריאותית מפחיתים, נוגדי החימצון את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי הדם, סרטן, מורידים את השכיחות לתופעות אלרגיות ויוצרים בגוף האדם פעילות אנטי בקטריאלית טבעית.

התה לסוגיו מיוצר מצמח הקמליה העשיר בחומרים אנטי אוקסידנטים – נוגדי חמצון המסלקים את הרעלים הנוצרים מרדיקלים חופשיים הגורמים נזק לרקמות ולאיברים בגוף האדם, ועשויים לגרום למחלות שונות ולהזדקנות מואצת של התאים. בין יתר הפעולות מעודדים האנטי נוגדי החמצון את פעילותה של המערכת החיסונית, ובכך משפרים את מעבר החמצן בגוף ומונעים מחלות.

במהלך המחקר המורכב נבדק הקשר שבין הרכיבים הכימיים השונים המצויים בתה ופעילותם נוגדת החימצון על גוף האדם. החוקרים בחנו 12 סוגים שונים של תה, במטרה לבדוק את רמת הרכיבים האנטי אוקסידנטים המצויים בהם ואת פעילותם נוגדת החימצון. בנוסף נעשתה השוואה בין רמת הרכיבים האנטי אוקסידנטיים שנמצאו בתה לבין אלו המצויים בירקות חיים כגון בצל וכרוב.

מניתוח תוצאות הבדיקות הצטיירה תמונת מצב אופטימית הניתנת ליישום בקלות באמצעות שתייה של תה. בכל סוגי התה שנבדקו נמצאה רמה גבוהה של רכיבים אנטי אוקסידנטים טבעיים. כמו כן נמצא כי פעולתם נוגדת החימצון של הרכיבים הטבעיים בתה גבוהה באופן משמעותי מפעילותם נוגדת החימצון של הרכיבים המצויים בירקות חיים דוגמת בצל וכרוב.

המחקר אודות פעילותם של נוגדי החימצון הטבעיים הנמצאים בתה פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי הבינלאומי לביוטכנולוגיה היוצא באפריקה. מחקר זה מצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על האופן בו מרכיבי האנטי אוקסידנטים הטבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות. על ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן ליהנות מפעילותם היעילה המסייעת בהפחתת הסיכויים ללקות במחלות כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד.

מחקר קודם שפורסם לאחרונה ונערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, קבע כי שתיית תה על בסיס קבוע של כפעמיים ביום, משפרת את תפקודם של כלי הדם ומערכת הלב, בזכות המרכיבים האנטי אוקסידנטים הטבעיים הנמצאים בתה. במהלך המחקר נבחן הקשר הישיר בין הרכיבים האנטי אוקסידנטים הטבעיים הנמצאים בתה לבין הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. המחקר בוצע בקרב 42 נבדקים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, אשר חולקו לשתי קבוצות, כאשר קבוצה אחת שתתה תה פעמיים ביום במהלך תקופת המחקר והקבוצה השנייה קיבלה כשתייה נוזל צבעוני כלשהו אשר שימש כפלצבו. המחקר התנהל במשך כשבועיים, ובמהלכם נבדקה פעילותם של כלי הדם בקרב המשתתפים באמצעות בדיקת אולטרה סאונד בעורקי הזרוע במספר נקודות זמן, לפני תחילת שתיית התה, שעתיים אחר כך, בתום שבועיים של שתייה רצופה, וכ- 14 שעות לאחר שתיית הכוס האחרונה במהלך תקופת המחקר.
מניתוח תוצאות הבדיקות הצטיירה תמונת מצב אופטימית. בקרב המשתתפים אשר שתו תה פעמיים ביום במהלך שבועיים, נמצא שיפור משמעותי במצב מחלת הלב, וניכר שיפור במצב כלי הדם שלהם ובקרב המשתתפים ששתו את נוזל הפלצבו לא נמצאה השפעה כלל. המחקר פורסם בכתב העת המדעי של הקולג' האמריקאי לתזונה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר