מלך הצ'ולנט של אפרת: רמי קמינסקי

תושבי שכונת הזית באפרת החליטו לארגן ערב גיבוש לגברים בלבד. בתוכנית: מי יהיה מלך הצ'ולנט של אפרת? כ-15 סוגים של חמין התמודדו על התואר הנכסף

לאחר שנשות שכונת הזית באפרת שבגוש עציון ארגנו ערב גיבוש לנשים, הרגישו השופטים בתחרות החמיןהבעלים מקופחים והחליטו לארגן ערב מיוחד לגברים בלבד. הנושא: תחרות הצ'ולנט האולטימטיב. 15 גברים הכינו את התבשיל היהודי במתכונים שונים ומגוונים, והתחרו על התואר הנכסף: מלך הצ'ולנט של אפרת.

התחרות היתה קשה. קרוב ל-100 חברי קהילה 'זית רענן' בשכונת הזית באפרת, הגיעו כדי לטעום והצביעו על הצ'ולנט המועדף עליהם. חברי פאנל השופטים המכובד קיבלו את מירב המשקל בבחירת הזוכה המאושר, והם כללו את יהודה משי זהב יו"ר זק"א, ח"כ אורי אורבך, והרב שלמה ריסקין, רב העיר אפרת.

כל אחד מהמתמודדים בישל את המתכון האישי והמסורתי שלו לחמין. חלק מהסוגים: 
צ'ולנט ספרדי דיאטטי – הרבה בשר בקר, ראשי שום שלמים, וכל סוגי הקטניות
 צ'ולנט עם נקניקיות 
צ'ולנט אשכנזי עם קישקע – אשכנזי עם ניחוח חריף
חמין בסגנון 'אפרתי' – קציצות בשר, עצם, רגל, שום
דפינה – חמין ספרדי, ביצה, בקר
צ'ולנט אירופאי קלאסי קל להכנה – קישקע, בשר בקר
חמין מרוקאי לייט – תבלון קלאסי, לא חריף ועם בשר בקר
סחינה ספרדית – כל המרכיבים בושלו נפרד: תפוחי אדמה, בשר וחומוס
עוגה בצורת סיר צ'ולנט – חמין מבצק סוכר (עוגה)
חמין בינלאומי – עם קבנוס, קובה, קבב ובירה

כבר תחילת הטעימות הצהיר חבר הכנסת אורי אורבך: "לטעום את כל הצ'ולנטים האלהרמי קמינסקי מלך הצ'ולנט זו שליחות ציבורית ממדרגה ראשונה, אי אפשר לשפוט שלא בכובד ראש".
לאחר שטעם את כל התבשילים הוא כבר חשב אחרת: "אני אוהב צ'ולנט, או יותר נכון, אהבתי צ'ולנט עד לרגע זה. בעקבות האירוע, ביטויו של מנחם בגין מובן לי: איני יכול עוד!"

האווירה היתה קלילה ומבודחת. הרב ריסקין, רבה של אפרת, אמר: "ישנם צ'ולנטים קלים לעיכול, וכאלה שלקום מהשולחן אחריהם זה נחשב ל'תחיית המתים'".
ריסקין, שנאלץ לעזוב מוקדם עקב טיסת לילה לארה"ב, סיכם את התחרות: "עדיף שצ'ולנט ייעשה על ידי נשים. המטוס שאני אמור לעלות עליו צריך לקבל הודעת אזהרה, לא נראה לי שבחיים עלה למטוס מישהו אחרי שאכל קרוב ל-20 סוגי צ'ולנט".

יהודה משי זהב, אשר טעם כמה וכמה צ'ולנטים מסורתיים בימי חייו, אמר במהלך הטעימות: "הדבר בחשוב ביותר בחמין זה הטיימינג, מתי מגישים אותו. זה צריך להיות בזמנים לא שגרתיים כמו בליל שבת כשאישתי כבר הלכה לישון, או ביום חמישי בלילה, אחרי חצות". כשנשאל לגבי איכות הצ'ולנטים של גברי אפרת, טען משי זהב: "חיפשתי צ'ולנט שיזכיר לי את הצ'ולנט של אשתי, ואני חושב שמצאתי אותו".

רמי קמינסקי, הזוכה במקום הראשון זכה בסינר מיוחד ועליו הכיתוב 'מלך הצ'ולנט של רמי קמינסקי עם יהודה משי זהב ואורי אורבךשכונת הזית באפרת'. קמינסקי הגדיר את הצ'ולנט שלו כ'צ'ולנט אשכנזי טהור'.
אוריה שוחט, מארגן האירוע, זכה במקום השני, וקיבל סטייק עצם מובחר. למקום השלישי הגיע הראל אברהמי.

יחיאל פישמן, יו"ר ועד בית הכנסת וממארגני האירוע, אמר: "קהילת 'זית רענן' באפרת היא קהילה צעירה, דינמית ותוססת, וזו רק פעילות אחת מתוך רבות הפרוסות לאורך כל השנה, המציגה את מגוון הפסיפס האנושי המתפלל בבית הכנסת שלנו. יוזמה זו עלתה בכדי לבדוק את כישורי הבישול של גברי הקהילה, שכן בכל הקידושים הקהילתיים אחת לחודש הנשים הן המנצחות הגדולות, ובאנו להוכיח שגם אנחנו תותחים בבישול".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר