מימיטבחה סודות המטבח המצרי

מימי אוחנה נולדה במצרים לאם ילידת הארץ, ממוצא אשכנזי ולאב יליד מצרים. "מימיטבחה סודות המטבח המצרי" הוא ספר מתכונים המשלב מתכונים מסורתיים עם מתכונים מבית אימה של מימי

מימיטבחה סודות המטבח המצרי
מימי (קמי) אוחנה
הוצאת אופיר ביכורים
מחיר מומלץ לצרכן 120 ₪
להשיג בסטימצקי, צומת ספרים ובחנויות הספרים המובילות
או באתר
www.ofir.org.il

מימי אוחנה נולדה במצרים לאם ילידת הארץ, ממוצא אשכנזי ולאב יליד מצרים. "מימיטבחה סודות המטבח המצרי" הוא ספר מתכונים המשלב מתכונים מסורתיים עם מתכונים מבית אימה של מימי.

בספרה "מימיטבחה", משתפת מימי אוחנה, את הקוראים במתכונים האוהבים במיוחד על בני משפחתה כגון קובה מצרית מטוגנת, בשר בבמיה, בשר ועוף במלוכיה (מלוח'יה) שנחשב למאכל הלאומי, מקלובה, קישואים ממולאים, עוגת בסבוסה.

המטבח המצרי האותנטי מאופיין על ידי מאכלים כמו פול מדמס, קושארי ומלוח'יה, ומכיל גם מאכלים בהשראת המטבח הים תיכוני כגון קבב ופלאפל.
מוניטין רב יצא לממולאים המשובחים – ה"מחשי", והמטבח המקומי מתבסס על שימוש נרחב בפירות וירקות, וזאת בשל היבול העשיר והאיכותי המופק בעמק הנילוס והדלתא. כך מספרת מימי אוחנה, מחברת הספר,  ומוסיפה "מכיוון שהבשר היה מצרך יקר, התפתחו במטבח המצרי מאכלי ירקות רבים כתחליף. לכן הוא מתאים במיוחד לצמחונים. על אף שהמזון באלכסנדריה וחופי מצרים מכיל הרבה דגים, ברוב חלקי המדינה המטבח התבסס על מזון שגדל על הקרקע".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר