מסלולי פריחות בשמורת נאות קדומים

שמורת נאות קדומים משתרעת על פני 2,500 דונם של גבעות וגאיות באזור מודיעין, על הדרך בין תל אביב לירושלים. בשמורה ייחודית זו נפרש אלבום התמונות החי של ימי קדם – מארג של נופי הארץ וצמחיה כפי שהם משתקפים בתנ"ך ובספרות החכמים

שמורת נאות קדומים משתרעת על פני 2,500 דונם של גבעות וגאיות באזור מודיעין, על הדרך בין תל אביב לירושלים. בשמורה ייחודית זו נפרש אלבום התמונות החי של ימי קדם – מארג של נופי הארץ וצמחיה כפי שהם משתקפים בתנ"ך ובספרות החכמים.

בעונה זו הכל פורח ברחבי השמורה: רקפות, כליל החורש, שיחי הרותם, כלניות, צפורניות, פשתה ורודה, סחלבים, דבורניות, צבעונים, דמומיות, חרציות, נוריות, פרגים ועוד.
זה הזמן לצאת ולטייל בשמורה – ולשלב בין עונהזו של פריחות עם הנופים המקראיים של השמורה.

• מסלול א': "הכפר הקדום" – המטיילים נפגשים במשלים ומשמעותם דרך הצומח והארכיאולוגיה. ביקור בבורות מים עתיקים, גרנות עתיקות, מקווה טוהרה, ובין לבין היכרות עם צמחים שמקורם בתקופת המקרא והם חלק מהנוף, דוגמת "גיא שיר השירים" ועוד. המסלול מתאים לכל גיל, לעגלות ילדים ולנכים. למטיילים הצעירים במסלול זה מצורפת חוברת "צידה לדרך" המציעה פעילויות והיכרות עם בור המים העתיק ותפקידו, משל יותם, בית הבד – וזה רק חלק מההיצע. בינות לבורות המים והגרנות נפגשים במגוון פריחות מרהיבות

• מסלול ב': "מנהגים והשתקפותם בטבע" – מפגיש את המטייל בהשתקפות הטבע במנהגי השבת ובסמלים הגלומים במנורה ובשיר השירים. בין לבין היכרות עם צמחייה עשירה ומגוונת למטיילים הצעירים מצורפת חוברת "צידה לדרך" המציעה פעילויות והיכרות והתנסות עם שביל הבשמים, בית הבד, והיכרות עם היחמור.

כל מסלול מלווה במפה ובחוברת המסבירה ומציגה את הצמחים, משלים, סיפורים ועוד אינפורמציה. המסלולים המיועדים לכל המשפחה, אורכם אינו עולה על 3 ק"מ, ומשך הטיול נע בין שעה וחצי לשלוש שעות. המסלולים מותאמים הן לעגלות ילדים והן נגישים לנכים.

שמורת 'נאות קדומים' פתוחה לקהל הרחב בימים א'-ה'
החל מהשעה 8:30 ועד 16:00, וביום ו' – עד 13:00.
מחיר כניסה למבוגר: 25 ₪, לילד 20 ₪.

www.n-k.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר