מסכמים שנה של יין ישראלי – חלק שני

שנת 2014 עברה מהר, מהר מדי: אלפי יינות, מאות יקבים, עשרות תערוכות, ומשפט אחד שצריך לזכור: "אין לנו זמן כדי לשתות יין לא טוב". ש- 2015 תהיה שנה אזרחית עם הרבה אוכל טוב ויין משובח

שנת 2014 עברה מהר, מהר מדי: אלפי יינות, מאות יקבים, עשרות תערוכות, ומשפט אחד שצריך לזכור: "אין לנו זמן כדי לשתות יין לא טוב".
ש- 2015 תהיה שנה אזרחית עם הרבה אוכל טוב ויין משובח.

 

יקב אסף: קברנה סוביניון סילבר 2009 – יינן אסף קדם
14.5% אלכוהול, 11 חודשי חבית. צבע סגול אטום, ריחות טובים של אקליפטוס ודובדבנים בשלים. בפה יש שפע טעמים של פרי שחור עם נענע בקצוות. אפטר טייסט מענג. איזון מושלם.
המחיר 99 ₪ – ה- VFM מעולה

 

 

 

יקב בן זמרה: קברנה סוביניון רזרב 2011 – יינן יוסי אשכנזי
14.5% אלכוהול, 14 חודשי חבית. יין מאוד מרוכז. המון פרי והמון תבלינים. 2011 הייתה שנה טובה ליקב בן זמרה, והקברנה רזרב הוא ללא ספק אחד מהיינות הטובים שיקב הפיק. לשתות עם ביף בורגיניון או סטייק עסיסי.
המחיר 140 ₪. VFM (תמורה למחיר) מעט יקר לטעמי, אבל שווה

 

יקב פלטר: קברנה שיראז 2011 – יינן טל פלטר
18 חודשי עץ, 14% אלכוהול. 50% השיראז מאוד דומיננטיים. השיראז מפיק שפע של ריחות וטעמים, פלפל שחור לצד ווניל. מדהים בעיניי.
המחיר 105 ₪ – VFM יאפ

יקב רד פואטרי: ארליך 2008 – יינן דובי טל
מרלו, שיראז, קברנה ופטי וורדו. 13.5% אלכוהול, 18 חודשי חבית. רד פואטרי הוא יקב שנחבא אל הכלים, וחבל. דובי היינן משחרר בצניעות כל שנה יינות מצוינים במחירים טובים.
לעשות יין זו אומנות, למכור יין זה מקצוע. עד שלא יבינו את זה ברד פואטרי, רק מעט אנשים ייהנו מהדברים הנפלאים שדובי עושה.
מדובר ביין עשיר מאוד בטעמים, יין לעיס בעל חמיצות נפלאה ואפטר טייסט מענג. יין שעומד בפני עצמו גם ללא אוכל.
המחיר 110 ₪ – יופי של VFM

יקב שטרן: קברנה סוביניון רזרב 2011 – יינן ג'וני שטרן
14.5% אלכוהול, 15 חודשי חבית. קברנה ריבתי ועשיר בטעמי פרי שחור בשל. תבלינים, רוזמרין, טימין ומרווה לצד ווניל קליל. באפטר טייסט באה לביטוי גדולתו של היין.
המחיר 130 ₪ – VFM מעט יקר אבל ללא ספק שווה

יקב דדה: בלנד מלבק ברברה 2012 – יינן ג'קי חזן
12.7% אלכוהול, 14 חודשים בחבית. יין רענן וקריר. טעמי הדובדבן נפלאים. באף יש ריכוז פרי צעיר, אפטר טייסט שפותח תאבון באופן נפלא. שאפו על האלכוהול הנמוך. מושלם.
המחיר 120 ₪ – ה- VFM יותר מתאים למחיר דו ספרתי

 

יקב אורטל: געש 2012: יינן אילן זעפרני
72% קברנה סוביניון, 18% מרלו, והשאר סירה (10%).
13.5% אלכוהול, 20 חודשי בחביות, חלק מהן חדשות. כשאני טועם יין ששהה 20 חודש בחבית, יש ציפייה לקבל טעם נגריה בפה. ההפתעה ביין הזו הייתה מדהימה. הפרי שולט גם באף וגם בפה.
ריחות עמוקים של פירות בשלים לצד אדי אלכוהול מאוד נעימים. בפה היין מאוד סמיך ולעיס. פרי בשל מורכב ומענג. חמיצות נפלאה. אפטר טייסט חמאתי. יופי של יין.
המחיר 120 ₪ – VFM מצוין

יקב אורטל: ויונייה 2013 – יינן אילן זעפרני
זן קצת בעייתי שעדיין לא השתרש בארץ, אבל הוא מנסה. זה ויונייה רך ועדין, בעיקר בארומות הקלילות שבו ולאו דווקא במה שאני מצפה מהזן. יותר לכיוון אפרסק לבן, משמש חמוץ וקליפות הדרים. בפה היין מאוזן נפלא עם מתיקות וחמיצות של הדרים. לא להשתהות עם היין בכוס כאשר יש חמסין מסביב. זה ויונייה שצריך לשתות קר מאוד מאוד.
המחיר 110 ₪ – לא VFM. מספר דו ספרתי בבקשה

יקב תשבי: סוביניון בלאן אסטייט 2013 – יינן גולן תשבי
ריחות מצוינים של עשבי תיבול, דשא קצוץ. בפה היין מאוד מאוזן, והפרי מעניק חוויה קלאסית של סוביניון בלאן. יין טוב בלי הרבה דיבורים.
המחיר 55 ₪ – VFM מעולה. יופי של יין

יקב יזרעאל: בלנד אדום – יינן ארי ארל
בלנד של ענבי קריניאן, ארגמן וסירה. 14% אלכוהול, 16 חודשי חבית.
יין עם המון תיבול. קריניאן וארגמן שמעניקים ארומות ייחודיות, והסירה שמעניק גוף ועוצמת טעמים של פרי שחור עשיר. תבלינים ועוד תבלינים. יין מעניין ששווה להכיר.
המחיר 90 ₪ – VFM מעולה

 

יקב קסטל: פטיט קסטל 2012 – יינן אלי בן זקן
בלנד בורדו קלאסי. 14% אלכוהול. 16 חודשי חבית. את היין אני טועם כל חצי שנה בערך, וללא ספק הוא משתנה כל הזמן. עוד עוצמות של ריחות וטעמים שמתגלים. היין צעיר ומרתק.

VFM כן מאוד – המחיר בחנויות נע בין 115-140 ₪

 

יקב אליגוטה: קקון 2012 – יינן צביקה פנטי
צביקה פנטי שוב מפגיז עם בלנד חדש ומאוד ייחודי, של פטי וורדו וסירה.
היין בוהק, ריחות נקיים של פרי טוב עם מעט אניס בקצוות. בפה יש השתוללות של טעמים מאוזנים להפליא, חמיצות טובה, טעמי עץ במידה הנכונה, ואלכוהול שמחבר הכל יחדיו. אפטר טייסט חמאתי מאוד. יין שמעלה חיוך על הפנים. היין מתאים נפלא לאוכל ויחבק מנות פסטה עשירות בטעמים.
יין שמבחינתי הוא VFM גם ללא ידיעת המחיר שלו עד לכתיבת שורות אלה.

 

יקב כהנוב: פטי וורדו 2011 – יינן אבי כהנוב
זן שכהנוב עושה ממנו כבר כמה שנים יין זני. יש כמה ייננים נוספים שמנסים לעשות זאת, אבל עם כל הכבוד רק מי שחי ונושם ומגדל את הזן הזה, יודע להפיק ממנו גם יין. טוב, לאבי כהנוב יש גם את התואר חקלאי, ובמקרה שלו יותר מתאים לקרוא לו פלאח. והפלאח הזה, בוגר ב' כיתות בסך הכל, מצליח לו כל שנה. מדובר בפטי וורדו ייחודי ומענג. לא כל אחד יכול להתמודד עם עוצמת הפרי, ולא כל אחד יכול להבינו. צריך לתת לו זמן. מי שמתאהב בזן הזה לא יכול לעזבו.
בפטי וורדו כהנוב אפשר למצוא יין מרוכז ודחוס בפרי שחור סגול. באף עולהים ווניל, עשן, תבלינים ומעט צוף. חדי האף יכולים לחוש בקצוות זפת. בפה יש המון פטל שחור ושזיפים שחורים.
הבעיה היחידה היא אחוז האלכוהול שמתקרב ל- 15%, וצריך לתת ליין לעמוד בכוס כמה דקות ארוכות על מנת להיפטר ממנו וליהנות מניחוחות הפרי. אפטר טייסט מענג מאוד.
המחיר 120 ₪ – בהחלט VFM לחובבי הזן הזה

יקב אלונה: שיראז קברנה פרנק 2011 – ייננים אילנה רבאו-פרידמן, מיכה רבאו, אלי אזולאי
14% אלכוהול. גם כאן יש בלנד מאוד ייחודי ומאוד עשיר בטעמים. היין עוצמתי ומורכב מאוד. בפה שולטים טעמי הפרי הבשל עם ריחות של עשבי תיבול טריים רטובים ואקליפטוס. אפטר טייסט מדהים.
המחיר 90 ₪ – יופי של יין, ה- VFM יאפ

יקב וורטמן: עמק שפיה 2013 – יינן חי וורטמן
בלנד של סוביניון בלאן וסמיון. יין לבן מאוד מעניין, עם תוספת של סמיון שהעניקה ליין ייחודיות. באף יש ריחות דבש קלילים עם קליפות הדרים חמצמצות. בפה הסוביניון בלאן שולט עם חמיצות נפלאה ומרעננת. אפטר טייסט שמוציא את ששת חודשי החבית, ומעניק את הייחודיות ליין הזה. יופי של יין.
המחיר 79 ₪ – ללא ספק VFM ראוי

 

יקב שילה: מרלו שור 2008 – יינן עמיחי לוריא
16 חודשי חבית, 14% אלכוהול. בשקט ובצנעה, היקב הקיים משנת 2005, מנפיק לנו פנינים איכותיות. היין מאוד מורכב, ולוקח את המרלו לגבהים שהזן הזה לא מכיר.
באף יש ריחות של פירות יער מרוכזים ובשלים. הטבק מככב ומאזן את הריחות המתוקים. בפה, כמו באף, יש פרי בשל, נקי ועוצמתי. הפה מתמלא בעושר ובאושר. יופי של מרלו. בין הטובים כמרלו כזני שטעמתי.
המחיר 85 ₪ – ה- VFM מצוין

 

יקב צרעה: הרי יהודה 2011 – יינן ערן פיק
בלנד של מרלו, סירה וקברנה סוביניון, עם ריחות ארומטיים מאוד של אוכמניות, שזיף וסיגליות, לצד רמזים של תבלינים ועץ מעושן,. החמיצות מתעדנת לאחר כמה דקות בכוס, ומאפשרת לטעמים נקיים למלא את חלל הפה. האף והפה שווים, והיין מאוזן באופן מושלם. אפטר טייסט שמעלה מרירות קלילה שפותחת את התיאבון לאוכל. יופי של פיק. נפלא בעיניי.
המחיר 99 ₪ – VFM מדהים

יקב שטרן: יונתן 2011 – יינן ג'וני שטרן
בלנד של מרלו, פטי וורדו וקברנה סוביניון. ריחות מאוד ייחודיים שמעניקים המון מנטה ואקליפטוס, שמשתלבים נפלא עם פרי בשל של פטל ואוכמניות מרוסקות. יין עשיר מאוד בטעמים, מעט קריר ומאוד מיוחד. יופי של יין.
המחיר 135 ₪ – לחלוטין VFM

יקב צ'ילאג: סולו מרלו 2008 – ייננית אורנה צ'ילאג
היינות של אורנה צ'ילאג צריכים המון זמן על מנת שנבין אותם, ואכן 2008 זו שנה שאפשר ליהנות מהמרלו שלה. צבע סגול עמוק בוהק, באף יש פרי בשל עם מעט קינמון ואספרסו. בפה השוקולד מככב, ובאפטר טייסט יוצא הווניל שמעניק למרלו הזה את הייחודיות שלו. אחד מהיינות הטובים של אורנה, והפעם היא השכילה לא להציק לפרי הטוב אותו בצרה. יופי של יין.
המחיר 98 ₪ – VFM מושלם

יקב טריו: ספיריט 2012 – יינן יותם שרון
עשוי מענבי קברנה סוביניון ומרלו. כמעט יין זני, תוספת 11% מרלו העניקה עידון מתבקש לקברנה העוצמתי של יותם שרון.
ליין ריחות עדינים של אוכמניות ופטל צעיר, שמשתלבים נפלא עם הטעמים היותר מורכבים. בפה אפטר טייסט שמעניק טעמי ווניל ומעט עץ. עפיצות קלה ומענגת מאוד. יין שמעלה חיוך על הפנים. מושלם לאוכל.
המחיר 95 ₪ – VFM יאפ

 

יקב סוסון ים: פליני 2010 – יינן זאב דוניה
עשוי בעיקר מענבי קברנה סוביניון. יין עשיר בטעמי פרי בשל נוטה לריבה משובחת. עשבי התיבול הטריים מאזנים את המתיקות. ריחות אדמה וגשם. יין מהליגה של הגדולים.

איך אמר פליני: "הניסיון הוא מה שאתה מקבל כאשר אתה מחפש משהו אחר"

VFM כן. לפי זאב דוניה, בחנויות היין אפשר להשיגו בפחות מ- 100 ₪

יקב תבור: אדמה 2 בציר 2009 – יינן אריה נשר
עשוי מענבי קברנה סוביניון ומורבדר. צבע היין מדהים. ריחות טובים של פטל עם מעט ציפורן בקצוות. בפה יש טעמים נפלאים של פרי שחור עם פלפל ועץ מעושן קלות. יופי של יין.
המחיר 75 ₪ – VFM הכי שווה

יקב רקנאטי קריניאן פרא 2012 – ייננים גיל שצברג ועידו לוינסון
יין בצבע סגול-שחור. ריחות טובים של שזיפים ופטל חמצמץ. בפה היין מאוד לעיס, ועל גבול הריבתי הנעים. אפטר טייסט עם טעמי אדמה נפלאים ומנטה שמאזנת. יופי של יין.
המחיר 145 ₪ – לצערי VFM יקר מדי. מחיר פראי, כמו שאומרים.

יקב בנימינה: אבני החושן ספיר 2009 – יינן ששון בן אהרון
בלנד מקברנה סוביניון, שיראז ומרלו. 15 חודשי חבית.
היין בעל ארומות נקיות. המון פרי אדום עם פלפל שחור וסיגליות. בפה יש אין ספור טעמים, והיין משחרר כל הזמן דברים טובים. ניקיון של פרי, חמיצות מצוינת, אלכוהול בשוליים ועץ לא מעיק, יין מצוין לאוכל כבד. יופי של יין.
המחיר 79 ₪ – VFM מצוין

 

יקב רמת הגולן: ירדן מלבק 2011 – יינן ראשי ויקטור שונפלד
אחרי מלבק 2010 שהיה יצירה מדהימה ללא ספק, הגיע לשוק המלבק 2011, שנהנה משנה גשומה וממנות קור טובות, שלא כמו מלבק 2010 שהייתה לו שנה חמה, והבציר היה מאוחר יחסית.
המלבק 2011 בעל ריחות חזקים של שזיפים ודובדבנים בשלים מאוד, פלפל שחור ועשבי תיבול רטובים. ה- 2010 מתאפיין בריחות של פרחים ועץ, ובפה מתאפיין בטעמי פרי אדום צעיר ומעט סלמי מעושן. טבק בקצוות ומנטה. ה- 2011 עם פרי יותר דומיננטי מאשר העץ והאלכוהול שולט. החמיצות משתלבת נפלא עם חוזק הפרי.
את שני היינות אפשר לשתות עכשיו, אבל זה יין שצריך עוד הרבה זמן כדי שאפשר יהיה להבין את המלבק שבו.
מחיר מלבק 2011: 125 ₪ – VFM אכן ראוי. מלבק 2010 -135 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר