מנכ"ל זיתא: "40% משמן הזית הנמכר בארץ – מזויף"

בדיקות מעבדה מתקדמות מזהות זיופי שמן זית ברמות דיוק של עד 5%, לעומת הבדיקות שנערכו עד כה, אשר גילו זיוף ומהילה עד רמה של 10% בלבד

לראשונה בישראל: בדיקות מעבדה חדישות לשמן זית מאפשרות זיהוי של זיוף ברמות של עד 5%. עד היום, בדיקות שמן זית בארץ הצליחו לגלות זיוף שנובע ממהילת שמן הזית בשמן אחר, ברמות של עד 10%.
הבדיקות, העומדות בדרישות האיחוד האירופאי, מבוצעות במעבדות מילודע מתשלובת מילואות. הן מאפשרות למדוד לראשונה שמן זית כתית מעולה ברמות בהן נבדקים שמני הזית הטובים בעולם.

מנכ"ל זיתא, אמיר גור לביא, אמר בכנס שנערך לאחרונה ע"י יצרני ומשווקי שמן זית, כי 40% משמן הזית הנמכר בישראל הנו מזויף.

"הבדיקות החדשות מאפשרות לנו לזהות גם ערבוב שמני זית מאיכות שונה, ולא רק את המהילה הפופולרית בשמן סויה זול. כך, לדוגמה, ניתן לזהות מהילת שמן זית כתית מעולה יקר יותר, עם שמן זית מזוכך זול ממנו", אומר ד"ר משה ורמן, מנהל המעבדה הכימית במילודע.

"הצרכנים חייבים לדעת ששמן זית זול יעלה ברוב המקרים ביוקר. במקרה הטוב זה ישפיע על הטעם, במקרה הרע זה ישפיע על הבריאות", אומר אבנר שי, מנהל השיווק של מעבדות מילודע מתשלובת מילואות. "מומלץ לרכוש שמן זית עם תו איכות מחברה מוכרת".

מעבדות מילודע, המבצעות את בדיקות המעבדה עבור מועצת הזית, משתייכת למילודע מקבוצת מילואות – חברה מסחרית ובה שלוש מעבדות לבקרת איכות: כימית, ביולוגית, וטרינרית, בתחומי מזון, מים, התקנים רפואיים, קוסמטיקה, וטרינריה, וחקלאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר