מחקר חדש: צריכת גזר עשויה להקטין סיכון לתמותה ממחלות לב

ירקות העשירים באלפא-קרוטן ובטא קרוטן, ובפרט גזר, עשויים להקטין את הסיכון למוות ממחלות לב. כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם בימים אלה בכתב העת THE JOURNAL OF NUTRITION. על פי תוצאות המחקר, תזונה עשירה בסוגי הקרוטנואידים הנ"ל עשויה להקטין את הסיכון למוות ממחלות לב בכ-20 אחוזים

ירקות העשירים באלפא-קרוטן ובטא קרוטן, ובפרט גזר, עשויים להקטין את הסיכון למוות ממחלות לב. כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם בימים אלה בכתב העת THE JOURNAL OF NUTRITION.
על פי תוצאות המחקר, תזונה עשירה בסוגי הקרוטנואידים הנ"ל עשויה להקטין את הסיכון למוות ממחלות לב בכ-20 אחוזים.
המחקר נערך ע"י קבוצת חוקרים מאוניברסיטאות שונות בהולנד, גרמניה וארה"ב.

המחקר התבסס על מעקב במשך 15 שנה אחר מקרי מוות ממחלות לב בקרב 559 גברים בני 72 בממוצע, אשר היו ללא מחלות כרוניות. בתום שנות המעקב מצאו החוקרים כי 197 מהנבדקים מתו ממחלות לב.

במסגרת המחקר נבדק הקשר בין מקרי המוות לבין תכולת נוגדי חמצון שונים בתזונה של הנבדקים. החוקרים ניטרלו גורמים שונים שעשויים להשפיע על התחלואה כגון עישון, צריכת אלכוהול, נטילת תרופות, פעילות גופנית וגורמים נוספים של סגנון חיים שעשויים היו להטות את התוצאות
מבין נוגדי החמצון השונים שנבדקו, צריכת אלפא-קרוטן ובטא-קרוטן הייתה קשורה באופן מובהק להפחתה של כ-20 אחוזים בסיכון למוות ממחלות לב, וצריכת גזר בפרט להפחתה של 17 אחוזים.

מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית והיועצת המדעית של מועצת הצמחים, אומרת: "המחקר הזה מצביע שוב על כך שהגזר הוא "ירק על". על פי המחקר, הגברת צריכת ירקות כמו גזר, עשויה בסופו של דבר להציל חיים. כל מה שצריך לעשות הוא לשלב בתפריט יותר גזר, ובאופן יומיומי: בסלט, בתבשילים או כחטיף טרי ובריא.
"לנבחרת הכתומים" – העשירים באלפא-ובטא קרוטן – שייכים גם בטטה, דלעת, דלורית ומלון כתום. גם פירות כמו מנגו ומשמש מהווים מקור לקרוטנואידים.
המחקר מספק סיבה נוספת לחשיבות גיוון צריכת הירקות והפירות בתפריט, "והשקעה" בכל קבוצות הצבע: אדום, כתום, ירוק, לבן וסגול. ירקות ופירות כתומים, וגזר בפרט, צריכים להיות חלק בלתי נפרד מתפריט בריא".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר