מחקר: מי שקונה יין קונה גם אוכל בריא יותר מאשר קוני בירה

המחקר גילה כי קוני יין רכשו מוצרי מזון מתאימים לדיאטה ים-תיכונית, כמו זיתים, פירות וירקות טריים, ומוצרי חלב דלי שומן

שותי יין נוטים גם לקנות מזון בריא יותר במרכולים מאשר שותי בירה.
ממצא מעניין זה עולה ממחקר שנערך בדנמרק ופרסם לאחרונה.
המחקר גילה כי קוני יין רכשו מוצרי מזון מתאימים לדיאטה ים-תיכונית, כמו זיתים, פירות וירקות טריים, ומוצרי חלב דלי שומן.
שותי בירה, לעומתם, קונים מוצרי מזון תואמים לתפריט הדני המסורתי: עשיר בבשרים שמנים, חמאה, צ'יפס, ומשקאות קלים מתוקים.

"ההבדלים בתפריט הקשור למשקה המועדף, עשויים להסביר למה יש ליין השפעה ברוכה נוספת על בריאות", כותבים עורכי המחקר, שפורסם בבריטיש מדיקל ג'ורנל.
המחקר אומר כי הפוליפנולים המצויים ברמות גבוהות ביין – ביניהם הרזרבטול הנמצא בשפע ביין אדום, והתורמים פוטנציאלית לרמות כולסטורול נמוכות יותר – עשויים לשמור על בריאות טובה יותר של שותי יין. אך החוקרים רצו לבדוק האם גורמים אחרים עשויים לתרום ליתרונות בריאותיים נוספים הקשורים ליין.

עורך המחקר, מורטן גרונבק, השתתף במחקרים קודמים שגילו כי שותי יין נוטים לאכול מזון בריא יותר ולשמור על כושר גופני גבוה לעומת שותי משקאות אחרים, ויש להם גם הכנסה ו- IQ גבוהים יותר מאשר לשותי בירה, לדוגמא.
לפי המחקר, אנשים הנוקטים בדיאטה ים-תיכונית הכוללת כמויות מתונות של יין, נוטים פחות למחלות קטלניות, ונהנים מחיים ארוכים יותר.

הצוות של גרונבק ניתח כ- 3.5 מיליון חשבוניות קניות משתי רשתות מכולת גדולות בדנמרק. מי שקנה רק יין נחשב לשותה יין, ומי שקנה יין ובירה נחשב לשותה בירה. כאמור, החוקרים מצאו ששותי יין קנו כמויות גדולות יותר של זיתים, פירות וירקות, סוגים מסוימים של שמן בישול, ומוצרים דלי שומן.

לדוגמא, 51 אחוז מקוני היין קנו גם פירות או ירקות טריים, לעומת 38 אחוז בלבד מקוני הביר,ה ו- 42 אחוז מאלה שלא קנו כלל אלכוהול.
מצד שני, שותי בירה קנו יותר ארוחות מוכנות, סוכר, משקאות קלים, צ'יפס, בשרים קרים, חזיר, נקניקים ונקניקיות כבש וחמאה. 34 אחוז משותי הבירה קנו משקאות קלים, לעומת 25 אחוז משותי יין, ו- 23 אחוז מאלה שלא קנו אלכוהול.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר