מחקר חושף פערים מפתיעים בין השאיפות לחופשה ובין המציאות בפועל

המחקר מראה כי למרות שהעולם מלא בהזדמנויות, אחד מתוך כל חמישה מעולם לא הרגיש חסר מעצורים במהלך חופשה, ואחד מתוך עשרה הרגיש כך רק פעם אחת
חרדותיהם של מטיילים מונעות מהם להפיק את המיטב מהטיול שלהם. מחקר עולמי חדש חושף שכמעט שני שליש מהמטיילים לא מאמינים שהם מפיקים את המרב מהחופשה שלהם

Booking.com, המובילה העולמית בחיבור מטיילים עם המבחר הגדול ביותר של מקומות לינה, ערכה מחקר בקרב 20,500 מטיילים מרחבי העולם (כולל ישראל), כדי לגלות מהם החסמים והפחדים שמונעים מאנשים מלהפיק את המרב בכל טיול, וכיצד אפשר להתגבר על אלה ולהפוך אותם למטיילים שמפיקים את המרב מהטיול או החופשה שלהם.

המחקר מראה כי למרות שהעולם מלא בהזדמנויות, אחד מתוך כל חמישה (20%) מעולם לא הרגיש חסר מעצורים במהלך חופשה, ואחד מתוך עשרה (10%) הרגיש כך רק פעם אחת. יחד עם זאת, יש רצון עז בקרב אנשים מרחבי העולם להיות מטיילים חסרי מעצורים. כמעט מחצית מהם (44%) הביעו כמיהה זו, ויותר משלושה רבעים מהם (78%) רוצים להפיק את המרב מכל חווית טיול, ולטייל ללא חרטות. בנוסף, המחקר מצביע על כך שכמעט שני שליש מהאנשים (62%) מעוניינים לחוות תרבויות חדשות, יותר ממחצית האנשים (51%) רוצים לטעום מעדנים מהמטבח המקומי, יותר משליש (39%) מעוניינים להתארח במקום בו לא היו בעבר, וכשליש (33%) רוצים לפגוש אנשים חדשים בעת טיול.

התגברות על פחדים בטיולים

דאגה אחת בקרב מטיילים היא מחסום השפה, עם מעל רבע מהמשיבים (28%) שמסכימים שדבר זה יכול למנוע מהם לתכנן טיול, ואחד מכל חמישה (20%) נלחצים מללכת לאיבוד ללא יכולת לדבר בשפה המקומית. מטיילים מאמינים כי קושי במציאת מקום לינה מהווה מכשול עבורם (34%), ומעל רבע מהם חרדים מסיטואציות לא מוכרות בעת טיול (26%). כאשר נשאלו מה יכול להסיר חסמים ופחדים מנסיעות וטיולים עתידיים, הגורמים העיקריים שציינו הנשאלים היו אפשרויות של מקומות אירוח מצוינים (37%), ביקורות חיוביות ממטיילים אחרים (35%), היכולת לשאול שאלות והוראות בשפה המקומית (26% ו-23%), והאפשרות להזמין מזון האהוב עליהם (22%). אחד מתוך כל שני מטיילים (55%) חושב, שהחלק הכי טוב בלטייל זה לצאת מאזור הנוחות.

כ-42% מהישראלים הביעו רצון להיות מטיילים חסרי מעצורים, אך כ-65% אינם מאמינים שהם הרפתקנים מספיק בעת חופשה, ולא ממצים את רוב ההזדמנויות בעת שהם מטיילים. אחד מכל חמישה מטיילים (22%) מעולם לא הרגישו חסרי מעצורים במהלך חופשה, ו-10% הרגישו כך רק פעם אחת. המחסומים העיקריים העומדים בפני הישראלים בעת החופשה, הם סיטואציות לא מוכרות בעת הטיול (25%), קושי במציאת מקום לינה (17%), הליכה לאיבוד ללא יכולת לדבר בשפה המקומית (19%), ומחסום השפה המקומית (13%). 73% מהישראלים מעוניינים לחוות תרבויות חדשות, 44% רוצים לאכול מעדנים מקומיים, 34% מעוניינים לפגוש תרבויות חדשות, ו- 15% רוצים להתארח במקום בו לא היו בעבר.

צילום booking.com
צילום booking.com

טכנולוגיה יכולה לעזור להתגבר על חלק מהחששות הללו. כמחצית מהמטיילים (52%) משתמשים בטכנולוגיה באופן תדיר בעת טיול. כמובילה עולמית בטכנולוגיה דיגיטלית, חברת Booking.com כבר העמידה לשימושם של המטיילים את מוצר הפיילוט, ה-Booking Assistant, צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית שמעניק ללקוחות את האפשרות לקבל תמיכה ברמה הגבוהה ביותר עבור הזמנות קרבות, והכל באמצעות ממשק הודעות אינטואיטיבי אחד. עם יותר מ-147 מיליון חוות דעת אורחים אותנטיות ב-Booking.com, מטיילים יכולים לבדוק ולקבל עצה בשפה שלהם טרם השהייה. החברה גם עורכת כעת פיילוט בארה"ב, יפן, סין, טאיוואן, הונג קונג, בריטניה, קנדה, ניו זילנד ואוסטרליה עם ili, מכשיר התרגום אוף-ליין המהיר בעולם.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר