מנדיאנטים (דסקיות) שוקולד, פיצוחים ופולי קקאו נא

מצרכים לפולי הקקאו המסוכרים:1 כוס סוכר1 כוס מיםסרט של קליפת לימון באורך 4 ס"מ1 כוס פולי קקאו נא אורגנייםמצרכים לדסקיות:200 גרם שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו1/2 כף שמן קוקוס או שמן חמניות1 כוס תערובת לבחירתכם: סוגי אגוזים (אני השתמשתי באגוזי מלך ואגוזי לוז), שקדים, פיסטוקים, צימוקים קליפות תפוז מסוכרות, חמוציות וכו'1/2 כוס פולי קקאו נא אורגנייםכלים ואביזרים:להמסת השוקולד השתמשתי בקערה (בגודל 0.5 ליטר) להגשה כ- 20 מנג'טים קטנים (קוטר 10 ס"מ) או 10 בינוניים "פתוחים" ומוכנים לזילוףאופן ההכנה:הכנת פולי קקאו מסוכרים (מומלץ להכין לילה קודם): מבשלים סוכר, מים וקליפת לימון עד רתיחה והמסת הסוכר.מוסיפים את פולי הקקאו, מנמיכים את האש ומבשלים בסיר לא מכוסה למשך כ- 20 דקות. מומלץ לאחסן בצנצנת מעוקרת במקרר יחד עם הסירופ. לצורך הכנת הדסקיות נשתמש ברבע מהכמות.הכנת הדסקיות: על גבי משטח עבודה קוצצים גס מחצית מפולי הקקאו ומתערובת הפירות והאגוזים. את המחצית השנייה מניחים בצד.ממיסים את השוקולד בפולסים קצרים במיקרוגל: מכניסים את השוקולד לקערה, ממיסים במיקרוגל כ- 30 שניות, מוציאים מערבבים ומכניסים לחימום נוסף, וכך הלאה עד שהשוקולד נמס היטב. דרך חלופית: ממיסים את השוקולד ב"באן מארי"- ממלאים סיר גדול במים עד למחציתו, מרתיחים ומניחים עליו סיר נוסף (או קערה) ובו השוקולד. מערבבים עד שהשוקולד נמס לחלוטין ומסירים מהכיריים. יש לשים לב כי השוקולד לא בא במגע עם המים.מעבירים את השוקולד לקערה קטנה, מוסיפים 1/2 כף שמן מערבבים את השוקולד עם פולי הקקאו, הפירות והאגוזים הקצוצים.יוצקים שכבה לא עבה למנג'טים, מקשטים בפולי קקאו מסוכרים, שאר פולי הקקאו, הפירות והאגוזים בצורתם השלמה. מאחסנים במקרר או בטמפרטורת החדר בכלי סגור – עד שבוע. בהקפאה אפילו חודשיים. הערה:ניתן להמיר את השוקולד המריר בשוקולד חלב או לבן.פולי הקקאו על צורותיהם – שלמים, גרוסים וטחונים – מתאימים להכנת מגוון עוגות וקינוחים, ובנוסף לטעם מוסיפים למנות גם מרקם קראנצ'י. אפשר לשלב את פולי הקקאו גם לעיטור וקישוט הקינוחים. המחיר: 28.90 ₪ לאריזה של 200 גרם. להשיג ברשתות השיווק וחנויות טבע, ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. כשר בהשגחת הבד"צ בעל"ז, וכשרות רבנות מטה יהודה.תבואות

מצרכים לפולי הקקאו המסוכרים:
1 כוס סוכר
1 כוס מים
סרט של קליפת לימון באורך 4 ס"מ
1 כוס פולי קקאו נא אורגניים

מצרכים לדסקיות:
200 גרם שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו
1/2 כף שמן קוקוס או שמן חמניות
1 כוס תערובת לבחירתכם: סוגי אגוזים (אני השתמשתי באגוזי מלך ואגוזי לוז),
שקדים, פיסטוקים, צימוקים קליפות תפוז מסוכרות, חמוציות וכו'
1/2 כוס פולי קקאו נא אורגניים

כלים ואביזרים:
להמסת השוקולד השתמשתי בקערה (בגודל 0.5 ליטר)
להגשה כ- 20 מנג'טים קטנים (קוטר 10 ס"מ) או 10 בינוניים "פתוחים" ומוכנים לזילוף

אופן ההכנה:
הכנת פולי קקאו מסוכרים (מומלץ להכין לילה קודם):

מבשלים סוכר, מים וקליפת לימון עד רתיחה והמסת הסוכר.
מוסיפים את פולי הקקאו, מנמיכים את האש ומבשלים בסיר לא מכוסה למשך כ- 20 דקות.
מומלץ לאחסן בצנצנת מעוקרת במקרר יחד עם הסירופ. לצורך הכנת הדסקיות נשתמש ברבע מהכמות.

הכנת הדסקיות:
על גבי משטח עבודה קוצצים גס מחצית מפולי הקקאו ומתערובת הפירות והאגוזים.
את המחצית השנייה מניחים בצד.
ממיסים את השוקולד בפולסים קצרים במיקרוגל: מכניסים את השוקולד לקערה, ממיסים במיקרוגל כ- 30 שניות, מוציאים מערבבים ומכניסים לחימום נוסף, וכך הלאה עד שהשוקולד נמס היטב.
דרך חלופית: ממיסים את השוקולד ב"באן מארי"- ממלאים סיר גדול במים עד למחציתו, מרתיחים ומניחים עליו סיר נוסף (או קערה) ובו השוקולד. מערבבים עד שהשוקולד נמס לחלוטין ומסירים מהכיריים. יש לשים לב כי השוקולד לא בא במגע עם המים.
מעבירים את השוקולד לקערה קטנה, מוסיפים 1/2 כף שמן מערבבים את השוקולד עם פולי הקקאו, הפירות והאגוזים הקצוצים.
יוצקים שכבה לא עבה למנג'טים, מקשטים בפולי קקאו מסוכרים, שאר פולי הקקאו, הפירות והאגוזים בצורתם השלמה.
מאחסנים במקרר או בטמפרטורת החדר בכלי סגור – עד שבוע. בהקפאה אפילו חודשיים.

הערה:
ניתן להמיר את השוקולד המריר בשוקולד חלב או לבן.

פולי הקקאו על צורותיהם – שלמים, גרוסים וטחונים – מתאימים להכנת מגוון עוגות וקינוחים, ובנוסף לטעם מוסיפים למנות גם מרקם קראנצ'י. אפשר לשלב את פולי הקקאו גם לעיטור וקישוט הקינוחים.
המחיר: 28.90 ₪ לאריזה של 200 גרם. להשיג ברשתות השיווק וחנויות טבע, ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. כשר בהשגחת הבד"צ בעל"ז, וכשרות רבנות מטה יהודה.

תבואות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר