ממשלת שבדיה מוכרת את וודקה אבסולוט ב- 5.7 מיליארד דולר

מסע הפרסום העולמי המדהים של וודקה אבסולוט הפך את המשקה המזוקק בעיר השבדית אהוס לאלכוהול הפרמיום מס' 3 בעולם ולאחד המותגים השבדיים המוכרים ביותר, לצד להקת אבבא ומכוניות וולבו

מסע הפרסום העולמי המדהים של וודקה אבסולוט הפך את המשקה המזוקק בעיר השבדית אהוס לאלכוהול הפרמיום מס' 3 בעולם ולאחד המותגים השבדיים המוכרים ביותר, לצד להקת אבבא ומכוניות וולבו.

עתה שוקלת ממשלת שבדיה, המחזיקה בבעלות על החברה, למכור את יהלום הכתר של אלכוהולים סקנדינביים לקונה זר, וזאת אחרי 90 שנה של בעלות בידי המדינה.

המחיר המוערך לעסקה הוא 5.7 מיליארד, והקונים הפוטנציאליים הם מובילת השוק דיאג'ו, פרנו ריקאר ופורטונה ברנדס – לה יש כבר חוזה הפצה עם אבסולוט.

המכירה הנה חלק ממכירת נכסי מדינה בתחומי הבנקאות, טלקום, בורסה, נדל"ן ומשכנתאות, כדי לשלם חלק מהחוב הלאומי של שבדיה. זאת כחלק מהמהפך בו החליפה קואליציית ימין-מרכז את הדמוקרטים הסוציאליסטים בשלטון באוקטובר האחרון.

למכירה זאת רגישות גבוהה בעיני השבדים, מאחר שהחברה שהוקמה ב- 1917 הייתה קשורה באופן צמוד למאמצי המדינה לפקח ולשלוט על צריכת אלכוהול בשבדיה – מונופול המוחזק בידי הממשלה מ- 1850, אותו הצליחה שבדיה לשמר גם אחרי שהצטרפה לאיחוד האירופאי, מנימוקי בריאות הציבור.

וודקה אבסולוט ידועה גם בקמפיינים הפרסומיים הבינלאומיים שלה משנת 1970, בהם אומנים ומעצבים כמו אנדי וורהול, ז'אן-פול גוטייה וג'יאני ורסצ'ה העניקו מכשרונם לעיצוב מודעות ממוקדות בבקבוק המפורסם אשר הופיעו במגזינים ובשלטי חוצות ברחבי העולם.
כובב הרוק לני קרביץ כתב שיר מיוחד עבור קמפיין אבסולוט.

אבסולוט, במגוון טעמים – מטבעי דרך אפרסק עד פירות יער, ממוצבת כוודקת לוקסוס.

החברה הממשלתית V&S המחזיקה בבעלות על אבסולוט, מחזיקה גם מותגים נוספים כמו רום קריזן, ג'ין פליימוט, יינות שרף סקנדינביים (אקווהויט ) ומאות סוגי יינות. אבסולוט מהווה כמחצית ממכירות החברה – 1.48 מיליארד דולר ב- 2006.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר