מלחמות היין מגיעות לבית המשפט: קאזה או קאווה?

בפסק דין שניתן ביום 18.1.2010 הסתיים סכסוך בין שניים ממובילי תחום היינות והאלכוהול – חברת הכרם בבעלות משפחת אפשטיין, וחברת מ. אקרמן בבעלות משפחת אקרמן

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את התביעה שהגישה חברת הקאווה של אקרמןהכרם נגד חברת אקרמן, וציווה על אקרמן לחדול משיווק קאווה בשם קאווה דה לואיג'י, ועל איסוף בקבוקי המשקאות מרשתות השיווק ומהחנויות.
כך עולה מדיווח שהגיע למערכת אכול ושאטו מחברת הכרם.

בפסק דין שניתן ביום 18.1.2010 הסתיים סכסוך בין שניים ממובילי תחום היינות והאלכוהול – חברת הכרם בבעלות משפחת אפשטיין, וחברת מ. אקרמן בבעלות משפחת אקרמן.

התביעה הוגשה לאחר שמזה תשע שנים משווקת חברת הכרם משפחה של יינות תחת המותג CASA DI LUIGI. היינות נמכרים ברשתות השיווק הגדולות ובחנויות יין רבות. אקרמן החלה לאחרונה לייבא ולשווק קאווה תחת המותג CAVA DE LUIGI, דבר שהביא לנקיטה מיידית בהליכים משפטיים.
הכרם, שיוצגה על ידי עו"ד איתן שאולסקי, תבעה את אקרמן בטענה שהציבור עלול לטעות ולשייך את הקאוה החדשה של אקרמן למשפחת היינות של הכרם – CASA DI LUIGI.

השופט יהודה זפט קיבל את התביעה ואת האמור בתצהירו של מנכ"ל הכרם אריאל אפשטיין. השופט לא קיבל את טענות ההגנה שהעלתה אקרמן, וקבע שטענתה של אסתי אקרמן כי לפני שבחרה את השם CAVA DE LUIGI לא הכירה את יינות CASA DI LUIGI אינה מקובלת עליו.הקאזה של הכרם

השופט אף קבע כי יינות CASA DI LUIGI רכשו מוניטין, כי המוצרים של שני הצדדים הם מוצרי מדף שהגישה אליהם נעשית על ידי הצרכן עצמו (ולא באמצעות המוכר או הקופאי), וכי יש חשש שהמוצר החדש של אקרמן – CAVA DE LUIGI יגרום לציבור לטעות ולחשוב שמדובר ביין CASA DI LUIGI של חברת הכרם או הקשור אליה.

בפסק הדין ציווה השופט על איסוף בקבוקי CAVA DE LUIGI מידי משווקים, סיטונאים וקמעונאים, וחייב את אקרמן בתשלום הוצאות משפט לחברת הכרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר