מסעדת דיאנא החדשה: עילית בנצרת

דיאנא החדשה שוכנת במלון גרנד-ניו בשכונת אל מוטראן במרומי נצרת, עם קירות חיצוניים מחופים באבן גלילית, ומרפסת שנעים לשבת בה בכל שעות היום

דוחול ספדי הסתובב בחליפת שף לבנה מבהיקה בין אורחיו הרבים, כמו חתן בר מצווה נרגש, והיה עסוק בפיקוח על מלצריו שהגישו לאורחים ממיטב מטעמי מסעדת דיאנא החדשה – לא סניף כי אם מסעדה שנייה שתהיה מסעדת הדגל של משפחת ספדי בנצרת, כאשר דיאנא הוותיקה למטה בעיר תהפוך כנראה ל"דיאנא אקספרס".

האירוע: חנוכת מסעדת דיאנא החדשה במלון גרנד-ניו בשכונת אל מוטראן היוקרתית במרומי העיר נצרת. האורחים: חברים טובים של דוחול כמו שרי אנסקי ובן זוגה הצלם אלכס ליבק, ארז קומרובסקי, גידי גוב, השף חיים כהן, המסעדן עלי גרוסמן – אונמי, טפאו, ושותף עסקי של דוחול (ארוחות דיאנא שהתקיימו בקיץ האחרון במלון דן אכדיה בהרצליה), אילן חסון – מנכ"ל יקבי בנימינה, מירב קרן – מנהלת השיווק של יקבי רקנאטי, כוהנת ספרי הבישול רות סירקיס ובעלה רפי, ורבים אחרים.

כולם נהנו מחומוס ופיתות זעירות, לבנה מצוינת, קבבי טלה עסיסיים משופדים על מקלות קינמון, צלעות טלה, סלט של פיסות אנטרקוט עם בורגול. הכול זרם עם עראק משובח, אך גם שמפניה נטו, קיר רויאל (שמפניה עם ליקר קאסיס), בירה ויינות ישראליים איכותיים בהחלט.

אבל הסיפור של דיאנא החדשה מתחיל במחמוד ספדי, הלא הוא אבו דוחול, פועל בניין ביום וסדרן בקולנוע דיאנא בנצרת בערב, אשר בתחילת שנות השישים הרחיב את עיסוקיו ופתח דוכן למכירת פלאפל ושיפודים של בשר, כבד, לב, ריאות ועוד. גולת הכותרת הייתה סיר בשר שהתבשל במשך כל היום, אותו הכינה אימו של אבו דוחול בבית, ובערב היה יורד אבו דוחול אל הקיוסק עם סיר הבשר הענק שחוסל חיש קל, בתוך פיתות עם טחינה.

בשנות השבעים פתח אבו דוחול את מסעדת דיאנא, עם תפריט שכלל בעיקר אוכל ביתי עם מתכונים מבית הוריו והשפעות מהבישול הסורי, הלבנוני והמטבח התורכי; אך גם פירות ים.
ב– 1993 חלה התפנית הבאה בחיי מסעדת דיאנא, כאשר ה"אבו" יצא מן המטבח, ואת מקומו תפס ה"דוחול" – של ה"אבו דוחול" – הבן שהתברר לא רק ככישרון במטבח אלא גם כאיש רעים להתרועע, ובעל יכולת התחברות ויחסי ציבור איכותיים מפתיעה.

כניסתו של דוחול לנעליים הגדולות של אביו לוותה בתחושה כי המטבח הערבי הוא לא פחות גורמה מכל מטבח אחר בעולם, וזה גם המוטו שמלווה אותו היום.
דוחול שדרג את המנות של אביו על ידי הוספת מרכיבים חדשים ושימוש בחומרים איכותיים וטריים. עדיין נשמר התפריט שבסיסו המטבח הערבי-אוריינטלי, ואליו התווספו נגיעות אישיות שנתן דוחול למנות תוך שימוש בחומרי גלם גליליים: נענע, עגבניות, שום, לימון, חצילים במגוון צורות הכנה – כל הדברים שלא רק הופכים את האוכל הארץ ישראלי לשלנו, אלא גם מזרימים אותו אל שפים בעולם – תשאלו את השף סטפן.
אבו דוחול ליווה את בנו בייעוץ, בהדרכה ובהמון גאווה, עד שהלך לעולמו ב-1997.

דיאנא החדשה
אחרי 34 שנה בהן פועלת בהצלחה מסעדת דיאנא ברחוב יוחנן פאולוס השישי בעיר, חש דוחול כי המקום קטן וצר מלהכיל את האורחים הרבים שבאים לסעוד, המטבח נהיה צפוף, ועומס התנועה הבלתי נסבל של נצרת לאורך שעות היום, יוצר בעיות חניה קשות.

הפיתרון: דיאנא החדשה, השוכנת במלון גרנד-ניו בשכונת אל מוטראן במרומי נצרת, עם קירות חיצוניים מחופים באבן גלילית, ומרפסת רבת קסם, שמפאת גובהו של המקום קריר ונעים לשבת בה בכל שעות היום.
על עיצוב הפנים הופקדה האדריכלית ומעצבת רולה טנוס, שביחד עם דוחול עיצבו את המסעדה בסגנון מערבי מודרני דווקא, אולי עם נגיעות אוריינטליות פה ושם.

לתפריט המסורתי של המסעדה יתווספו מנות חדשות כמו קובניה, קפתה, ממולאים, ומאכלים, לחמים ומאפים שייצאו מהטאבון הממוקם במטבח הפתוח והנשקף אל הסועדים, כשצוות של טבחים נמרצים מכינים, אופים, מפרקים בעוז צלעות טלה, מקצצים בשר טלה ההופך במהרה לקבבים הידועים של דוחול, מכינים את הסלטים – בקיצור: עושים הכול כדי לספק את הסועדים שמן הסתם ינהרו למקום.

לחובבי מתוקים יש סיבה מיוחדת להגיע לדיאנא החדשה, ולו רק כדי לטעום (מה לטעום; לזלול) מהמתוקים החדשים תוצרת בית כמו מקלות כנאפה עם אגוזים, כנפה "סטנדרטית", חלבה, סחלב ביתי, ועוד שורה ארוכה של מעדנים שממש אינם מומלצים למאותגרי-סוכר וקלוריות.

כחלק מהמראה האירופאי של המסעדה, יש בה גם בר משקאות עשיר עם ברמן מבין עניין, שגם יצר מבחר מוצלח של יינות ישראליים (ביניהם: הרזרב ותרשיש של בנימינה, רקנאטי, צ'ילאג, ויתקין, אלכסנדר), וחדר פרטי לאירועים קטנים או ארוחות אינטימיות יחסית, מאחר וקיר הזכוכית של החדר הפרטי אולי חוסם את הרעש, אך מציג את יושבי החדר הפרטי ליושבי המסעדה.

דיאנא
מלון גרנד-ניו
שכונת אל מוטראן, נצרת
טל. 077-5156168

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר