מיץ פומלית – בריאות טבעית תוצרת הארץ

הפומלית היא הכלאה בין אשכולית צהובה ופומלו, שמיזגה את היתרונות של שני הפֵּרות מבחינת הטעם והערך התזונתי

הפומלית היא הכלאה בין אשכולית צהובה ופומלו, שמיזגה את היתרונות של שני הפֵּרות מבחינת הטעם והערך התזונתי.
הפרי עצמו דומה לאשכולית, אך טעמו מתוק כפומלו. למרות היותו מתוק, מספר הקלוריות בו הינו הנמוך ביותר מכל פירות ההדר (יחד עם הלימון) – 24 קלוריות למאה גרם. הסיבה לכך היא שהמתיקות אינה נובעת מעודף סוכר אלא ממיעוט חומצה.

פומלית, כמו פירות ההדר, הינה מקור לויטמין C, ומכילה גם רכיבים תזונתיים אחרים כמו אשלגן, חומצה פולית, סידן, סיבים תזונתיים וויטמין B6.

ישראל מובילה היום מחקרים חדשנים בעולם, הבודקים השפעת הפומלית הישראלית על כולסטרול, לחץ דם, ואפילו סרטן.

במחקר ישראלי חדש שפורסם ב- 2004 בכתב העת לכימיה חקלאית ותזונתית (Journal of Agricultural and Food Chemistry), הראו חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים כי לשתיית מיץ פומלית יתרונות מיטיבים לחולי לב.
72 חולים מביה"ח קפלן, בגילים 43-71 שנים, שסבלו מרמות כולסטרול גבוהות ועברו ניתוח מעקפים, קיבלו לשתות מיץ פומלית 100 מ"ל או 200 מ"ל במשך 30 יום, ורמות הכולסטרול ונוגדי החמצון בדם נבדקו אצלם ובקבוצת ביקורת שלא שתתה את המיץ.
אצל שותי המיץ ירדה רמת הכולסטרול הרע (LDL) בכ- 10%, ועלתה רמת נוגדי החמצון בהשוואה לקבוצת הביקורת.
החוקרים הסיקו מהמחקר כי בפומלית יש ריכוז גבוה של מרכיבים טבעיים בעלי פוטנציאל רב למניעת חמצון של כולסטרול, ולכן היא מקטינה את הסיכון למחלות לב.
מחקר ישראלי חדש נוסף הוכיח, כי צריכת 2 כוסות מיץ פומלית ביום מפחיתה את לחץ הדם ב- 7% בממוצע בקרב הסובלים מלחץ דם גבוה.

וזה עוד לא הכל:
המרכיבים התזונתיים שמכילה הפומלית, תורמים למניעת סרטן המעי הגס עוד בשלב הראשוני להתפתחותו, כך עולה ממחקר שנערך על ידי פרופ’ זכריה מדר, מהפקולטה לחקלאות ומדעי התזונה ברחובות. במחקר התברר, שאכילת פומלית על בסיס יומי קבוע הביאה לעליה בפעולתם של שני אנזימים חשובים הנוטלים חלק מרכזי בסילוק רעלים מהגוף.
במחקר התברר שהנרינגין, רכיב טבעי המצוי במיץ פומלית, מסייע לזירוז פעולתם של שני סוגי אנזימים הנמצאים בכבד ואחראים על סילוק רעלים מהגוף, ובכך מסייעים במניעת סרטן המעי הגס. בכוונת החוקרים להמשיך ולבדוק את תרומתה של הפומלית למניעת סוגי מחלות אחרים.

הפרי נמצא בשוק ממחצית חודש ספטמבר עד מרץ. חברת פריגת קוטפת אותו בשיאו, ומגיעה מהמחקר דרך הפרדס, ועד לכוס פרי סחוט טבעי – אוצר ישראלי של טעם ובריאות.


לימור בן חיים היא דיאטנית קלינית, ויועצת תזונה של פריגת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר