מחקר ישראלי: יין אדום עוזר לעיכול בשר

לגימת יין אדום עם אכילת נתח בשר היא חלומם של קרניבורים רבים, ועכשיו צוות של מדענים ישראלים אומר כי הבטן אוהבת שידוך זה לא פחות מאשר הפה

לגימת יין אדום עם אכילת נתח בשר היא חלומם של קרניבורים רבים, ועכשיו צוות של מדענים ישראלים אומר כי הבטן אוהבת שידוך זה לא פחות מאשר הפה.

בדוח שפורסם ב- Journal of Agricultural Food Chemistry, כותב הצוות הישראלי, הכולל חוקרי תרופות באוניברסיטה העברית בירושלים ומומחי גסטרולוגיה מהמרכז הרפואי של הדסה בירושלים, כי הבטן מסוגלת לעכל טוב יותר בשר אדום בנוכחות של יין אדום.
הם מצאו כי יין אדום עוזר לבטן להסיר חומרים מזיקים פוטנציאלית הנמצאים בבשר אדום, אשר משוחררים במהלך עיכול, לפני שהכימיקלים יכולים להזיק לגוף.

החוקרים אומרים כי אותו תהליך צפוי לקרות גם עם העיכול של סוגי מזון אחרים המכילים את הרכיבים המזיקים הנקראים ליפיד הידרופרוקסידים (LOOH) ומאלונלדהידים (MDA) כמו אוכל מטוגן, אוכל מעובד, ומזון המיוצר עבור אחסון לטווח ארוך.
המחקר אומר כי להצטברות של LOOH ו- MDA בגוף יש קורלציה הדוקה עם מחלות כמו טרשת העורקים, סוכרת מטיפוס 2, וצורות מסוימות של סרטן, במיוחד סרטן המעיים.

מסקנות המחקר תומכות במחקרים קודמים על השפעה טובה של שתיית יין אדום עם ארוחות לעומת משקאות אלכוהוליים אחרים, בזכות כמויות גבוהות של הרכיבים הבריאים הנמצאים בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר