ממולאים צבעוניים של אמא

אורלי מספרת: תמיד התעניינתי בתהליך הבישול ושאלתי לגבי תהליך ההכנה. בימים בהם לא רציתי ללכת לבית הספר (והיו הרבה כאלה), אמי, שהנה בשלנית דגולה, הייתה מאיימת עלי: "את לא רוצה ללכת לבית הספר? טוב, אז תעזרי לי להכין…", והייתה נוקבת בשם המאכל הכי מורכב להכנה. כך, במקום ללמוד כיצד פותרים משוואה בשלושה נעלמים למדתי את רזי הבישול

תמיד אהבתי את המטבח. כשהייתי ילדה קטנה בילינו הרבה במטבח. כל ההווי המשפחתי התמקד סביב שולחן המטבח והבישולים של אמא. אם מישהו היה מעוניין לשוחח על משהו, היינו אומרים לו: "טוב, בוא למטבח". כמובן, לכל אחד היה הכיסא המיוחד שלו עליו הוא לא ויתר, ותמיד התלווה לשיחה גם איזשהו נשנוש קטן, ככה בין המילים.

מאז דבק בי חטא הבישול. תמיד התעניינתי בתהליך הבישול ושאלתי לגבי תהליך ההכנה. בימים בהם לא רציתי ללכת לבית הספר (והיו הרבה כאלה), אמי, שהנה בשלנית דגולה, הייתה מאיימת עלי: "את לא רוצה ללכת לבית הספר? טוב, אז תעזרי לי להכין…", והייתה נוקבת בשם המאכל הכי מורכב להכנה. כך, במקום ללמוד כיצד פותרים משוואה בשלושה נעלמים למדתי את רזי הבישול.

היום, אני נשואה לעמית ואמא לניב (בת שנה וחצי), ואני מוצאת את עצמי מבשלת מתכונים שלא היו מביישים אף שף שמחשיב את עצמו. אני מצליחה לשחזר מתכונים שהיו כלואים בזיכרוני למעלה מ-15 שנים. פתאום אני מצליחה לבצע, באופן לא רצוני כמובן, את תנועת הקיפול של סגירת בורקס ממולא בשר צנוברים ואגוזים.

אף פעם לא למדתי באופן מסודר, ולא השתתפתי בסדנאות, אך מדי פעם אני מבקשת מאמי את המתכון הסודי למאכל ההוא שהיינו אוכלים כילדים.

המתכון הבא הנו מיוחד ונועז, צריך להתחיל להכינו לילה לפני.
מדובר בשילוב של טעמים, צבעים וניחוחות, והכי חשוב: הוא טעים טעים.

אז הפשילו שרוולים, ולהלן המתכון (ל- 4 סועדים):

החומרים:

10-12 גזרים (רצוי עבים ושמנים)
4 פלפלים מהזן הירוק בהיר
3/4 כוס אורז עגול שטוף (לא מבושל)
750 גרם בשר עגל טחון
תבלין בהרת
פלפל שחור

החומרים לרוטב:
מיץ מלימון אחד
5 שיני שום כתושות
6 – 8 כפות סילאן (דבש תמרים)
2 כפות סוכר
1 כפית מלח
מים לכיסוי
מעט שמן זית לטיגון

אופן ההכנה:
לילה לפני מקלפים את הגזרים וקוטמים את הקצוות, מניחים בקערת מים ומשהים במקרר ללילה. ביום ההכנה מוציאים מהמקרר, טובלים את הקצוות במעט סוכר, ומשהים בצלחת (מחוץ למקרר) למשך 10 דקות.
בינתיים מרוקנים את הפלפלים מהגרעינים, וטובלים את הצד הפתוח במעט מלח. משהים גם כן. מערבבים את כל חומרי המלית ומשהים למספר דקות גם כן. בינתיים מרוקנים את תכולת הגזרים בעזרת מכשיר שנקרא "קישואן".
ממלאים את הגזרים והפלפלים במלית. מטגנים בשמן זית מספר דקות מכל צד.
מכינים את הרוטב, משפרים טעמים, ומוזגים הכל על הגזרים והפלפלים. דואגים כי כל הגזרים יהיו מכוסים ברוטב.
מביאים לרתיחה. ממשיכים לבשל עוד כשעה ורבע (עד שהגזרים מתרככים) על אש נמוכה.

בתאבון.

אורלי ענבר עוסקת בהטמעת והדרכת בילינג בג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה של מטריקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר