מכללת השף: גדל הביקוש למקצועות הטבחות, שפים וקונדיטורים

"יש מקצועת שבהם מגשימים חלומות. כל יום כזה של עבודה הוא יום של הגשמת חלום. הנאה צרופה והרגשה של סיפוק אדיר". אומר דודו גרינברג שלמד במגמת הטבחות של מכללת השף ועובד כבר כמה שנים בתפקיד של שף בכיר. עד ללימודים עבד גרינברג עבודות שלא נתנו לו תחושה של מיצוי. מאז סיום לימודיו הוא מרגיש שחייו השתנו והוא הפך לאדם עם תחושת סיפוק ושביעות רצון"

רשת מכללות השף מדווחת על ביקוש רב של פונים, בשל הדרישה הגוברת למקצועות בענף כמו טבחים, קונדיטורים, מעצבי אירועים ועיצוב בתים עקב תנופת התפתחות בישראל.

השפים והקונדיטורים מותגו בשנים האחרונות כמקצועות יוקרתיים עם הכנסה טובה ואפשרות קידום. השפים הפכו לגיבורי תרבות מובילים בכל אמצעי התקשורת, וגם תעשיית המזון חוותה התפתחות מואצת מפני שאוכל הוא עיסוק יומיומי שרבים מאיתנו  צורכים במסעדות ובתי קפה. לצד זה תעשיית התיירות והמלונאות גדלה. כמות התיירים שהגיעה לכאן השנה עלתה על כל השנים האחרונות.

במכללה אומרים כי הפונים ללימודים באים מכל מגזרי האוכלוסיה: יוצאי תעשיית ההיי-טק, בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין ומנהלים, פורשי צבע הקבע, מחפשי קריירה שנייה ומחפשי פתרונות תעסוקה מידיים.

רשת מכללות השף פועלת בבאר שבע, תל אביב, ירושלים וחיפה. אופי הלימודים במכללה שם דגש על לימוד מעשי בסדנאות מאובזרות לצד סטאז' הניתן במהלך קורסי ההכשרה. תוכנית הלימודים גובשה על ידי צוות מוביל של שפים עם ניסיון פדגוגי ומקצועי.

הדגש בתוכנית הוא על הטרנדים העולמיים, עם לימוד של היסודות הקלאסיים. בתוכנית הלימודים משולבות סדנאות יין שניתנות על ידי "יקבי ברקן", וסדנת מזון בריאות הנערכת על ידי הצוות של "הדסה אופטימל" מבית החולים הדסה. למכללה קשר הדוק עם איגוד השפים הישראלי והבינלאומ,י כך שמסיימי הלימודים יכולים לעבוד גם בכל מקום בעולם תוך הצגת תעודה מוכרת.

ברשת מכללות השף שמים דגש על הצד הבינלאומי ונציגי המכללה לוקחים חלק בתחרויות בינלאומיות שבהן משתתפת נבחרת איגוד השפים הישראלית בראשותו של הנשיא אדם עינב. עד עתה התקיימו תחרויות בינלאומיות במוסקבה, מלטה וגרמניה. התחרות הבינלאומית הקרובה שתתקיים בחודש מרץ תהיה בכרתים. בנבחרת מעריכים שגם בפעם זאת היא תזכה במדליות זהב וכסף.

המכללה מציינת כי היא נמצאת בקשר עם מקומות מובילים בישראל ורבים מבוגריה השתלבו בהם. החל ממלון " קינג דיוויד" בירושלים, מסעדות גורמה, חברות קייטרינג, ועד לעסקים קטנים שהתלמידים יוזמים כמו מסעדות וקונדיטוריות ביתיות.

ניר בריח, מנכ"ל הרשת, אומר כי היתרון של הסטודנטים במכללת השף הוא בכך שהמכללה נותנת הכוונה למקומות עבודה, וגם במהלך הקורס התלמידים לומדים בסדנת יזמות עסקית. כך שמי שירצה לפתוח עסק עצמאי יקבל את הכלים לכך. "אפשר למצוא פתרונות תעסוקה מגוונים, החל מעבודה של יזמות עסקית מהבית, ועד לעבודה כשכירים במקומות גדולים. אנחנו מלווים את הלומדים אצלנו בכל נושא ההשמה, ונותנים פתרונות כיצד ליישם את מה שלמדו לעבודה ופרנסה. חשוב להדגיש שסטודנטים רבים באים מתוך חיבה לטבחות וקונדיטוריה כדי למצות את עצמם באופן אישי", מדגיש בריח.

רשת מכללות השף בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע:
www.hashef.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר