מסעדת דיקסי: עכשיו רק של השף חיים כהן

חיים כהן קנה מאירית שנקר מחצית מהבעלות על מסעדת "דיקסי" בתל אביב, כולל מפעל הבשר ומסעדת פילדלפיה. אירית שנקר, בת זוגו של יאיר מרגלית מיקב מרגלית, עוסקת עתה דווקא ביבוא יין

השף חיים כהן – יועץ למסעדות ומוביל התוכנית הפופולרית שום פלפל ושמן זית, והמסעדנית אירית שנקר סיימו שותפות ארוכת שנים בעולם המסעדנות הישראלי, כאשר כהן קנה את חלקה של שנקר במסעדת "דיקסי" התל אביבית בסכום המוערך ביותר ממיליון דולר.
עסקת רכישת מסעדת "דיקסי" כוללת גם מפעל בשר, את מסעדת "פילדלפיה" למזון מהיר ואת המבנים במקום.

מסעדת דיקסי היא דיינר נוסח ארה"ב הפועל 24 שעות ביממה וזוכה להצלחה רבה מאז הקמתו. אחדות ממנות הדגל של המסעדה, בעיקר פרי ידיו של השף עמיר אילן שהוביל שנים רבות את מטבח דיקסי ועתה עושה זאת בהדסון ברמת החייל, הפכו לשם דבר.
גם הקהל של דיקסי הפך לשם דבר – בין השאר זכור השולחן הקבוע של לאה רבין ז"ל.

כהן ושנקר החלו את הזוגיות העסקית-קולינרית שלהם בתחילת שנות השמונים, כאשר עבדו במסעדת "אפרופו" בהיכל התרבות בתל אביב. לאחר מכן עבד כהן מספר חודשים במסעדת "הקיוסק" של שאול אברון, וב-1985 קנו השניים מקרן הנדלר את מסעדת "קרן" – אז ברחוב אבן גבירול בתל אביב.
"קרן" הפכה למסעדת גורמה יקרה ונוצצת, ולאחר מספר שנים עברה למבנה ישן במושבה האמריקאית בפינת הרחובות אורבך ואילת בתל אביב – בואכה יפו, אותו שיפצו ואליו עלו לרגל רבים וטובים עד לסגירתה ב-2003.

במרוצת השנים פתחו שנקר וכהן את מסעדת "דיקסי" ברחוב תוצרת הארץ פינת יגאל אלון כדיינר נוסח אמריקה הפתוח מסביב לשעון.
במסעדה ייבאו בשר מנברסקה, ולאחר חקיקת חוק הבשר הכשר שאסר יבוא בשר החלו אנשי דיקסי לצרוך בשר מקומי ובהמשך הקימו מפעל בשר מול המסעדה. שנקר, שניהלה את המקום, גם פתחה כחלק מהעסקים המשותפים את מסעדת הבשר המהירה "פילדלפיה" הסמוכה.

מה תעשה עכשיו אירית שנקר? מן הסתם לא צריך לדאוג לה. אמנם היא בת זוגו של יאיר מרגלית, הבעלים של יקב מרגלית היוקרתי, אך זה לא מונע ממנה להיות שותפה בחברת יבוא יינות מבורגונדי בצרפת.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר