מכירת SPRING RESERVED של יקב פלם

ביקב פלם ניצלו את ההזדמנות, וקיימו את הטעימות בחדר הדוודים, לצד מסך פלסמה עליו הוקרנו קטעי סרטים נושנים בהם שולבו בקבוקי היין של פלם, וכן שקופיות אמנותיות ותמונות יין וענבים מבית יקב פלם

בסוף השבוע שלפני חג הפסח, 30-31 למרץ, קיים יקב פלם השוכן על כביש בית שמש ירושלים, בכניסה ליער כסלון, אירוע סגור ובלעדי לחברי מועדון היקב לרגל חנוכתם של שני יינות חדשים:

פלם סוביניון בלאן – שרדונה 2006 – מורכב מ- 60% סוביניון בלאן ו- 40% שרדונה. זהו יין לבן עם צבע ירקרק צהבהב צלול, נקי ובהיר, עם ריחות קיץ משכרים המביאים עמם רעננות ולימוניות ופרחוניות. הענבים מגיעים מהגליל העליון מאזורי גידול בעלי טמפרטורות נמוכות. ביקב פלם הצליחו לשמר עושר של ארומה טובה באף, חמיצות רעננה ופרחוניות מרוכזות בטעם. היין תסס במיכלי נירוסטה, בתהליך ייצור ייחודי עם קרח יבש ששומר על הנוזל שמגיע ליקב במינימום מגע עם חמצן ובטמפרטורות נמוכות. כל זן מותסס בנפרד. כך נשמרים מאפייני הפרי הייחודיים, ועם סיום התסיסה מעורבבים היינות עד לתוצאה רצויה. היין אינו מיושן בחביות עץ כלל, עובדה התורמת לתחושת הרעננות וטעמי הפרי. מחירו של היין באירוע ההשקה היה 67 ₪, בתוספת 10% הנחה לקניית יותר מבקבוק אחד.

פלם סופריורה סירה קברנה סוביניון 2005 – מורכב מ- 81% ענבי סירה ו- 19% ענבי קברנה סוביניון, שיצרו בלנד מעניין ומורכב של יין פירותי להפליא, עם צבע סגול יפהפה וגווני צבע עזים, מרקם של פרי מתפרץ וטעמי פירות יער. זהו יין אלגנטי עם טעם קטיפתי, שביקב טוענים שעם לגימתו תסמיקו מהנאה. בטעימה אכן חשים בפירותיות נעימה בחך. ענבי הסירה ליין מגיעים מכרם בעל איכויות פרי גבוהות, וענבי הקברנה סוביניון מגיעים מכרם דישון בעמק קדש בגליל העליון. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 13 חודש להעשרת הטעמים, ולאחר מכן עבר יישון להתבגרות ובשלות נוספת בבקבוקים. מחירו של היין באירוע ההשקה היה 95 ₪, בתוספת 10% הנחה לקניית יותר מבקבוק אחד.

ביקב פלם ניצלו את ההזדמנות, וקיימו את הטעימות בחדר הדוודים, לצד מסך פלסמה עליו הוקרנו קטעי סרטים נושנים בהם שולבו בקבוקי היין של פלם, וכן שקופיות אמנותיות ותמונות יין וענבים מבית יקב פלם.

בניגוד לאירועים קודמים עמוסי מזון ותקרובת שהיו בחצר המרפסת של אולם היקב, העדיפו הפעם בפלם את האינטימיות והקרירות של חדר הדוודים. מוסיקת רקע קצבית ומתאימה מתופעלת על ידי תקליטן מקצועי, ליוותה את האירוע לצד זיתים ומקלות בייגלה "גריסיני" שהתאימו לנשנוש קל. מבדיקה שערכתי עם המארגנים, הגעתם של חברי המועדון הייתה בהתאם לציפיות ואף יותר.

היקב הציע במסגרת האירוע למכירה לראשונה, סדרה מוגבלת וממוספרת של בקבוקי מגנום – פלם קברנה סוביניון רזרב ופלם מרלו רזרב.
ניצלתי את ההזדמנות לטעום קברנה סוביניון וינטאג' 2004 מבקבוק מגנום, שנמזג לטעימה מתוך דיקנטר לאחר שהתרווח ונשם. זהו יין בעל פוטנציאל התיישנות גבוה, ששווה לרכוש אותו למטרה זו אבל גם כמתנת חג מהודרת במארז עץ יוקרתי. בתמורה ל- 280 ₪ תקבלו יין עם גוף מלא, טאנינים מחוספסים קמעה, אף עם שזיף, דובדבן, פרי שחור, פלפל, אולי בשר צלוי, טבק, עם סיומת ארוכה ומפתה. אהבתי את היין.

בפלם העניקו לאירוע כותרת עם משפט מתגרה בזו הלשון: "אנחנו לא יודעים איזה תוכניות סגרתם לחג, אבל אנחנו יודעים איך תפתחו אותו".

חג שמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר