מחקר: יין אדום מגן על בלוטת הערמונית

חוקרים מצאו כי לגברים השותים בממוצע 4-7 כוסות יין אדום בשבוע, יש סיכוי אבחון של רק 52 אחוז כחולים בסרטן בלוטת הערמונית, לעומת גברים שאינם שותים יין אדום. כך מדווח גיליון יוני 2007 של Harvard men' s Health Watch. בנוסף, נראה כי יין אדום מגן במיוחד נגד סוגי סרטן מתקדמים או אגרסיביים

חוקרים מצאו כי לגברים השותים בממוצע 4-7 כוסות יין אדום בשבוע, יש סיכוי אבחון של רק 52 אחוז כחולים בסרטן בלוטת הערמונית, לעומת גברים שאינם שותים יין אדום.
כך מדווח גיליון יוני 2007 של Harvard men's Health Watch.
בנוסף, נראה כי יין אדום מגן במיוחד נגד סוגי סרטן מתקדמים או אגרסיביים.

חוקרים בסיאטל אספו מידע על גורמים רבים העשויים להשפיע על הסיכון של סרטן ערמונית אצל גברים בגילאי 40-64, כולל צריכת אלכוהול.
תחילה נראו התוצאות של צריכת אלכוהול דומות לממצאים של מחקרים קודמים רבים: לא היה כל קשר בין צריכה כוללת וסיכון. אך המדענים עשו צעד נוסף קדימה ע"י הערכת כל סוג של משקה אלכוהולי באופן עצמאי.

וכן, החדשות המפתיעות – שתיית יין קשורה לסיכון מופחת של סרטן הערמונית, וכאשר הושוו יינות לבנים לאדומים, יין אדום היה בעל ההשפעה החיובית ביותר.
נראה כי אפילו כמויות קטנות עוזרות, ועם כל כוס נוספת של יין אדום לשבוע, הסיכון היחסי ירד ב-6 אחוזים.

למה יין אדום? הרופאים לא יודעים. הרבה מההשערות מתמקדות בכימיקלים – כולל חומרי טעם שונים ורזרבטול – החסרים במשקאות אלכוהוליים אחרים.
לרכיבים אלה יש תכונות נוגדות חימצון (אנטי-אוקסידנטיות), וחלק מהם נראים כנוגדים לאנדרוגנים – ההורמונים הזכריים המעודדים את הפרוסטטה.

רופאים רבים נרתעים להמליץ על שתיית אלכוהול מסיבות בריאות, וחוששים כי מטופליהם עלולים להניח שאם מעט אלכוהול הנו טוב, הרבה יהיה טוב יותר.
ה- Harvard men's Health Watch מציין כי גברים שנהנים מאלכוהול ויכולים לשתות במתינות ואחריות, עשויים ליהנות מסיכון נמוך יותר של התקפי לב, שבץ וסוכרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר