מיין באזאר – אוכל ברים יצירתי וטעים

תפריט האוכל משלב מאזטים, סלטים, כריכים המוגשים בלחם מרוקאי, מאפים ופיצות, ויש כאן שישה ברזים של בירה מהחבית.צילום נורית פוסקס
המיין באזאר שוכן בשולי שוק הפשפשים ברחוב המעוטר בציורי גרפיטי מקצועיים של האמן מקס רינקה. האווירה משוחררת, נעימה ומזמינה, והאוכל הטוב הוא סיבה טובה לבקר כאן אם אתם באזור

המיין באזאר הוא אחד המקומות הראשונים שאליהם מגיעים מטיילים בהודו. הביקור במקום הוא המקבילה ההודית לטירונות – אם שרדתם את הביקור כאן מבלי לרצות לחזור לאימא, אתם כשירים להמשיך את הטיול שלכם במדינה המשוגעת הזו. מיין באזאר הוא גם השם של בר-מסעדה הפועלת מזה מספר שנים ביפו. לפני הביקור שלנו במקום כבר דמיינו סאמוסות טריות שיוצאות אלינו עם הבירה, פלאק פניר לרעבים שבינינו, ואיזה גולב ג'אמון לקינוח. הופתענו לגלות, שהמקום הנושא את שמו של המיין באזאר, אינו מציע ולו מנה הודית אחת בתפריט שלו. אחרי שישבנו במקום קרוב לשעה, הופתענו עוד יותר לגלות שאפשר לקחת את האוכל המקובל בברים – בצק ושמן בווריאציות שונות, ולהפוך אותו ליצירתי וטעים, גם אם אינו הודי.

צילום נורית פוסקס
צילום נורית פוסקס

המיין באזאר הוקם על ידי אביעד מאיה ועומרי רבינוביץ', חברי ילדות, והוא מצויד בשישה ברזים של בירה מהחבית, ארבעה מתוכם בירה מקומית. זאת בנוסף לתפריט קוקטיילים ועוד משקאות אלכוהוליים. תפריט האוכל משלב מאזטים, סלטים, כריכים המוגשים בלחם מרוקאי, מאפים ופיצות. ההפתעה העיקרית שלנו הייתה עם חומוס הבית, שמגיע בארבע וריאציות, כולל פול או בשר (27-35 שקלים). הבעלים עבדו זמן ממושך על החומוס שהם מגישים, והתוצאה ניכרת. המרקם חלק, הטעם ברור ועדין, התיבול נכון, ואם מזמינים חומוס עם בשר מקבלים מנה משביעה במיוחד. גם הגרסה שלהם ללחמעג'ון – אותו מאפה טורקי המגיע עם בשר כבש, התחבבה על הטורקי שבינינו, שהגרסה האיסטנבולית של אותה מנה הייתה חלק בלתי נפרד מהחיים שלו (48 שקלים).

צילום נורית פוסקס
צילום נורית פוסקס

מי שרוצה יכול להזמין את שולחן הטעימות – לחם מרוקאי, טחינת סלק, פלפל קלוי ופטה, חציל ויוגורט נענע, סלט עדשים ועלי גפן (52 שקלים). הלחם טרי וטוב, והסלטים פשוט כיפיים – הטחינה אחת הטובות שטעמנו, ועלי הגפן, שנעדרו את החמיצות המוכרת, היו עדינים וטובים. אותם עלי גפן מוצעים כמנה נפרדת עם טחינה (26 שקלים), כמו גם זיתים משובחים (8 שקלים) ונאצ'וס וסלסה (28 שקלים, תוספת מוצרלה ב-10 שקלים). הנ'אצוס, כשמזמינים אותם עם המוצרלה, הם דוגמא כיצד אפשר לקחת חומרי גלם פשוטים ולשלב אותם כך שהופכים למאכל מושלם למאנצי'ז.

כל זה, חשוב לציין, קורה בשולי שוק הפשפשים, ברחוב המעוטר בציורי גרפיטי מקצועיים של האמן מקס רינקה. האווירה משוחררת, נעימה ומזמינה, והאוכל הטוב הוא סיבה טובה לבקר כאן אם אתם באזור, גם אם אינכם חובבי אלכוהול.

מיין באזאר – עולי ציון 7 (בסמטה הפנימית) יפו, 03-5183927. א'-שבת 11:00 עד אחרון הלקוחות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר