מסעדת דה נורמן עם הסומליירית שירה צידון היא הזוכה הגדולה בתחרות פרסי היין למסעדות בתערוכת סומלייה

שירה צידון מקבלת את הפרס מגלי וולוצקי ואיתי גלייטמ
המיזם הוא שיתוף פעולה ראשון של 'אזור התעשייה', בית תוכן בוטיקי לקהל המקצועי בתחום היין, הבירה והקולינריה, ותערוכת סומלייה המיועדת לקהל המקצועי. ניהול והפקה: סטודיו בן עמי.
שירה צידון
שירה צידון, צילום דוד לופטוס

הזוכה הגדולה בתחרות RESTAURANTS WINE AWARDS שהתקיימה השנה לראשונה במסגרת תערוכת סומלייה, והעניקה פרסים למסעדות מצטיינות בתחום היין ושמקדמות את תרבות היין בישראל,  היא מסעדת "דה נורמן" ממלון נורמן בתל אביב. מאחורי תפריט היין של המסעדה עומדת הסומלייה שירה צידון, בת 26, שברזומה שלה ניהול תחום היין במסעדת מול ים וסטאז' במסעדה בעלת כוכבי מישלן בצרפת –  'ראג'יס א ז'אק מרקון'.

לתחרות ניגשו מסעדות רבות מרחבי הארץ, שהתחרו בקטגוריות השונות. למקומות ראשונים בקטגוריות נוספות הגיעו המסעדות טוטו, גריג, קלואליס, האחים, הלנה, לה רג'נס, אדום ורוטנברג. לפניכם רשימת הזוכים המלאה, כולל ציונים לשבח:

תפריט היין הטוב ביותר – מקום ראשון: דה נורמן. ציון לשבח: טוטו, יפו תל אביב, מסה, קלואליס, הוטל מונטיפיורי

תפריט היין הטוב ביותר לביסטרו/בראסרי/ בר יין – מקום ראשון: גריג. ציון לשבח: בראסרי, הבסטה

תפריט הכוסות הטוב ביותר – מקום ראשון: טוטו. ציון לשבח: טייסטינג רום, בהסטה

מרתף היין הטוב ביותר – מקום ראשון: קלואליס. ציון לשבח: פיקולה פסטה

תפריט היין  עם תמורה לכסף (תל"כ – VFM) – מקום ראשון: האחים. ציון לשבח: דליקטסן, מורל טאפס בר

תפריט היין הכשר הטוב ביותר – מקום ראשון: לה רג'נס המלך דוד

תפריט היין הטוב ביותר באזור השרון והחוף – מקום ראשון: הלנה. ציון לשבח: נונו

תפריט היין הטוב ביותר באזור ירושלים – מקום ראשון: אדום

תפריט היין הטוב ביותר באזור הצפון – מקום ראשון: רוטנברג. ציון לשבח: מגדלנה, קנטינה סושייל, סינטה בר

איתי גלייטמן
איתי גלייטמן

את התחרות יזמו, הפיקו וניהלו  איתי גלייטמן – כתב היין של עיתון הארץ, גלי וולוצקי – מי שהייתה כתבת הקולינריה והיין של עיתון כלכליסט, ואבי בן עמי – היזם והמפיק של תערוכות סומלייה, קולינרי ובירס, ותחרויות היין אשכול הזהב ו- Best Value for Money.

איתי גלייטמן אומר: "לאחר שבשנים האחרונות הפכה הענקת פרסים בתחום הקולינריה לדבר שבשגרה, הגיעה העת לכבד גם את ענף היין במסעדות בתחרות שתעניק הכרה לעוסקים במלאכה. נכון שמדובר בתחרות, ובאופן טבעי יש בה זוכים, אך מטרת העל היא לעורר ולתמרץ מסעדות להשקיע את המיטב בקידום תרבות היין בישראל, באופן שכל מי שהענף קרוב ללבו ירוויח ממנו".

גלי וולוצקי
גלי וולוצקי

גלי וולוצקי אומרת: "פרויקט זה משלב את שני התחומים שסיקרתי כעיתונאית, ושקרובים ללבי. כשאנחנו מדברים על קידום תרבות היין בארץ, המסעדות הן שחקן ראשי. הן חלון הראווה של היקבים, ואחד המקומות הבודדים שבהם גם מי שאינו חי את עולם היין יכול להיחשף אליו. לכן העבודה של מסעדות בתחום היין כל כך משמעותית. אנחנו מקווים שהתחרות תיתן במה למסעדות שעושות את העבודה החשובה הזאת, ושתהפוך למסורת שנתית שתתרום לקידום תרבות היין בארץ".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר