מיהו סוכן נסיעות מקצוען?

סוכן הנסיעות הוא הממונה על האתנחתא מחיי השגרה, אותה חופשה המתקיימת לעתים רק פעם בשנה ואף יותר. גם בעידן אינטרנט, פעמים רבות חופשה מוצלחת תלויה בסוכן מקצוען, אך מיהו? ואיך ניתן לזהות אותו? בני מילרד, מנכ"ל רשת יוטרוול, מספק מספר המלצות לבחירת סוכן נסיעות

היסטוריה:
דבר ראשון ובסיסי שצריך לברר כאשר ניגשים למשרד נסיעות, הוא שלמשרד יש היסטוריה של פעילות מוכחת, ולא מדובר במשרד שנפתח זה עתה. ניתן לברר זאת באמצעות מספר דרכים:
המלצה מחבר שקיבל שירות מאותו משרד.
וידוא קיומה של תעודת חברות ב"התאחדות סוכני הנסיעות ותיירות בישראל"
חברות ברשת סוכנויות נסיעות כלשהי.
למשרד נסיעות חדש או ללא פעילות מוכחת, בדרך כלל אין עדיין הניסיון המקצועי, ואף ייתכן שאין לו את החוסן הכלכלי הנדרש.

תעודות:
השלב הבא הוא שלב בחירת סוכן הנסיעות. כאשר אתה מגיע אל הסוכן עצמו לתכנון החופשה, חשוב לוודא שסוכן הנסיעות הינו פקיד נסיעות מורשה. לרוב, סוכני נסיעות מורשים מציגים את תעודותיהם. במידה ואין תעודה מוצגת, ניתן לבקשה מסוכן הנסיעות.

דרכי הגעה ליעד:
כאשר בחרת ביעד, על הסוכן להציע מספר אלטרנטיבות להגעה אליו. קיימות מספר רב של דרכים להגעה אל יעד החופשה, וחשוב לדעת שיש ביכולתו של הסוכן המקצועי להציע יותר מאופציה אחת בלבד.
ובאותו נושא, על הסוכן לתת הסבר על כל אופציה ומגבלותיה, כגון עלות ביצוע שינויים, דמי ביטול, מגבלות הכרטיס, וכדומה.

אטרקציות:
לאחר שהחלטת על דרכי ההגעה אל היעד, ואולי אף סידורי לינה והשכרת רכב, חשוב לוודא שהסוכן מסוגל לספק מידע מפורט על אטרקציות הקיימות ביעד החופשה, ואף להציע לרכישה את אותן אטרקציות.
בעידן הטכנולוגי, סוכן נסיעות טוב יהיה מסוגל לרכוש עבורך כל אטרקציה ולהנפיק שובר רכישה.

ביטוח:
לפני שנגיע לשלב התשלום, חשוב לוודא שנושא ביטוח נוסעים עולה על הפרק ומוצע על ידי הסוכן. קורה הרבה שאנשים מגיעים לחופשות קצרות לחו"ל ללא ביטוח, ונזקקים לטיפול רפואי. היקף העלויות שעל הנוסע לשלם לטיפול, במיוחד באירופה ובארצות הברית, הוא גבוה לאין ערוך, ואדם ללא כיסוי ביטוחי יכול למצוא את עצמו ללא יכולת לשלם. נושא הביטוח חייב לכלול כמובן את ביטוח הכבודה (מזוודות ותכולתן).

זמינות:
לפני שתבצע את הרכישה, אני מציע לך לוודא שסוכן הנסיעות שלך זמין 24 שעות ביממה. על הסוכן להעניק את האפשרות של קו חירום על כל מקרה בו תזדקק לשירותיו, שכן שירות הסוכן מסתיים כאשר החופשה מסתיימת.

תשלום ושקיפות:
נבחרו החופשה ואמצעי ההגעה, והגיע שלב התשלום. בשלב זה, מלבד הוצאות הכרטיס או החבילה, קיימות הוצאות נוספות שלעתים הן "נסתרות". עליך לקבל את כל המידע מהסוכן באשר להוצאות ביטול כרטיס, שינוי מועד טיסות, עלות הוצאת ויזה, דמי טיפול בכרטיס ושער הדולר לנוסעים, אשר אינו זהה לשער הדולר היציג.

לסיכום, כל אדם, זוג צעיר או משפחה, זכאים לחופשה מרעננת משגרת היום יום. בין אם הם עושים זאת באופן שכיח, או עושים זאת לעיתים רחוקות, מומלץ שיעשו זאת בעזרתו של סוכן מקצוען ומנוסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר