מסעדות מומלצות בברצלונה: אחת טפאס, אחת מסעדת שף

ברצלונה הפכה ליעד תיירותי מועדף בעקבות האולימפיאדה ב- 1992. עם השנים הולכת ועולה רמת המזון בעיר. אם אתם מתכוונים להגיע לברצלונה בקרוב, לפניכם שתי מסעדות בשני קצוות מחיר: טפאס בר קטלוני מצליח ומשגשג, ומסעדת יוקרה סטייליסטית.

TXAPELA – צ'אפלה

ידידתי הטובה דליה, מנהלת שיווק ותיירנית מנוסה, המליצה על ביקור בצ'אפלה – טפאס בר קטלוני מצליח ומשגשג בעיבורה של ברצלונה המעטירה, לא הרחק מכיכר קטלוניה, בפאסייג דה גרסיה – הרחוב הראשי של רובע האישמפלה של העיר.
אמנם היא ממוקמת בלב אזור התיירות, אך צ'אפלה היא יעד מועדף על בני העיר לא פחות מאשר על אלה שהגיעו מרחוק כדי להתנסות בפלאי הטפאס, הלא הן אותן מנות קטנות על צלחות קטנות, כאשר בברצלונה הן מונחות בדרך כלל על פיסת באגט הקובעת את ממדי המנה.
המחירים בהתאם, כלומר לא גבוהים, ובפעמיים שביקרנו במקום לא עלה החשבון על 28 יורו לשניים (18 יורו בפעם הזולה) עבור 14 צלוחיות ועוד שני כדי סידרא – הלא הוא סיידר אלכוהולי שמפלס את דרכו אל הראש.
על פיסות הבאגט תוכלו להזמין מגוון סלטי דגים, קלמרי מטוגן, נקניקיית צ'וריסוס, שיפודי ירקות נטו וירקות עם צ'וריסוס, מגוון שיפודי שרימפס ופירות ים אחרים, עגבניה וגבינה, חמון (הלא הוא ז'מבון, או שינקן בהתאם לשפה), סלמון, דיונון בחומץ, ועוד ועוד.
השיטה פשוטה: מפת שולחן מנייר ועליה 50 תמונות ממוספרות. מזמינים את המספר, אין צורך להתחבט בהבנת הקטלונית – וגם המקומיים מזמינים כך. מקבלים, נהנים. אם רעבים – יש קינוחים. עדיין לא שבעתם? ניתן להזמין עוד במקום, או לעבור לטפאס בר הבא להמשך הצהרים או הערב.

TXAPELA
Passeig de Gracia 8-10
תחנות מטרו: Passeig de Gracia, Catalunia



ABAC

ABAC היא מסעדת שף מומלצת בלב רובע בורן (Born) שהנו חלק של העיר העתיקה של ברצלונה. על המסעדה קראתי באתר אינטרנט שטען כי הדרך הטובה ביותר לפתוח סיור יין באזור Penedes בקרבת ברצלונה, היא לסעוד בערב הקודם ב- ABAC, מסעדתו של השף המעוטר בכוכב מישלן אחד – קסבייה פליסה (Xavier Pellicer).
המסעדה משתרעת על חזית של בלוק בניינים שלם, ובנויה כמלבן אחד עם ציפוי בד בהיר לקירות, וילונות באותו צבע, שולחנות בהירים, כסאות אדומים, ומספר עמדות סיוע להגשה עם מגירות לצלחות ושאר אביזרים הפזורות ברחבי המסעדה. על השולחנות, דרך אגב, אין מלחיה ופלפליה – השף מאמין שהוא יודע איך לתבל את המנות, ונא לא לקלקל לו.
האמת? הוא צודק.

כשהגענו למסעדה ב- 21.30 היינו הראשונים במסעדה, ושמחנו לראות שלישיית אמריקאים מגיעים מייד אחרינו. המקומיים הגיעו סביב 22.00 עד 22.30 – לתשומת לבכם כשאתם יוצאים לאכול בערב בברצלונה: זה נכון מה שמספרים על הארוחות המאוחרות שם.

כמתאבנים קיבלנו לצד מבחר לחמניות טריות עם חמאה ושני סוגי זיתים, מנה של פירה מוסלין מעודן עם פירות ים; ואנצ'ובי טרי מפולח לשניים עם תיבול עדין של חומץ בלסמי – מלא בטעם עשיר של הים.
מנות הפתיחה שלנו היו טרטר של פטריות, אבוקדו וסרטנים; מעוצב כעוגה אישית ועליו סורבה מנטה מפתיע. המנה הפותחת האחרת הייתה רביולי ארנבת מאודים נוסח דים סם, עם זיתים מתוקים וקצף מלוח הדומה לקצף גלי הים (כמה פיוטי) מעל המנה. שווה ביותר.
עוד בתפריט הפתיחות: כבד אווז מאודה בבמבוק; טרטר אווז; סקלופס (קוקי סן ז'ק) עם וניל, עשבים ואספרגוס; שרימפס עם תפודים וזעפרן; בייבי תמנון ובצלים אביביים (טווח מחירים: 42-21 יורו).

המשכנו עם סקלופס עטופים בכרישה ופטריות רוסיניול ופרי הדר; ונתחי עגל צלוי עם בצלים קטנים ואספרגוס. אם לא ברור עד עכשיו: כל המנות מעולות.

את המנות העיקריות בחרנו מתוך שני פרקים בתפריט: פרק הים ופרק הבשר.
מהים הגיעו דג קוד (בקלה) עם שקדים טריים; מלפפון ים עם אספרגוס; סי בס פראי עם פלפלים ביין אדום; טונה בכמון מרקש; ברבוניות אדומות מעושנות; ומקרוני עם לובסטר. טווח המחירים: 34-28 יורו.

מנות הבשר כללו סירליון רוסיני; חזיר איברי (איבריה = ספרד) עם מקלות מנגו מטוגנים; צלי עגל עם חצילים (מנה לשניים); טלה מהפירנאים עם עגבניות וזיתי קלמטה שחורים; ויונה צלויה עם תאנה ירוקה (36-29 יורו, המנה לשניים ב- 65 יורו).
את הארוחה ליווינו מתוך תפריט היינות הגדול של ABAC בבקבוק ריוחה במחיר צנוע יחסית למסעדה זו של 37 יורו.

לפני שהגענו לקינוחים קיבלנו דגימה של אגרול מתוק ממולא באננס, וקורט סורבה נענע.
מנות הקינוח שלנו כללו שתי יחידות של מעין "קובה" של שוקולד מונחות על מצע של שומשום קרמל, ושלישיית סורבה מעשה הבית.
הסומלייה פיתה אותנו עם יין קינוח מתוק שלדבריו מלווה נפלא את מנת השוקולד
(Conguitos בשפת המקום).

השף פליסייה מציע גם ארוחת טעימות של שמונה מנות מוקטנות תמורת 84.14 יורו לסועד.
אנחנו הגענו למחיר לא רחוק משם של 156 יורו לשניים בדרכנו אנו, שהייתה לא רק טובה אלא משובחת.
אם אתם מגיעים לברצלונה למספר ימים ורוצים לשבור את הטאפס בארוחה אחת של שף – ABAC מומלצת.

ABAC
Carrer Rec 79-89
Tel. 93-319-66-00
Fax. 93-319-45-19
מטרו: Barceloneta

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר