מיקי שמו – המיטב: למרות חלוקת הפרקים

החלוקה המוזרה של ספר המתכונים החדש של מי שמו אינה מצליחה להעיב על ההנאה מהקריאה – וההכנה – של המתוכנים המוצלחים של הקונדיטור העולה

זה היה כנראה רק עניין של זמן, עד שיגיע הניסיון לתרגם את ההצלחה של הקונדיטור מיקי שמו לספר מתכונים. פסח הזה היה כנראה הזמן הנכון, ולמדפי הספרים הצטרף "מיקי שמו המיטב", המכיל עשרות מתכונים המיועדים לאופה הביתי.

שמו, למי שאינו מכיר, הוא העומד מאחורי רשת קונדיטוריות, רובן פועלות בחיפה והקריות ואחת בצפון תל-אביב. בסניפוי תמצאו שלל עוגות, עוגיות ומאפים, איכותיים וטעימים במיוחד. כפי שעולה משם השפר, הוא מכיל את עיקר המתכונים של שמו.

הספר מציג בדקדקנות רבה שלל מתכונים המחולקים לחמישה חלקים. החלוקה מפתיעה ולעיתים קצת מוזרה. החלק הראשון הוא בוקר, וכולל מתכונים ללחמניות, מאפינס, בורקיטס ואף דניש גבינה וצימוקים;
לקראת שבת הוא החלק הבא, ובו תמצאו מתכונים לחלות ועוגות מסוגים שונים, החל מעוגות גבינה וכלה בעוגות בחושות.
כוכבי הוויטרינה הוא השם של החלק השלישי, הכולל עוגות מורכבות ומרשימות;
מדף העוגיות כולל, כמובן, מתכונים לעוגיות שונות; ואילו בחלק האחרון תמצאו מתכונים ששמו מכיר מהבית, חלק אשר קיבל את השם המתבקש זכרונות מהבית.

מדוע החלוקה מוזרה? משום שיש שייהנו מפרוסה של עוגת שיש וינאית דווקא בבוקר, ואחרים ייהנו מעוגיות דווקא עם הקפה של הבוקר. כלומר, הניסיון לשייך חלק מהמתכונים ליום מסויים או שעה מסויימת ביום אינו נכון, מה עוד שהוא אינו עקבי לאור העובדה שחלק אחר מתמקד כל כולו בעוגיות.

החלוקה, בכל אופן, אינה מעיבה על ההנאה. המתכונים נהירים וברורים להכנה, אם כי כדי להכין את רובם כדאי שיהיה לכם ניסיון קודם במטבח בכלל ובאפייה בפרט, כדי שפעולת ההכנה תהיה קלה יותר. בנוסף, המתכונים מלווים בכמה מילות רקע ולרוב כמה טיפים בשוליים, דבר ההופך את הקריאה והשימוש בספר למהנים יותר.

יחד עם תמונות מוצלחות של הצלם דניאל לילה, המציגות בחלקן שלבי הכנה, הספר עושה חשק גדול לאפות; ואם לא לאפות, לפחות לקפוץ לסניף של שמו לטעום מהיצירות שלו.

מיקי שמו המיטב, 176 עמודים, 110 ₪. להשיג בסטימצקי, צומת ספרים, חנויות ספרים מובחרות, חנויות המתמחות בציוד בישול, ברשת שמו קונדיטוריות, ב-www.hashulchan.co.il ובטל. 03-6488898.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר